Okuldaki öğrenmelerin temelini, okuduğunu anlama oluşturur. Son yıllarda okuduğunu anlama üzerine yapılan bilimsel çalışmalar okuduğunu anlamayı sağlayıcı bazı tekniklerin olduğunu ve bunların öğretilebildiğini ortaya çıkarmıştır. Bu tekniklerden biri de metinlerin “bilgi haritasını” oluşturmak ve bilgi haritasından çalışmaktır. Bu makalede, bir metnin bilgi haritasının öğrencilere metni anlamada sağladığı katkılar ile bilgi haritalarının nasıl oluşturulacağı üzerinde durulmuştur.
Reading Comprehension forms the base of learning in schools. In recent years, scientific research which has been carried out to understand what is read showes that there are some techniques which can be thought and which can help to understand what is read easily. One of these techniques is, forming the knowledge maps of the reading materials and studying on the knowledge maps of them. In this article, the benefits of knowledge maps on understanding a reading material and how they can be organized are emphasized.
Diğer ID | JA53JB54JT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Sayı: 6 |