Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

THE ROLE OF GOVERNMENT ACCOUNTING IN THE MANAGEMENT OF GOVERNMENT BUDGET: TURKEY EVALUATION

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 1, 77 - 92, 01.03.2018
https://doi.org/10.29067/muvu.372879

Öz

Government determines the resources which are allocated for the public sector via budget document every year. Where, how and how much use of public resources is known through this document. The basic data of government budget that is prepared, implemented and controlling are obtained from the government accounting information system. Therefore, there is a close relationship between the budget system and government accounting information system. In this study, relationship between government budget and government accounting is evaluated, and provided benefits from government accounting information system to government budget are examined.

Kaynakça

  • Acar, Ş.B. (2007). İyi Uygulama Örnekleri Çerçevesinde Kamu Yönetiminde Mali Saydamlık ve Kamuoyu Denetiminin Etkinleştirilmesi. Ankara: Devlet Bütçe Uzmanlığı Araştırma Raporu.
  • Akça, Y. (1998). Bütçe ve Devlet Muhasebesi. İstanbul: İ.Ü. İktisat Fakültesi.
  • Akçakanat, Ö. (2010). Devlet Muhasebesi Sistemi Alanında Yaşanan Gelişmelerin Ülke Deneyimleri Açısından Değerlendirilmesi. Süleyman DemirelÜniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11, 183-195.
  • Akdoğan, A. (2011). Kamu Maliyesi. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Aktan, C. C.; Ağcakaya, S.; Dileyici, D. (2004). Kamu Maliyesinde Hesap Verme Sorumluluğu ve Mali Saydamlık. Coşkun Can AKTAN, Dilek DİLEYİ- Cİ, İstiklal Y. VURAL (Ed.), Kamu Maliyesinde Çağdaş Yaklaşımlar içinde (s. 169-184). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Batırel, Ö. F. (1996). Kamu Bütçesi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Nihad Sayar Eğitim Vakfı.
  • Coşkun, G. (2006). Devlet Bütçesi. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Çetinkaya, Ö. (2004). Devlet Muhasebesi Alanındaki Gelişmeler Ve Türkiye’de Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi. İ.Ü. İktisat Fakültesi Maliye Araştırma Merkezi Konferansları, 46, 83-98.
  • Çetinkaya, Ö. ve Yıldırım, Z. (2006). Devlet Muhasebesi. Bursa: Ekin. Dişli, M. (2004). Tahakkuk Esaslı Devlet Muhasebesi. Ankara: Muhasebat Kontrolörleri Derneği.
  • Edizdoğan, N. ve Çetinkaya, Ö. (2012). Kamu Bütçesi. Bursa: Ekin.
  • Genç, K. (2009), Say2000i – Kamu Hesapları Bilgi Sistemi (KBS) Uygulamaları Tanıtımı. Ankara: Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü.
  • Kerimoğlu, H., vd. (2006). Tahakkuk Esaslı Devlet Muhasebesi (Mahalli İdareler için). Ankara: Güncel Mevzuatı Araştırma ve Eğitim Derneği Yayınları.
  • Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (2003). T.C. Resmî Gazete, 25326, 24 Aralık 2003.
  • Kara, H. (2008). Yeni Kamu Mali Yönetimi Sisteminde Muhasebat Genel Müdürlüğünün Rolü, Kamu Hesaplarına Uzman Bakış Dergisi, 1, 3-9.
  • Karaarslan, E. (2002). Kamu Mali Yönetimi ve Tahakkuk Esaslı Devlet Muhasebesi, Maliye Dergisi, 140, 58-75.
  • Karaarslan, E. (2004). Ülkemizde Devlet Muhasebesinin Serüveni, Sayıştay Dergisi, 54, 37-76.
  • Karaarslan, E. (2005a). Devlet Muhasebesi Olgusu ve Ülkemizde Devlet Muhasebesi Standartları. Ankara: TÜRMOB.
  • Karaarslan, E. (2005b). Kamu Sektörünün Tasnifi Yazı Dizisi, Mali Kılavuz Dergisi, 27, 181-198.
  • Karaarslan, E. (2006). Kamu Muhasebesinde Taşlar Yerinden Oynadı. http://www.erkankaraarslan.org/wp-content/uploads/2012/10/33.2.pdf
  • Karaarslan, E. vd., (2006). Kamu Mali Yönetimi ve Devlet Muhasebesi Ders Notları. Antalya: Güncel Mevzuatı Araştırma ve Eğitim Derneği Eğitim Semineri.
  • Mutluer, K.; Öner, E.; Kesik, A. (2005). Bütçe Hukuku. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Saraç, Ö. (2010). Vergi Harcamaları ve İktisadi Etkileri, Maliye Dergisi, 159, 262-277.
  • Sayıştay (2013). 2012 Yılı Mali İstatistikleri Değerlendirme Raporu. Ankara: T.C. Sayıştay Başkanlığı.
  • Sevilengül, O. (2003), Genel Muhasebe. Ankara: Gazi.
  • Sevim, Ş.; Bozdoğan, T.; Toprakkaya, A. (2009). Uluslararası Kamu Sektörü Muhasebe Standartları Perspektifinden Düzenlenen Devlet muhasebesi Standartları ve Standartların Uygulanmasına İlişkin Bazı Öneriler, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 42, 43-57.
  • Sönmez, N. (1994). Kamu Bütçesi ve Bütçe Politikası. İzmir: Anadolu Matbaası.
  • Trebby, J. B. and Daniker, R. P. Van (1986), Relationship of Budgeting and Accounting: Implication for Public Policy, Journal of Applied Business Research, 4, 23-32.
  • Tüğen, K. (2008). Devlet Bütçesi. İzmir: Bassaray Matbaası.
  • World Bank (1995). Loan Agreement (Public Financial Management Project) Between Republic of Turkey and International Bank For Reconstruction And Development. erişim http://www.wds.worldbank. org/external/default/WDSContentServer/WDSP/ECA/2004/12/15/ C7CF71FAC798FA4285256F03000CA235/1_0/Rendered/PDF/C7CF71FAC- 798FA4285256F03000CA235.pdf.

DEVLET BÜTÇESİNİN YÖNETİMİNDE DEVLET MUHASEBESİNİN ROLÜ: TÜRKİYE DEĞERLENDİRMESİ

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 1, 77 - 92, 01.03.2018
https://doi.org/10.29067/muvu.372879

Öz

Devlet, kamu kesimi için ayrılan kaynakları her yıl bütçe belgesi ile belirlemektedir. Kamu kaynaklarının nerelerde, nasıl ve ne kadar kullanıldığı bu belge sayesinde bilinmektedir. Hazırlanan, uygulanan ve denetlenen devlet bütçesinin temel verileri devlet muhasebesi bilgi sisteminden sağlanmaktadır. Bundan dolayı bütçe sistemi ile devlet muhasebesi bilgi sistemi arasında sıkı bir ilişki bulunmaktadır. Bu çalışmada, devlet bütçesi ile devlet muhasebesi arasındaki ilişki değerlendirilmekte olup, devlet muhasebe bilgi sisteminin devlet bütçesi yönetimine sağladığı faydalar irdelenmektedir.

Kaynakça

  • Acar, Ş.B. (2007). İyi Uygulama Örnekleri Çerçevesinde Kamu Yönetiminde Mali Saydamlık ve Kamuoyu Denetiminin Etkinleştirilmesi. Ankara: Devlet Bütçe Uzmanlığı Araştırma Raporu.
  • Akça, Y. (1998). Bütçe ve Devlet Muhasebesi. İstanbul: İ.Ü. İktisat Fakültesi.
  • Akçakanat, Ö. (2010). Devlet Muhasebesi Sistemi Alanında Yaşanan Gelişmelerin Ülke Deneyimleri Açısından Değerlendirilmesi. Süleyman DemirelÜniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11, 183-195.
  • Akdoğan, A. (2011). Kamu Maliyesi. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Aktan, C. C.; Ağcakaya, S.; Dileyici, D. (2004). Kamu Maliyesinde Hesap Verme Sorumluluğu ve Mali Saydamlık. Coşkun Can AKTAN, Dilek DİLEYİ- Cİ, İstiklal Y. VURAL (Ed.), Kamu Maliyesinde Çağdaş Yaklaşımlar içinde (s. 169-184). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Batırel, Ö. F. (1996). Kamu Bütçesi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Nihad Sayar Eğitim Vakfı.
  • Coşkun, G. (2006). Devlet Bütçesi. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Çetinkaya, Ö. (2004). Devlet Muhasebesi Alanındaki Gelişmeler Ve Türkiye’de Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi. İ.Ü. İktisat Fakültesi Maliye Araştırma Merkezi Konferansları, 46, 83-98.
  • Çetinkaya, Ö. ve Yıldırım, Z. (2006). Devlet Muhasebesi. Bursa: Ekin. Dişli, M. (2004). Tahakkuk Esaslı Devlet Muhasebesi. Ankara: Muhasebat Kontrolörleri Derneği.
  • Edizdoğan, N. ve Çetinkaya, Ö. (2012). Kamu Bütçesi. Bursa: Ekin.
  • Genç, K. (2009), Say2000i – Kamu Hesapları Bilgi Sistemi (KBS) Uygulamaları Tanıtımı. Ankara: Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü.
  • Kerimoğlu, H., vd. (2006). Tahakkuk Esaslı Devlet Muhasebesi (Mahalli İdareler için). Ankara: Güncel Mevzuatı Araştırma ve Eğitim Derneği Yayınları.
  • Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (2003). T.C. Resmî Gazete, 25326, 24 Aralık 2003.
  • Kara, H. (2008). Yeni Kamu Mali Yönetimi Sisteminde Muhasebat Genel Müdürlüğünün Rolü, Kamu Hesaplarına Uzman Bakış Dergisi, 1, 3-9.
  • Karaarslan, E. (2002). Kamu Mali Yönetimi ve Tahakkuk Esaslı Devlet Muhasebesi, Maliye Dergisi, 140, 58-75.
  • Karaarslan, E. (2004). Ülkemizde Devlet Muhasebesinin Serüveni, Sayıştay Dergisi, 54, 37-76.
  • Karaarslan, E. (2005a). Devlet Muhasebesi Olgusu ve Ülkemizde Devlet Muhasebesi Standartları. Ankara: TÜRMOB.
  • Karaarslan, E. (2005b). Kamu Sektörünün Tasnifi Yazı Dizisi, Mali Kılavuz Dergisi, 27, 181-198.
  • Karaarslan, E. (2006). Kamu Muhasebesinde Taşlar Yerinden Oynadı. http://www.erkankaraarslan.org/wp-content/uploads/2012/10/33.2.pdf
  • Karaarslan, E. vd., (2006). Kamu Mali Yönetimi ve Devlet Muhasebesi Ders Notları. Antalya: Güncel Mevzuatı Araştırma ve Eğitim Derneği Eğitim Semineri.
  • Mutluer, K.; Öner, E.; Kesik, A. (2005). Bütçe Hukuku. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Saraç, Ö. (2010). Vergi Harcamaları ve İktisadi Etkileri, Maliye Dergisi, 159, 262-277.
  • Sayıştay (2013). 2012 Yılı Mali İstatistikleri Değerlendirme Raporu. Ankara: T.C. Sayıştay Başkanlığı.
  • Sevilengül, O. (2003), Genel Muhasebe. Ankara: Gazi.
  • Sevim, Ş.; Bozdoğan, T.; Toprakkaya, A. (2009). Uluslararası Kamu Sektörü Muhasebe Standartları Perspektifinden Düzenlenen Devlet muhasebesi Standartları ve Standartların Uygulanmasına İlişkin Bazı Öneriler, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 42, 43-57.
  • Sönmez, N. (1994). Kamu Bütçesi ve Bütçe Politikası. İzmir: Anadolu Matbaası.
  • Trebby, J. B. and Daniker, R. P. Van (1986), Relationship of Budgeting and Accounting: Implication for Public Policy, Journal of Applied Business Research, 4, 23-32.
  • Tüğen, K. (2008). Devlet Bütçesi. İzmir: Bassaray Matbaası.
  • World Bank (1995). Loan Agreement (Public Financial Management Project) Between Republic of Turkey and International Bank For Reconstruction And Development. erişim http://www.wds.worldbank. org/external/default/WDSContentServer/WDSP/ECA/2004/12/15/ C7CF71FAC798FA4285256F03000CA235/1_0/Rendered/PDF/C7CF71FAC- 798FA4285256F03000CA235.pdf.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Sayı
Yazarlar

Erhan Kılıçer Bu kişi benim

İmren Peker

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2018
Gönderilme Tarihi 25 Nisan 2017
Kabul Tarihi 31 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kılıçer, E., & Peker, İ. (2018). THE ROLE OF GOVERNMENT ACCOUNTING IN THE MANAGEMENT OF GOVERNMENT BUDGET: TURKEY EVALUATION. Journal of Accounting and Taxation Studies, 11(1), 77-92. https://doi.org/10.29067/muvu.372879

Creative Commons Lisansı

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Bu lisans, üçüncü kişilerin ticari olmayan amaçla eserinizden yararlanmasına, farklı bir sürüm oluşturmasına, geliştirmesine ya da eserinizin üzerine inşa ederek kendi eserlerini oluşturmasına izin verir. Ancak üçüncü kişilerin bu eserleri gayri-ticari olmak zorundadır ve üçüncü kişiler Dergimizde yayımlanan makalelerin yazarlarına atıfta bulunmak zorundadır.  

                                                                                                                                                           
Makale göndermek için https://dergipark.org.tr/tr/journal/591/submission/step/manuscript/new