Muhasebe bilimi, hem uygulamalı hem de bilgiyi üreten bir bilim olması
nedeniyle, küreselleşme olgusundan ve bilgi ve iletişim teknolojilerinde
yaşanan devrim niteliğindeki gelişmelerden bağımsız olarak düşünülemez.
Mevzuattaki, muhasebe standartlarındaki, ekonomideki, bilgi ve iletişim
teknolojilerindeki değişmeler/gelişmeler muhasebe mesleğini ve muhasebe
bilgi sistemini doğrudan etkilemekte; dolayısıyla da muhasebe mesleği
değişime ayak uyduran kişileri arar duruma gelmektedir.
Bu kişilerin yetiştirilmesi de ancak bilgi ve iletişim teknolojilerinin ve bunlara
ilişkin sistemlerin geliştirildiği ve uygulandığı muhasebe eğitimi veren
platformlara gerekli alt yapıların oluşturulması ile mümkün olabilmektedir.
Bu çerçevede, bilgi çağının temel bilgi ve iletişim araçlarından web tabanlı
interaktif e-öğrenme sistemlerinin muhasebe eğitiminde kullanımının
nasıl olması gerektiği üzerinde durulması gerekmektedir. Dahası bu şekilde
verilen muhasebe eğitimlerinin sürekli eğitim uygulamalarına dönüştürülmesi
gerekmektedir.
As the science of accounting is a science both producing the information
and applied, it can be not be considered independent from the concept
of globalization and the revolutionary changes taking place in information
and communication technologies. Advancements and changes in regulations,
accounting standards, economy, information and communication
technologies directly affect profession of accounting and accounting
information system; accordingly, the profession of accounting has come
to look for the people who can catch up with these changes and advancements.
Education of such people can only be rendered possible with the
establishment of sufficient infrastructure in platforms where information
and communication technologies and related systems are effectively developed
and in use. In this regard, it seems to be important to investigate
how web-based interactive e-learning systems, one of the basic information
and communication tools of the information age, can be used in accounting
education. Moreover, the accounting education provided in this
way should be turned into life long learning applications.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2009 |
Kabul Tarihi | 1 Ekim 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 2 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Bu lisans, üçüncü kişilerin ticari olmayan amaçla eserinizden yararlanmasına, farklı bir sürüm oluşturmasına, geliştirmesine ya da eserinizin üzerine inşa ederek kendi eserlerini oluşturmasına izin verir. Ancak üçüncü kişilerin bu eserleri gayri-ticari olmak zorundadır ve üçüncü kişiler Dergimizde yayımlanan makalelerin yazarlarına atıfta bulunmak zorundadır.
Makale göndermek için https://dergipark.org.tr/tr/journal/591/submission/step/manuscript/new