Social self formation is one of the important issues emphasised in socialisation processes. It is important to emphasise each factor affecting the social self of individuals. This article draws attention to the importance of street games, which have a great influence on the formation of social self and to evaluate the relationship between street games and social self which shape today’s sociality, in the context of modernity. In the article, the effects of the phenomenon of modernity, which is the subject of many researches and discussions, ranging from urban architecture to street games are emphasised. In addition, the relationship between social self-formation and street games was tried to be explained through some concrete game examples. The article, which utilises the descriptive and comparative designs of the qualitative method, is among the studies that can be classified as both theoretical and pragmatic in terms of its subject. The fact that it draws attention to the problems encountered by Turkish society in transferring and internalising certain values, knowledge and practices through the relationship between social self and street games makes the article different from other studies in the field. In the creation of the conceptual basis of the article, especially in establishing the relationship between social self and play, the thoughts of G. H. Mead and J. Huizinga in the context of playful human beings were used. In the article, it is concluded that street games, which contribute to the construction of elements such as social self, character education and value transfer in the traditional social structure, are negatively affected by the processes experienced with modernity and their level of influence has weakened. It is emphasised that these issues should also be taken into consideration in studies on today’s games.
Sociology of Religion Modernity Social Self Street Games Values
Sosyal benlik oluşumu, toplumsallaşma süreçlerinde üzerinde durulan önemli konulardandır. Bireylerin sosyal benliklerini etkileyen her bir etkenin üzerinde durulması önem arz etmektedir. Makalenin amacı, sosyal benliğin oluşmasında büyük bir etkiye sahip olan sokak oyunlarının önemine dikkat çekmek ve günümüz toplumsallığını şekillendiren sokak oyunları ve sosyal benlik ilişkisini modernite bağlamında değerlendirebilmektir. Makalede birçok araştırma ve tartışmaya konu olan modernite olgusunun, şehir mimarisinden sokak oyunlarına kadar uzanan etkileri üzerinde durulmuştur. Ayrıca sosyal benlik oluşumunun sokak oyunlarıyla ilişkisi, somut bazı oyun örnekleri üzerinden açıklanmaya çalışılmıştır. Nitel yöntemin betimleyici ve karşılaştırmalı desenlerinden yararlanılan makale, konusu itibariyle hem teorik hem de pragmatik şeklinde sınıflandırılabilecek çalışmalar arasına girmektedir. Özellikle Türk toplumunun bir takım değer, bilgi ve pratiği aktarmada ve bunların içselleştirilmesinde karşılaştığı sorunlara, sosyal benlik ve sokak oyunları ilişkisi üzerinden dikkat çekmesi, makaleyi alandaki diğer çalışmalardan farklı kılmaktadır. Makalenin kavramsal zemininin oluşturulmasında, özellikle sosyal benlik ve oyun ilişkisinin kurulmasında G. H. Mead ile J. Huizinga’nın oyuncu insan bağlamındaki düşüncelerinden yararlanılmıştır. Makalede geleneksel toplum yapısında sosyal benlik, karakter eğitimi ve değer aktarımı gibi unsurların inşasına katkıda bulunan sokak oyunlarının, modernite ile birlikte yaşanan süreçlerden olumsuz yönde etkilendiği ve etki düzeylerinin de zayıfladığı sonucuna ulaşılmıştır. Günümüz oyunları üzerine yapılan çalışmalarda bu hususların da göz önünde bulundurulması gerektiği vurgulanmıştır.
Din Sosyolojisi Modernite Sosyal Benlik Sokak Oyunları Değerler
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Dini Araştırmalar (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 2 Temmuz 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 11 Mart 2025 |
| Kabul Tarihi | 18 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 23 |
Aksaray Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi dergisi Mütefekkir, her yılın 15 Haziran ve 15 Aralık tarihlerinde olmak üzere basılı ve online olarak yayınlanan, uluslararası akademik ve hakemli bir dergidir.