BibTex RIS Kaynak Göster

Laboratuvar Hayvanları Bilimi Eğitimi

Yıl 2014, IV. National Symposium of The History of Veterinary Medicine and Professional Ethics 21-23 May 2014, 50 - 51, 21.05.2014

Öz

Laboratuvar Hayvanları Bilimi (LHB); laboratuvar hayvanlarının, biyolojik özelliklerini,üretilenkoşullarını, bakım barındırma-besleme yöntemi, çevresel gereksinimleri, genetik vemikrobiyolojik standartlaştırma yöntemleri, hastalıklarının önlenmesi ve tedavisini, deneyseltekniklerin optimizasyonu, analjezisi, anestezisi ve ötenazi yöntemlerinin geliştirilmesi ve alternatifaraştırma yöntemleri ve hayvanlara etik yaklaşım konularını inceleyen multidsiplinier bir bilim dalıdır.LHB temel hedefi, hayvan refahı (tüm hayvanların türlerinin kendi biyolojik özelliklerine göre en iyişartlarda yetiştirilmesi ve kullanılması) ve deneylerinin kalitesinin (deney sonuçlarının güvenilirliği vetekrarlanması) sağlanmasıdır.Bilimsel çalışmaların en nesnel olanları, deney hayvanları ile yapılmış randomize kontrollüçalışmalardır. Deneysel çalışmalarında, çalışma sonuçlarının güvenirliği ve tekrar edilebilirliği içinhayvan, laboratuvar, eğitim ve personel standardizasyonu şarttır. Deneysel biyomedikal hayvançalışmaları bugün ilaç geliştirme, biyomateriyal geliştirme, aşı geliştirme gibi birçok biyomedikalçalışmalarda kullanılmaktadır. Bu çalışmalar ülke ekonomilerine büyük girdi sağlamaktadır.Laboratuvar Hayvanları Bilimi Eğitimi; Laboratuvar Hayvanı Hekimliği, Laboratuvar HayvanlarıTeknisyen Yardımcısı Eğitimi, Laboratuvar Hayvanları Teknisyen Eğitimi, Laboratuvar HayvanıAraştırmacı Eğitimi, Laboratuvar Hayvanı Bilimi Yüksek Lisans ve Laboratuvar Hayvanı Bilimi DoktoraProgramı alanlarında yapılmaktadır.Ülkemizde laboratuvar hayvanları bilimi eğitimi mutlaka bağımsız bir bilim olarak kurumsallaşmalı,sahiplenmeli ve geliştirmelidir. Üniversiteler bu alanında hem lisans hem de lisansüstü eğitimöğretimyapabilecek imkânlar yaratılmalıdır. Bu alanda akademik, teknik ve idari personele deihtiyaç duyulmaktadır. Deneysel hayvan çalışması yapmak bu alanın mensubu sayılması için yeterlideğildir. Bu alan mensubu olmak için bu alanda bu alanda uzmanlaşmak, mesai harcamak, araştırmayapmak ve bilimsel yayın yapmak gerekmektedir. Ülkemizin bu alanda bir eğitim ve öğretim stratejisioluşturması, özel ve komu sektörünün bu alan ilgilerin artması gerekir.Bu alanda ülkemizde ilk kez 2004 yılında DEÜ Sağlık Bilimleri Enstitüsü bünyesinde LaboratuvarHayvanları Bilimi Yüksek Lisans ve doktora Programı açıldı. Bu yüksek lisans programı ilk mezununu2008 yılında verdi. Bu alanda yetişen Laboratuvar Hayvanları Bilimi uzmanları ileriki yıllarda ülkemizinbu bilim dalındaki gelişmelerini sağlayacak ve bu bilim dalını daha da güçlenecektir. LaboratuvarHayvanları Bilimi eğitim programlarının yaygınlaşmasıyla ülkemizin uzun vadede bilimsel araştırmakalitesi düzeyinin artması ve kendi teknolojik gelişmemize katkı sağlayacağı öngörülmektedir.

Education of Laboratory Animal Science

Yıl 2014, IV. National Symposium of The History of Veterinary Medicine and Professional Ethics 21-23 May 2014, 50 - 51, 21.05.2014

Öz

Laboratory Animal Science (LAS): laboratory animals, biological properties, produced conditions, maintenance - host - feeding method, environmental needs, genetic and microbiological methods of standardization, the prevention and treatment of diseases, experimental optimization techniques, analgesia, anesthesia and euthanasia alternative research methods and to improve the methods and multidsiplinier ethical approach to animals is a science that examines issues. The main objective of LAS, animal welfare and tests the quality to provide. The ones most objective scientific studies randomized controlled studies with experimental animals. Experimental studies of the reliability and reproducibility of the study results for the animal, laboratory, training and standardization of the staff is a must. Experimental animal studies in biomedical drug development today, biyomateriyal development, biomedical studies, such as are used in vaccine development . These studies provide a large input economy. Laboratory Animal Science (LAS) Training- LAS, Laboratory Animal Medicine, Laboratory Animal Technician Assistant Training, Laboratory Animal Technician Training, Laboratory Animal Research Education, Master of Laboratory Animal Science and Laboratory Animal Science PhD program are in the fields. Independent laboratory animal science education in our country do institutionalized as a science, should embrace the and develop. Universities in both undergraduate and graduate education in this field of possibilities that can be created. In this area of academic, technical and administrative staff are also needed. To be considered a member of the experimental animal to study in this area is not enough. Specialize in this area in order to be a member of this area, spend hours doing research, and scientific publications is required. Creation of a strategy for education and training in this area of our country, you need to increase public and private sector interests in this area. In 2004, for the first time in our country in this area DEU Institute of Health Sciences was opened in Laboratory Animal Science Master's Degree and PhD program. This master's degree program in 2008 has first graduates. Laboratory Animal Science professionals in this area grows in the coming years in this discipline in our country will be further strengthened to improve, and this branch of science. Laboratory Animal Science of the country in the long term expansion of training programs to increase the level of quality of scientific research and technological development if their contribution is expected to provide.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Osman Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 IV. National Symposium of The History of Veterinary Medicine and Professional Ethics 21-23 May 2014

Kaynak Göster

APA Yılmaz, O. (2014). Laboratuvar Hayvanları Bilimi Eğitimi. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi Ve Folklorik Tıp Dergisi50-51.
AMA Yılmaz O. Laboratuvar Hayvanları Bilimi Eğitimi. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. Published online 01 Mayıs 2014:50-51.
Chicago Yılmaz, Osman. “Laboratuvar Hayvanları Bilimi Eğitimi”. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi Ve Folklorik Tıp Dergisi, Mayıs (Mayıs 2014), 50-51.
EndNote Yılmaz O (01 Mayıs 2014) Laboratuvar Hayvanları Bilimi Eğitimi. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi 50–51.
IEEE O. Yılmaz, “Laboratuvar Hayvanları Bilimi Eğitimi”, Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi, ss. 50–51, Mayıs 2014.
ISNAD Yılmaz, Osman. “Laboratuvar Hayvanları Bilimi Eğitimi”. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. Mayıs 2014. 50-51.
JAMA Yılmaz O. Laboratuvar Hayvanları Bilimi Eğitimi. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. 2014;:50–51.
MLA Yılmaz, Osman. “Laboratuvar Hayvanları Bilimi Eğitimi”. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi Ve Folklorik Tıp Dergisi, 2014, ss. 50-51.
Vancouver Yılmaz O. Laboratuvar Hayvanları Bilimi Eğitimi. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. 2014:50-1.
Creative Commons Lisansı
                                                                            Bu Dergi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License ile lisanslanmıştır.

Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin süreli bilimsel yayınıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz.  Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir 

Kapak 

Ayşegül Tuğuz

İlter Uzel’inDioskorides ve Öğrencisi adlı eserinden 

Adres

Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik  Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü

Yenişehir/ Mersin