Bu araştırmanın amacı, üç eğitim fakültesindeki ilköğretim programlarına devam eden öğrencilerin farklı öğrenme yaklaşımlarını (derinlemesine, stratejik, yüzeysel) tercih etme düzeylerini ve bazı değişkenlerle (üniversite, konu alanı, akademik başarı, sınıf düzeyi ve mezun olunan lise türü) ilişkilerini belirlemektir. Araştırmanın verileri Hacettepe, Erciyes ve Osman Gazi üniversitelerinin ilköğretim programlarına devam eden 772 öğrenciye Öğrenme Yaklaşımları Ölçeği uygulanarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin öğrenme yaklaşımları ile ilgili ortalama puanlarının derinlemesine öğrenme yaklaşımı yönünde yüksek olmakla birlikte, orta puan değerinin çok üzerinde olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin stratejik ve yüzeysel öğrenme yaklaşımlarına ilişkin puanlarının derinlemesine öğrenme yaklaşımı puanlarından çok düşük olmadığı görülmüştür. Öğrencilerin öğrenme yaklaşımlarını tercih etme düzeylerinin üniversite, akademik başarı, sınıf ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
Öğrenme yaklaşımları derinlemesine öğrenme stratejik öğrenme yüzeysel öğrenme ilköğretim öğretmen eğitimi
The purpose of this study is to identify the learning approach (deep, surface, strategic) preferences of students of primary education programs at three education faculties and the relationships between their preferences and some variables such as university, subject fields, academic achievement, grades, gender and high school types finished. The data of the study have been gathered through the administration of Learning Approaches Inventory to 772 students studying at Hacettepe, Erciyes and Osman Gazi universities. The study has revealed that although students have a higher tendency of applying deep learning approach in handling a learning topic, their mean scores are not very much over average score. Their mean scores of surface and strategic learning approaches are not much lower than those of deep learning approach. Significant relationships have been identified between learning approach preferences of the students and university, academic achievement, gender and grade variables.
Approaches to learning deep learning strategic learning surface learning higher education primary education teacher training
Diğer ID | JA52TN33DP |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 26 |