Amaç: Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin premenstrual semptomlar ile baş etmede kullandığı geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarını belirlemektir.
Yöntem: Araştırma tanımlayıcı tipte olup, Ankara’da bir vakıf üniversitesinin sağlık bilimleri fakültesinde öğrenime devam eden kadın öğrenciler ile 27 Mayıs – 6 Ağustos tarihleri arasında yürütüldü. Araştırmanın örneklemini çalışmaya katılmaya gönüllü olan ve formları tam dolduran 154 kadın öğrenci oluşturdu. Verilerin toplanmasında, kişisel bilgi formu ve Premenstrual Sendrom Ölçeği (PMSÖ) uygulandı. Araştırma verileri IBM SPSS 25 programı ile değerlendirildi. Araştırmanın analizinde sayı, yüzde, ortalama±standart sapma, minimum ve maksimum değerler gibi tanımlayıcı istatistikler, Kolmogorov-Smirnov testi, Kruskal Wallis Varyans Analizi ve Mann Whitney U testi kullanıldı.
Bulgular: Öğrencilerin PMS prevalansının %80,5 olduğu bulundu. Öğrencilerin geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları olarak, bitkisel tedaviler ve vitamin desteğinden en çok vitamin desteği yöntemini (%20,8); vücut terapilerinden en çok masaj yöntemini (%61,7); zihin ve beden tekniklerinden en fazla müzik dinlemek yöntemini (%72,1); sıcak uygulama tekniklerinden en fazla karın bölgesine sıcak uygulama yöntemini (%86,4) kullandıkları belirlendi.
Sonuç: Öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun premenstrual semptomları yaşadığı belirlendi. Öğrencilerin premenstrual semptomlarla baş etmede birbirinden farklı geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarını kullandıkları belirlendi.
Geleneksel ve tamamlayıcı tıp Öğrenci Premenstrual semptom PMS Hemşirelik.
Bulunmamaktadır.
Objective: This research amis to determine the traditional and complementary medicine practices used by the students of the Faculty of Health Sciences to cope with premenstrual symptoms.
Methods: The research is descriptive and was conducted with female students studying at the health sciences faculty of a foundation university in Ankara between 27 May and 6 August. The sample of the study consisted of 154 female students who volunteered to participate in the study and filled out the forms completely. Personal information form and Premenstrual Syndrome Scale (PMSS) were used to collect data. Research data were evaluated with IBM SPSS 25 program. Descriptive statistics such as number, percentage, mean±standard deviation, minimum and maximum values, Kolmogorov-Smirnov test, Kruskal Wallis Analysis of Variance and Mann Whitney U test were used in the analysis of the study.
Results: It was found that the PMS prevalence of the students was 80.5%. As traditional and complementary medicine practices of the students, the most common method of vitamin support among herbal treatments and vitamin supplement (20.8%); massage method mostly (61.7%) among body therapies; listening to music mostly among mind and body techniques (72.1%); It was determined that they mostly used the hot application method (86.4%) on the abdominal region among the hot application techniques.
Conclusion: It was determined that the majority of the students showed the presence of premenstrual symptoms. It was found that the students used the method of applying heat to the abdomen the most and the acupuncture method the least as traditional and complementary medicine practices.
Traditional and complementary medicine, Student Premenstrual symptom, PMS Nursing
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin süreli bilimsel yayınıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir
Kapak
Ayşegül Tuğuz
İlter Uzel’in “Dioskorides ve Öğrencisi” adlı eserinden
Adres
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü
Yenişehir/ Mersin