Integrated reporting is seen as a long way to go in
terms of practitioners, despite the inclusion of companies in reporting
programs as a new reporting system and the attemptto identification of
frameworks by various organizations. At this point, the biggest debate is how
exactly the report should look because of the ambiguities in the reporting
context. From this perspective, this study is designed to guide the reporting
environment for the content of the integrated reporting regarding mentioned
debates and uncertainties. Content analysis method was used to collect data in
the scope of the research. In the study, the contents of the integrated reports
which the two important independent auditing and consulting companies found
worthy of the award in 2016, were quantified by statistical analyzes.
With the analyzes made, the topics that companies use
in their reports are categorized according to their intensity, and evaluations
were made on findings. As a result of evaluation, the most common content were
grouped into three categories, and it is tried to determined the optimum
integrated report content scope in the study.
Integrated Reporting Value Creation Capital Content Elements Content Analysis
Entegre
raporlama, yeni bir raporlama sistemi olarak işletmelerin raporlama programlarına
dahil edilmesine ve çeşitli kuruluşlar tarafından çerçevesinin belirlenme
çalışılmalarına rağmen, uygulayıcıları açısından kat edilmesi gereken uzun bir
yol olarak görülmektedir. Bu noktada en büyük tartışma, raporlamanın
içeriğindeki belirsizlikler nedeniyle, raporun tam olarak nasıl görünmesi
gerektiği konusunda olmaktadır. Bu bakış
açısıyla çalışma, söz konusu tartışma ve belirsizliklere ilişkin entegre
raporlamanın içeriğinin belirlenmesinde, raporlama çevresine yol gösterici
olması amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma kapsamında verilerin toplanması için
içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada iki önemli bağımsız denetim
ve danışmanlık şirketinin 2016 yılında ödüle layık gördükleri entegre
raporların içerikleri, istatistiksel analizler ile nicelleştirilmiştir Yapılan
analizlerle şirketlerin raporlarda kullandıkları konular yoğunluklarına göre
kategorileştirilmiş, bulgular üzerinden değerlendirmeler yapılmıştır.
Değerlendirme sonucunda en yaygın içerik kullanımları üç kategori olarak gruplanarak
çalışmada optimum entegre rapor içeriği kapsamı belirlenmeye çalışılmıştır.
Entegre Raporlama Değer Yaratma Sermaye İçerik Ögeleri İçerik Analizi İçerik Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 27 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 19 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Bu lisans, üçüncü kişilerin ticari olmayan amaçla eserinizden yararlanmasına, farklı bir sürüm oluşturmasına, geliştirmesine ya da eserinizin üzerine inşa ederek kendi eserlerini oluşturmasına izin verir. Ancak üçüncü kişilerin bu eserleri gayri-ticari olmak zorundadır ve üçüncü kişiler Dergimizde yayımlanan makalelerin yazarlarına atıfta bulunmak zorundadır.
Makale göndermek için https://dergipark.org.tr/tr/journal/591/submission/step/manuscript/new