Hastane öncesi acil sağlık hizmetleri, sağlık sisteminin en önemli basamaklarından biridir. Türkiye, 1994 yılında günümüzdeki ismiyle Avrupa Birliği’nin ortak tek acil numara tavsiyesini dikkate alınmış ve “112” yi kullanmaya başlamıştır. O dönemin telekomünikasyon teknolojisinin gerektirdiği bir isimlendirme, günümüzde geniş bir acil sağlık hizmetinin genel isimlendirmesi olarak kullanılmaktadır. En az üç basamaklı ve ardışık olmayan rakamlardan oluşması gereken bu numara “112” dir.Türkiye’de 1985 yılında “077 - Hızır Acil Servis” ismiyle tanıtılan sistem, ülkenin sosyo-kültürel dokusuyla uyum konusunda önemli bir örnektir. Günümüzde Türkiye’de, geniş bir kesim ambulansa “Hızır Ambulans” demeye devam etmektedir. “077 - Hızır Acil Servis”; kurumların, derin bir felsefeden ve geçmişten gelen değerlerle beslendiğinde ne denli kalıcı olabileceğinin güzel bir örneğidir. “077 - Hızır Acil Servis” dokuz yıl kadar işlev gördükten sonra yerini, 1994 yılında “112” ye devretmiştir. Hastane öncesi acil sağlık hizmetleri, günün modern teknolojisinin her türlü imkanını kullanarak gelişmeye devam etmektedir
Abstract Prehospital emergency care is one of the most important field of the health systems. In 1994, Turkey considered the advice of single European emergency call number current name European Union; "112" and began to use it. The nomenclature which was required the telecomunication technology level at that time, is used as a general designation of a wide range of emergency medical services today. That number of which should be composed at least three non-consecutive digit number is "112". Telephone number allocated to Turkey in the pre-hospital emergency medical services began in 1985 as corporate demand for emergency " 077 ", respectively. The system which was introduced as "077 - Hızır Emergency Service" was an important example of how to adapt the country's socio- cultural structure. Today, a large society in Turkey continues to call ambulance as "Hızır ambulance" namely. "077 - Hızır Emergency Service" is a good representative that how permanent is the institution, when it bases on a deep philosophy and values from its past. After nearly nine years, in 1994, "077 - Hızır Emergency Service" handed over its position to "112". Prehospital emergency medical services, continues to developing by using all the facilities of modern technology.
Diğer ID | JA89UE27HF |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin süreli bilimsel yayınıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir
Kapak
Ayşegül Tuğuz
İlter Uzel’in “Dioskorides ve Öğrencisi” adlı eserinden
Adres
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü
Yenişehir/ Mersin