Geleneksel
mali tablolar işletmeler için artık yetersiz kalmaktadır. Bu nedenle İşletmeler
2000’li yıllarda sürdürülebilirlik raporlaması ve 2010 sonrasında ise entegre
raporlar hazırlamaya başlamışlardır. Sürdürülebilirlik raporlaması entegre
raporlamanın merkezinde yer almaktadır. Bundan dolayı çalışmanın ilk bölümde
sürdürülebilirlik raporlamasının kılavuz ilkeleri ve bildirimleri
açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise entegre raporlamanın evrimi, faydaları ve
uluslararası çerçevesi açıklanmaktadır. Son bölümde ise Türk Hava Yolları
Sürdürülebilirlik Raporu ile Güney Afrika Hava Yolları Entegre Raporu vaka araştırması
yöntemiyle incelenmektedir. Araştırma sonucunda Türk Hava Yolları
Sürdürülebilirlik Raporlamasının rapor kılavuzlarına tam uyum sağlamadığı
tespit edilmiştir. Güney Afrika Hava Yoları Entegre Raporu’nun ise entegre
raporlama çerçevesine uyum sağladığı tespit edilmiştir. Ayrıca Türk Hava
Yolları’nın gelecekte sürdürülebilirlik raporlaması doğrultusunda eksiksiz bir
entegre rapor hazırlamasının paydaşlar açısından faydalı olacağı
belirtilmiştir.
Hava Yolları Sürdürülebilirlik Raporlaması Entegre Raporlama Hava Yolları
Traditional financial statements are now inadequate
for businesses. For this reason, businesses
have started to present sustainability reports in 2000 and integrated reports
in 2010.
Sustainability reporting is at the centre of
integrated reporting. Therefore,
in the first part of the study, the guidelines and declarations of
sustainability reporting are explained. In the second part, the evolution of
integrated reporting, benefits and international framework are explained. In
the final section, Turkish Airlines Sustainability Report and South African
Airlines Integrated Report are compared with the case study method. As a result of the research, it has been found that
Turkish Airlines Sustainability Report does not fully comply with the report
guidelines. The South African Airways Integrated Report has been found to be in
accordance with integrated reporting framework. It is also stated that
preparation of a thoroughly integrated report by Turkish Airlines in the future
would be beneficial for stakeholders.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 19 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Bu lisans, üçüncü kişilerin ticari olmayan amaçla eserinizden yararlanmasına, farklı bir sürüm oluşturmasına, geliştirmesine ya da eserinizin üzerine inşa ederek kendi eserlerini oluşturmasına izin verir. Ancak üçüncü kişilerin bu eserleri gayri-ticari olmak zorundadır ve üçüncü kişiler Dergimizde yayımlanan makalelerin yazarlarına atıfta bulunmak zorundadır.
Makale göndermek için https://dergipark.org.tr/tr/journal/591/submission/step/manuscript/new