Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 3 Sayı: 3, 1 - 20, 01.11.2010

Öz

If the conditions are fulfilled the relevant law, a five-point deduction
is made for employers’ social security contributions. The nature of the
premium reduction is also affecting how to evaluate, and recognize
this discount. Premium discounts for employers can be considered as a
government promotion. But here, unlike other government promotions,neither any risk is taken by employers nor do they participate actively. The
purpose of statutory regulation is not to be charged on premium loans
early. The purpose of statutory regulation is to encourage timely payment
of debt premium. In this case, the employers already legally have to pay
premiums when due debt and that means there is no financial decision
made by employers. On the other hand, since everyone rather than
certain group or community is entitled to get benefit from this regulation,
it makes to mitigate the expected effects of this regulation. In this study,
we are considering how this premium reduction should be evaluated and
also be recognized in the accounting process.

Kaynakça

  • TMS 18 Hasılat Standardı TMS 20 Devlet teşviklerinin muhasebeleştirilmesi ve devlet yardımlarının açıklanmasına ilişkin Türkiye Muhasebe Standardı

SOSYAL GÜVENLİK PRİMİNDE BEŞ PUANLIK İNDİRİM UYGULAMASI VE MUHASEBE KAYITLARINDA GÖSTERİLMESİ

Yıl 2010, Cilt: 3 Sayı: 3, 1 - 20, 01.11.2010

Öz

Kanunda belirtilen koşulların gerçekleşmiş olması durumunda, işverenlere
beş puanlık sosyal güvenlik primi indirimi yapılmaktadır. Yapılan prim
indiriminin niteliği, indirimin nasıl değerlendirilmesi ve kaydedilmesi
gerektiğine de yön vermektedir. Prim indirimi işverenler için bir devlet
teşviki olarak görülebilir. Ancak burada, diğer devlet teşviklerinden farklı
olarak, ne işverenin aktif bir katılımı ne de üstlendiği bir risk söz konusu
değildir. Zira düzenleme prim borçlarının erken tahsil edilebilmesi amacıyla
değil, zamanında ödeme yapılmasını özendirmeye yöneliktir. Bu da zaten
kanuni olarak prim borcunu vadesinde (zamanında) ödemek zorunda olan
işverenlerin, herhangi bir finansal tercihte bulunmalarının gerekmediğini
göstermektedir. Öte yandan belirli niteliklere sahip bir zümreyi ya da
topluluğu değil; herkesi kapsayan bu uygulamanın, seçicilik yönünün
bulunmaması da prim indiriminin “teşvik” niteliğini zayıflatmaktadır.
Bu çalışmanın amacı, prim indirimi desteğinin, nasıl değerlendirilmesi
gerektiğini incelemek ve prim indirimine ilişkin muhasebe kayıtlarının
nasıl olması gerektiğini ele almaktır.

Kaynakça

  • TMS 18 Hasılat Standardı TMS 20 Devlet teşviklerinin muhasebeleştirilmesi ve devlet yardımlarının açıklanmasına ilişkin Türkiye Muhasebe Standardı
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Sayı
Yazarlar

Sakıp Şeker Bu kişi benim

Fevzi Serkan Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2010
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2010
Kabul Tarihi 1 Ağustos 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şeker, S., & Özdemir, F. S. (2010). SOSYAL GÜVENLİK PRİMİNDE BEŞ PUANLIK İNDİRİM UYGULAMASI VE MUHASEBE KAYITLARINDA GÖSTERİLMESİ. Journal of Accounting and Taxation Studies, 3(3), 1-20.

Creative Commons Lisansı

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Bu lisans, üçüncü kişilerin ticari olmayan amaçla eserinizden yararlanmasına, farklı bir sürüm oluşturmasına, geliştirmesine ya da eserinizin üzerine inşa ederek kendi eserlerini oluşturmasına izin verir. Ancak üçüncü kişilerin bu eserleri gayri-ticari olmak zorundadır ve üçüncü kişiler Dergimizde yayımlanan makalelerin yazarlarına atıfta bulunmak zorundadır.  

                                                                                                                                                           
Makale göndermek için https://dergipark.org.tr/tr/journal/591/submission/step/manuscript/new