Giriş: Kendini duygu ve düşüncede bir başkasının yerine koyabilme olarak
tanımlanan empati (duygudaşlık), hasta hekim ilişkisi bakımından önemlidir.
Çocuk hastalıkları ve sağlığı hekimlerinin empati becerileri hasta yakınlarının
en değerli varlıkları olan çocuklarının sağlığı söz konusu olduğunda ön plana
çıkar.
Amaç: Bu pilot çalışmanın amacı Mersin’deki
bir hastanede çocuk sağlığı ve hastalıkları alanında görev yapan hekimlerin
empati becerilerini ve bu beceriyi etkileyen faktörleri tespit etmektir.
Gereç ve Yöntem: Araştırmamız çocuk sağlığı ve hastalıkları alanında görev yapan hekimler
üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama formunun birinci bölümünde hekimlerin demografik
özelliklerine yönelik sorular, ikinci bölümünde ise “Jefferson Empati Skalası”
bulunmaktadır. Verilerin analizinde istatistik program olarak Statistica
13.3 kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışmaya katılan 55 (26 erkek, 29 kadın)
hekimin yaş ortalamaları 34,11 ± 6,99’dir. Katılımcıların 6’sı (%10,9)
profesör, 2’si (%3,6) doçent, 5’i (%9,1) Dr. öğretim üyesi, 1’i (%1,8) yan dal
uzmanı, 10’u (%18,2) yandal asistanı, 31’i (%56,4) asistan hekimdir.
Katılımcıların toplam puan ortalaması 98.42 ± 12.71’dür.
Sonuç: Çalışmamızda katılımcıların Jefferson Empati Skalasından aldıkları
toplam puan ortalamasının, ortanın üzerinde olması olumlu bir durumdur. Bu
pilot çalışmaya göre empati becerisini etkileyen faktörleri ortaya çıkaracak,
olumlu yönleri pekiştirecek çalışmaların artırılması düşünülmektedir.
Empati çocuk sağlığı ve hastalıkları uzmanı asistan hekim hasta hekim ilişkisi
Introduction: “Empathy” is a term that stands for the ability of a person to replace
himself/herself in terms of emotion and thought with another individual.
Empathy is essentially important particularly in the patient-physician
relationship in the field of health. Pediatricians’
empathy skills stand out when the matter is the health of children who are the
most precious wealth of their parents.
Aim: The objective of this pilot study is to identify the empathy skills of
physicians dealing with pediatric disorders and to specify the factors
affecting these skills in a hospital in Mersin.
Materials and methods: This study was conducted on physicians working in the
field of child health and diseases. The data collection form consists of
two parts; in the first part there are questions about the demographic
characteristics of physicians and in the second part there is the “Jefferson
empathy scale”. All the analysis for evaluated using Statistica 13.3.
Results: The average age of 55 (26 male and 29 female)
physicians was 34.11 ± 6.99. The average age of 55 (26 male and 29 female) physicians
was 34.11 ± 6.99 years. 6 (10.9%) of the participants were professors, 2 (3.6%)
associate professors, 5 (9.1%) assistant professors, 1 (1.8%) sub-branch
expert, 10 (18.2%) sub-branch assistant physicians, 31 (56.4%) assistant
physicians.The average of the total score of the participants was 98.42 ± 12.71.
Conclusion:
In our study, the averages of the participants were higher than the
intermediate level and this is a positive situation. According
to the data obtained in this pilot study, it is thought to increase the studies
to improve the positive aspects, which will reveal the factors affecting empathy skill.
Empathy pediatrics assistant physicians patient- physician relationship
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin süreli bilimsel yayınıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir
Kapak
Ayşegül Tuğuz
İlter Uzel’in “Dioskorides ve Öğrencisi” adlı eserinden
Adres
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü
Yenişehir/ Mersin