Bu araştırma, Muğla İl merkezindeki orta dereceli okullarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin okullardaki disiplin uygulamalarına ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemleriyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu, Muğla İli merkezindeki orta dereceli okullarda görev yapmakta olan yönetici ve öğretmenlerden oluşan toplam 27 katılımcıdan oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme sorularına katılımcıların verdikleri cevaplar, Nvino bilgisayar destekli nitel veri analizi ile incelenecek yorumlanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, yönetici ve öğretmenler disiplin kavramı ile ilgili tanımlamalarında benzer görüşlere sahiptir.. Disiplinsizlik davranışları olarak yöneticiler daha çok okulun düzenini bozan davranışları, öğretmenler ise, şahıslarına karşı saygısızlık ve kuralara uymama davranışlarını belirtmişlerdir. Disiplinsizlik davranışlarının nedenleri konusunda yönetici ve öğretmenler benzer görüşleri paylaşmışlardır. Disiplini sağlamada öğrenci ve öğretmenler, cezaya ve ödüllendirmeye yönelik uygulamalarda yönetmelikte olmayan ödül ve cezaların da uygulandığını, disiplin yönetmeliğinde yer alan cezaların öğrenciler için ağır olduğunu belirtmişler. Yöneticilere karşın öğretmenler, disiplin yönetmeliğinin cezai yaptırımlarının fazla olduğunu bildirmiş ve disiplin işlemlerinin daha etkin uygulanması konusunda önerilerde bulunmuşlardır.
This study was conducted for the purpose of investigating the opinions of the principals and teachers working at secondary schools of Muğla city center about the discipline-related practices in these schools. The study was carried out by using qualitative research methods. The study group consists of 27 principals and teachers working at secondary schools of the Muğla city center. As data collection tool, semi-structured interviews were used and the responses of the participants to the interview questions were qualitatively analyzed with the support of Nviona computer software program and they were interpreted. According to the findings of the study, the teachers and principals’ descriptions of the concept of discipline exhibit similar perceptions. The principals mostly define the behaviors violating the order as undisciplined, and the teachers mostly define undisciplined behaviors as those including showing disrespect to others and disobedience to the rules. The principals and teachers share similar opinions about the reasons for the undisciplined behaviors. The participants stated that rewards and punishment that are not mentioned in school discipline regulations are also capitalized on and punishments included in the discipline-related regulations are too much for the students. Unlike the principals, the teachers stated punitive sanctions offered by the discipline-related regulations are too much for the students and made suggestions for the more effective application of the discipline procedures.
Diğer ID | JA52ZF65AB |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 19 |