Introduction: It is stated that psychological flexibility and mindful self-care have an important effect on protecting mental health among university students. However, there are no studies in the literature that address the concepts of mindful self-care and psychological flexibility in nursing students.
Aim: This study was conducted to examine the relationship between mindful self-care and psychological flexibility levels of nursing students. Method: This study was conducted in a cross-sectional and correlational design. The research was conducted with 291 nursing students studying at a state university. Data were collected with the Personal Information Form, “Mindful Self-Care Scale” and “Psychological Flexibility Scale”.
Results: A statistically significant and positive moderate relationship was found between the total mean scores of the Psychological Flexibility Scale and the Mindful Self-Care Scale (r = 0.565, p< 0.01). In addition, a moderate statistically significant and positive relationship was found between the total score of the Psychological Flexibility Scale and the sub-dimensions of supportive relationships (r = 0.456, p < 0.01), mindful relaxation (r = 0.579, p < 0.01), self-compassion and purpose (r = 0.413, p < 0.01) and supportive structure (r = 0.449, p < 0.01). According to the regression results conducted to determine the effect of mindful self-care on psychological flexibility, statistically positive and significant results were found (F = 48.078, p < 0.05).
Conclusion: It has been found that mindful self-care affects psychological flexibility in nursing students. Accordingly, it is recommended to use mindful self-care practices in intervention studies aimed at increasing psychological flexibility in student nurses.
Giriş: Üniversite öğrencileri arasında psikolojik esneklik ve bilinçli öz bakımın ruh sağlığını korumada önemli etkisinin olduğu belirtilmektedir. Ancak literatürde hemşirelik öğrencilerinde psikolojik esneklik ve bilinçli öz bakım kavramlarının ilişkilerinin irdelendiği araştırma bulunmamaktadır.
Amaç: Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinde bilinçli öz bakım ve psikolojik esneklik düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Bu araştırma, kesitsel ve ilişki arayıcı tasarımda yürütülmüştür. Araştırma bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 291 hemşirelik öğrencisi ile yapılmıştır. Veriler; Katılımcı Bilgi Formu, “Bilinçli Öz bakım Ölçeği” ve “Psikolojik Esneklik Ölçeği” ile toplanmıştır.
Bulgular: Psikolojik Esneklik Ölçeği ile Bilinçli Öz Bakım Ölçeği toplam puan ortalamaları arasında istatiksel olarak anlamlı ve pozitif yönde orta düzeyde bir ilişki olduğu saptanmıştır (r = 0.565, p< 0.01). Ayrıca Psikolojik Esneklik Ölçeği toplam puanı ile destekleyici ilişkiler (r = 0.456, p < 0.01), bilinçli rahatlama (r = 0.579, p < 0.01), öz-duyarlık ve amaç (r = 0.413, p < 0.01) ve destekleyici yapı (r = 0.449, p < 0.01) alt boyutları ile orta düzeyde istatiksel olarak anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki olduğu bulunmuştur. Bilinçli öz bakımın psikolojik esneklik üzerindeki etkisini saptamaya yönelik yapılan regresyon sonuçlarına göre istatiksel olarak pozitif anlamlı sonuçlar tespit edilmiştir (F=48.078, p<0.05).
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinde bilinçli öz bakımın psikolojik esnekliği orta düzeyde etkilediği bulunmuştur. Bu doğrultuda öğrenci hemşirelerde psikolojik esnekliği arttırmaya yönelik müdahale çalışmalarında bilinçli öz bakım uygulamalarının kullanılması önerilmektedir.
Mersin Üniversitesi Klinik Araştırmalar Etik Kurulu'ndan 22/05/2024 tarih 2024/459 sayısı ile etik kurul izni alınmıştır.
Herhangi bir fondan ya da finans kaynağından destek alınmamıştır.
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ruh Sağlığı Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 26 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 3 |
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin süreli bilimsel yayınıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir
Kapak
Ayşegül Tuğuz
İlter Uzel’in “Dioskorides ve Öğrencisi” adlı eserinden
Adres
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü
Yenişehir/ Mersin