Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ULUSLARARASI PAZARDA FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ VE MALİYET SİSTEMLERİNİN YERİ: MARMARİS TURİZM İŞLETMELERİ ÖRNEĞİ

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 2, 37 - 50, 01.07.2011

Öz

Küreselleşen dünyada işletmeler açısından en önemli kararların başında,
fiyatlandırma kararları yer almaktadır. Ürün ve hizmetler açısından fiyatın
belirlenmesi, kıtadan kıtaya, ülkeden ülkeye, çoğu zaman şehirden şehre
değişmektedir. Bunun yanında, maliyet sistemi seçim kararı işletmenin fiyatlandırma
kararlarında staratejik bir rol oynamaktadır. Etkin maliyet sisteminin
seçilmesi, işletmelerin karar alma sürecinde maliyetlerini doğru
biçimde saptayıp, bu gerçek maliyetler ışığında kendilerini olası zararlardan
koruyabilecekleri seviyede fiyat belirlemelerini ya da belirli bir fiyat
seviyesini korumak üzere maliyetlerini kısmak için zamanında harekete
geçmelerini kolaylaştırmaktadır. Dolayısıyla küresel rekabette işletmelere
üstünlük sağlayacak stratejik fiyatlandırma kararlarının alınması, maliyet
sistemlerine dayalı etkin politikaların izlenmesiyle mümkün olduğu için, işletmelerin
özellikle yeni pazarlara giriş aşamasında alacakları fiyatlandırma
kararları maliyet sistemlerinin ne derece etkin analiz edildiğine ve işletildiğine
bağlı olarak değişecektir (Durak ve Bulut,2006). Bu çalışmanın amacı,
küresel pazarda faaliyet gösteren işletmelerde fiyatlandırma stratejilerinin
seçimi ve bu stratejilerin belirlenmesi sırasında işletmelerin maliyet sistemi
seçimlerinin rolünün incelenmesidir. Bu amaçla, çalışmada küresel
pazarda faaliyet gösteren Marmaris’teki turizm işletmelerinin (tur operatörleri
ve seyahat acentelerinin) fiyatlandırma stratejisi seçim kararları ve
bu kararlarda işletmenin maliyet sistemlerinin etkisi analiz edilmiştir.

Kaynakça

  • Solberg, C.A., Stottinger, B., Yaprak, A. 2006. “A Taxonomy of the Pricing Practices Exporting Firms: Evidence from Austria, Norway and The United States”, Journal of International Marketing, Volume: 14 (1), pp. 23-48.
  • Stonebraker, P. W., Liao, T. 2006 “Supply Chain Integration: Exploring Product and Environmental Contingencies”, Supply Chain Management: An International Journal, Volume: 11(1), pp. 34 – 43.

PRICING STRATEGIES IN INTERNATIONAL MARKET AND THE LOCATION OF COST SYSTEMS: THE CASE OF MARMARIS TOURISM ENTERPRISES

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 2, 37 - 50, 01.07.2011

Öz

In globalizing world pricing is one of the most important decision for enterprises.
Price demanded for goods and services differs from continent to
continent, country to country and even from city to city. Besides decision
of choosing cost system plays an important part in strategic pricing decision.
Choosing an efficient cost system helps enterprises to determine
accurate costs and incisive price level to protect them against probable
loss or to take action about reducing costs for conserving specific price
level on time during decision process. Consequently taking a strategic pricing
decision to outclass global competition is only possible with following
efficient policies based on cost systems and particularly pricing decisions
about penetrating new markets may differ from efficiency of analyzing
cost systems and operating them (Durak and Bulut,2006). Accordingly the
aim of this study is to examine the role of cost system choice in indicating
pricing strategies for enterprises operating in international markets.
For this purpose, in the study, tourism enterprises (tour operators and
travel agencies) in Marmaris operating in global market will be analyzed
in the context of pricing strategy selection decision and the effect of cost
systems on decisions.

Kaynakça

  • Solberg, C.A., Stottinger, B., Yaprak, A. 2006. “A Taxonomy of the Pricing Practices Exporting Firms: Evidence from Austria, Norway and The United States”, Journal of International Marketing, Volume: 14 (1), pp. 23-48.
  • Stonebraker, P. W., Liao, T. 2006 “Supply Chain Integration: Exploring Product and Environmental Contingencies”, Supply Chain Management: An International Journal, Volume: 11(1), pp. 34 – 43.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Sayı
Yazarlar

Ali Uzun Bu kişi benim

Tuğba Uçma Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2011
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2011
Kabul Tarihi 1 Mayıs 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uzun, A., & Uçma, T. (2011). ULUSLARARASI PAZARDA FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ VE MALİYET SİSTEMLERİNİN YERİ: MARMARİS TURİZM İŞLETMELERİ ÖRNEĞİ. Journal of Accounting and Taxation Studies, 4(2), 37-50.

Creative Commons Lisansı

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Bu lisans, üçüncü kişilerin ticari olmayan amaçla eserinizden yararlanmasına, farklı bir sürüm oluşturmasına, geliştirmesine ya da eserinizin üzerine inşa ederek kendi eserlerini oluşturmasına izin verir. Ancak üçüncü kişilerin bu eserleri gayri-ticari olmak zorundadır ve üçüncü kişiler Dergimizde yayımlanan makalelerin yazarlarına atıfta bulunmak zorundadır.  

                                                                                                                                                           
Makale göndermek için https://dergipark.org.tr/tr/journal/591/submission/step/manuscript/new