Updated Tax Policies with the Rise of the Digital Economy: A Case Analysis on Individual Application Developers for Mobile Devices in Türkiye
Yıl 2025,
Cilt: 18 Sayı: 1, 195 - 220
Betül Açıkgöz
Öz
Application development for mobile devices has rapidly become a growing sector within the digital economy. Mobile application developers are transforming user experiences and creating new markets by offering innovative software and services. As pioneers of technology-driven innovations, these developers provide solutions that cater to users' needs across a wide range of services, from games to financial tools, education, and healthcare. The mobile application development process not only demands technical expertise and creativity but also encompasses legal and financial obligations. The taxation of income generated through digital platforms has necessitated new regulations within traditional tax systems. The rapid growth of the digital economy has made the taxation of individual developers for mobile devices and the establishment of tax justice increasingly significant. This study examines the tax obligations of individual developers of mobile applications and the tax regulations applied in this context, particularly in light of the digital economy's expansion. In this context, Article 20/B of the Turkish Income Tax Law No. 193 stands out as a significant legal provision concerning the taxation of mobile application developers. This article conducts an in-depth examination of the various revenue models earned by individuals developing mobile applications in Türkiye and the existing legal regulations regarding the taxation of these revenues, using case studies for detailed analysis.
Kaynakça
- Alp, E., & Doğrusöz, A. B. (2024). Sosyal içerik üreticiliği istisnasinin idari anlayışla yorumlanması. Mali Hukuk, 20, no.235 (2024): 1239 - 1264.
- Appel, G., Libai, B., Muller, E., & Shachar, R. (2020). On the monetization of mobile apps. International Journal of Research in Marketing, 37(1), 93-107.
- Avcı, O. (2023). Taxation of Those Who Earn Income from Social Media in Türkiye: Problems Encountered and Solution Suggestions. Yıldırım Beyazıt Hukuk Dergisi, (2), 1-34. https://doi.org/10.33432/ybuhukuk.1290410
- Aydemir, R. (2023a). Yeni Trend Sosyal Medya Kazanç Kapısı Bigo Live Platformu ve Uygulamadan Elde Edilen Gelirlerin Vergisel Boyutu. Vergi Raporu, (280), 11 - 24.
- Aydemir, R. (2023b). Son On Yılın En Popüler Sosyal Medya Uygulaması Instagram Kazançları ve Vergisel Yönleri. Vergi Dünyası Dergisi, 1(504), 71 - 79.
- Aydemir, R., & Bakaç, S. (2020). Youtuber'lık Faaliyeti ve Vergisel Boyutu. Mali Çözüm Dergisi, 30, 265-285.
Aydın, S. (2022). Vergi Revizyonu ve Muhasebesi, 4. Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara.
- Biçer, R., & Erginay, M. (2015). OECD matrahın aşındırılması ve kârın aktarılması eylem planı ve Türkiye’ye etkileri. Vergi Sorunları Dergisi, 326(2015), 54-68.
- Birleşmiş Milletler, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 16 Barış, Adalet ve Güçlü Kurumlar, https://www.kureselamaclar.org/amaclar/baris-adalet-ve-guclu-kurumlar/
- Bozdoğan, K. G., Bayramoğlu, S. (2022). Türkiye’de sosyal medya fenomenlerinin ve youtuber’ların kazançlarının vergilendirilmesine dair bir değerlendirme. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 825 - 838. doi.org/10.33437/ksusbd.1062826
- C.K. 476, S. (2018, 12 18). İnternet Ortamında Verilen Reklam Hizmetlerinden Edinilen Kazançların Vergilendirilmesine Dair CumhurBaşkanı Kararı. 12 12, 2021 tarihinde https://www.gib.gov.tr/sites/default/files/fileadmin/user_upload/Cumhurbaskani_Karari/476_vuk_c k.pdf adresinden alındı
- Casadesus-Masanell, R., & Ricart, J. E. (2010). From strategy to business models and onto tactics. Long range planning, 43(2-3), 195-215.
- Demirci, Z. (2022). Sosyal medya platformlarının vergilendirilmesi. Vergi Sorunları Dergisi, 45(408), 62 - 75.
- Dharmapala, D. (2014). What do we know about base erosion and profit shifting? A review of the empirical literature. Fiscal Studies, 35(4), 421-448.
- Dilemre Öden, B. (2023). Sosyal içerik üreticilerinin ve mobil cihazlar için uygulama geliştiricilerinin türk vergi mevzuatı kapsamında vergilendirilmesi. Çankaya Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 8(1), 139 - 161.
- Durdu, M. (2019). Türkiye’de Sosyal Medya İşletmelerinin Vergilendirilmesi. İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 10(2), 470-488. https://doi.org/10.21492/inuhfd.596914
- Durdu, M. (2020). Avrupa Birliği’nde Dijital Hizmet Vergisi ve Türkiye Uygulaması. İstanbul Hukuk Mecmuası, 78(4), 1959-1988. https://doi.org/10.26650/mecmua.2020.78.4.0008
- Elavarthi, S. P., & Chitrapu, S. (2021). Media Economics and Management. Routledge India.
- Ergün, Y. (2022). Sosyal medya içerik üreticilerinin vergilendirilmesi. Legal Mali Hukuk Dergisi, 18(206), 391 - 406.
- Erol, A. (2022). Sosyal medya içerik üreticiliğinde elde edilen kazançların vergilendirilmesi sosyal medya içerik üreticiliğinde elde edilen kazançların vergilendirilmesi. Vergi Dünyası Dergisi, 1(486), 93 - 100.
- Fang, X., & Kang, S. R. (2024, June). Branded App Usability Study Focuses on Beverage Apps. In International Conference on Human-Computer Interaction (pp. 47-57). Cham: Springer Nature Switzerland.
- Gök, Ö. (2023). Sosyal içerik üreticilerinin vergilendirilmesi. İzmir Barosu Dergisi, 88(2), 39 - 71.
- Gözen Bozdoğan, K., Bayramoğlu, S., (2022). Türkiye’de Sosyal Medya Fenomenlerinin ve Youtuber’ların Kazançlarının Vergilendirilmesine Dair Bir Değerlendirme. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 825 - 838. 10.33437/Ksusbd.1062826
- Guo, H., Zhao, X., Hao, L., & Liu, D. (2019). Economic Analysis of Reward Advertising. Production and Operations Management, 28(10), 2413-2430. https://doi.org/10.1111/poms.13015
- Hançer, H. (2022). Sosyal İçerik Üreticiliği Kazanç İstisnası ve Sosyal Medya Reklam Gelirinden Yapılan Stopaj Uygulamasına Etkisi. Vergi Sorunları Dergisi, 45(404), 78 - 85.
- Holzer, A., & Ondrus, J. (2011). Mobile application market: A developer’s perspective. Telematics and informatics, 28(1), 22-31.
- Hyrynsalmi, S., Suominen, A., Mäkilä, T., Järvi, A., & Knuutila, T. (2012). Revenue models of application developers in android market ecosystem. In Software Business: Third International Conference, ICSOB 2012, Cambridge, MA, USA, June 18-20, 2012. Proceedings 3 (pp. 209-222). Springer Berlin Heidelberg.
- Köklü, N. (1994). Örnek olay çalışma metodları. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 771-779. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000372.
- OECD (2014), Addressing the Tax Challenges of the Digital Economy, OECD/G20 Base Erosion and Profit Shifting Project, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/9789264218789-en.
- Park, Y. J. (2020). Development of a revenue model for buyers in co-creation environment. Int. J. Adv. Sci. Eng. Inf. Technol, 10, 578-584.
- Qu, J., Hu, B., Wu, Z., & Meng, C. (2024). Market development and revenue-sharing contract design for mobile game supply chains. Vol. 71, IEEE Transactions on Engineering Management. (7207-7226).
- Rajala, R., Rossi, M., Tuunainen, V. K., & Vihinen, J. (2007). Revenue Logics of Mobile Entertainment Software–Observations from companies producing mobile games. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 2(2), 34-47.
- Roma, P., & Ragaglia, D. (2016). Revenue models, in-app purchase, and the app performance: Evidence from Apple’s App Store and Google Play. Electronic commerce research and applications, 17, 173-190.
- Salehudin, I., & Alpert, F. (2022). To pay or not to pay: understanding mobile game app users' unwillingness to pay for in-app purchases. Journal of Research in Interactive marketing, 16(4), 633-647.
- Statista, (2024). Mobile app monetization - Statistics & Facts, Mobile App Usage Report, Erişim Adresi: https://www.statista.com/topics/983/mobile-app-monetization/#topicOverview
- Tang, A. K. (2019). A systematic literature review and analysis on mobile apps in m-commerce: Implications for future research. Electronic Commerce Research and Applications, 37, 100885.
- Yaprak, M. A. (2022). Ülkemizde sosyal içerik üreticilerine ilişkin vergilendirme ve singapur'daki uygulama. Mali Cözüm Dergisi, 32, 281-292.
- Yavan, S., Sever, E. (2020). Sosyal medyadaki içerik üreticilerinin vergilendirilmesi: Türkiye örneği. Legal Mali Hukuk Dergisi, 16(185), 1321 - 1348.
- Yazıcıoğlu, A. E. (2024). Uluslararası Vergi Hukukunun Yeni “Gösteri İnsanları”: Sosyal İçerik Üreticileri. Vergi Dünyası Dergisi, 1(510), 32 - 48.
- Yegen, B. (2022). Twitch platformu özelinde, sosyal medya içerik üreticilerinin elde etmiş olduklari kazançlarinin gelir vergisi kanunu açisindan değerlendirilmesi. Journal of Management & Economics Research, 20(2). https://doi.org/10.11611/yead.1063987
- Yurttakal, C., & Yıldız, S. (2024). Son mevzuat değişiklikleri çerçevesinde türkiye’de sosyal medya fenomenlerinin vergilendirilmesine ilişkin genel değerlendirme. BİLTÜRK Journal of Economics and Related Studies, 6(2), 122-135. https://doi.org/10.47103/bilturk.1415418
- Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, Sayı: 17863, 09.11.1982, Erişim Adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2709.pdf
- 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu. Erişim Adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.4.193.pdf
- 213 Sayılı Vergi Usul Kanunu, Sayı: 10703, 10 Ocak 1961, Erişim Adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.4.213.pdf
- 318 Seri No’lu Gelir Vergisi Genel Tebliği, Sayı: 31717, 12 Ocak 2022, Erişim Adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2022/01/20220112-4.htm
- 325 Seri No’lu Gelir Vergisi Genel Tebliği, Sayı: 32674, 26 Eylül 2024, Erişim Adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2024/09/20240926-3.htm
- 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu, Sayı: 27846, 14 Şubat 2011, Erişim Adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.6102.pdf
- 7338 Vergi Usul Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun, Sayı:31640, 26 Ekim 2021, Erişim Adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/10/20211026-1.htm
- 7491 sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun, Sayı:32413, 28 Aralık 2023, Erişim Adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2023/12/20231228-10.pdf
Dijital Ekonominin Yükselişi ile Güncellenen Vergi Politikaları: Türkiye'de Mobil Cihazlar için Uygulama Geliştiren Gerçek Kişilere Yönelik Vaka Analizi
Yıl 2025,
Cilt: 18 Sayı: 1, 195 - 220
Betül Açıkgöz
Öz
Mobil uygulama geliştirme, dijital ekonominin hızla büyüyen bir sektörü olarak ön plana çıkmaktadır. Uygulama geliştiricileri, yenilikçi yazılımlar ve hizmetler sunarak kullanıcı deneyimlerini dönüştürmekte ve yeni pazarlar oluşturmaktadır. Geliştiriciler, teknoloji tabanlı yeniliklerin öncüsü olup oyunlardan finansal hizmetlere, eğitimden sağlık sektörüne kadar geniş bir yelpazede kullanıcı odaklı çözümler üretmektedir. Mobil uygulama geliştirme süreçleri, yalnızca teknik bilgi ve yaratıcılık gerektirmekle kalmayıp aynı zamanda yasal ve malî yükümlülükleri de içermektedir. Dijital platformlar aracılığıyla elde edilen gelirlerin vergilendirilmesi, geleneksel vergi sistemlerinde yeni düzenlemelerin yapılmasını zorunlu kılmaktadır. Dijital ekonominin hızla ilerlemesiyle birlikte, mobil uygulama geliştiricilerinin vergilendirilmesi ve vergide adaletin sağlanması giderek daha kritik bir konu haline gelmiştir. Bu çalışma, mobil cihazlar için uygulama geliştiren gerçek kişilerin vergi yükümlülüklerini ve bu çerçevede güncellenen vergi düzenlemelerini incelemektedir. Bu bağlamda, 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu'nun Mükerrer 20/B Maddesi, mobil uygulama geliştiricilerinin vergilendirilmesine yönelik önemli bir yasal düzenleme olarak öne çıkmaktadır. Bu makale, Türkiye'de mobil cihazlar için uygulama geliştiren gerçek kişilerin, geliştirdikleri mobil uygulamalar üzerinden elde ettikleri farklı türdeki gelirlerini ve bu gelirlerin vergilendirilmesine yönelik mevcut yasal düzenlemeleri, örnek olaylar çerçevesinde ele alarak derinlemesine analiz etmektedir.
Etik Beyan
Bu çalışmada, bilimsel araştırma ve yayın etiğine ilişkin tüm kurallara titizlikle uyulmuştur. Araştırma sürecinin her aşamasında doğruluk, şeffaflık, dürüstlük ve tarafsızlık ilkelerine bağlı kalınmıştır. Çalışmada kullanılan tüm veriler, ilgili yasal düzenlemelere ve etik ilkelere uygun olarak toplanmış ve değerlendirilmiştir. Ayrıca, bu çalışmada çıkar çatışması bulunmamaktadır ve herhangi bir kişi, kurum ya da kuruluş ile maddi bir ilişki içinde olunmamıştır. Makale, özgün bir araştırma olup, başka bir yerde yayımlanmış veya yayımlanmak üzere değerlendirmeye sunulmuş değildir.
Teşekkür
Sayın Editör ve Değerli Hakemler,
Makale çalışmamı değerlendirmeniz için zaman ayırdığınız ve sağlayacağınız değerli geri bildirimlerle katkıda bulunacağınız için şimdiden teşekkür ederim. Görüşlerinizin, çalışmamın bilimsel niteliğini ve sunum kalitesini geliştirmede büyük rol oynayacağına inanıyorum.
Emekleriniz ve desteğiniz için minnettarlığımı sunarım.
Kaynakça
- Alp, E., & Doğrusöz, A. B. (2024). Sosyal içerik üreticiliği istisnasinin idari anlayışla yorumlanması. Mali Hukuk, 20, no.235 (2024): 1239 - 1264.
- Appel, G., Libai, B., Muller, E., & Shachar, R. (2020). On the monetization of mobile apps. International Journal of Research in Marketing, 37(1), 93-107.
- Avcı, O. (2023). Taxation of Those Who Earn Income from Social Media in Türkiye: Problems Encountered and Solution Suggestions. Yıldırım Beyazıt Hukuk Dergisi, (2), 1-34. https://doi.org/10.33432/ybuhukuk.1290410
- Aydemir, R. (2023a). Yeni Trend Sosyal Medya Kazanç Kapısı Bigo Live Platformu ve Uygulamadan Elde Edilen Gelirlerin Vergisel Boyutu. Vergi Raporu, (280), 11 - 24.
- Aydemir, R. (2023b). Son On Yılın En Popüler Sosyal Medya Uygulaması Instagram Kazançları ve Vergisel Yönleri. Vergi Dünyası Dergisi, 1(504), 71 - 79.
- Aydemir, R., & Bakaç, S. (2020). Youtuber'lık Faaliyeti ve Vergisel Boyutu. Mali Çözüm Dergisi, 30, 265-285.
Aydın, S. (2022). Vergi Revizyonu ve Muhasebesi, 4. Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara.
- Biçer, R., & Erginay, M. (2015). OECD matrahın aşındırılması ve kârın aktarılması eylem planı ve Türkiye’ye etkileri. Vergi Sorunları Dergisi, 326(2015), 54-68.
- Birleşmiş Milletler, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 16 Barış, Adalet ve Güçlü Kurumlar, https://www.kureselamaclar.org/amaclar/baris-adalet-ve-guclu-kurumlar/
- Bozdoğan, K. G., Bayramoğlu, S. (2022). Türkiye’de sosyal medya fenomenlerinin ve youtuber’ların kazançlarının vergilendirilmesine dair bir değerlendirme. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 825 - 838. doi.org/10.33437/ksusbd.1062826
- C.K. 476, S. (2018, 12 18). İnternet Ortamında Verilen Reklam Hizmetlerinden Edinilen Kazançların Vergilendirilmesine Dair CumhurBaşkanı Kararı. 12 12, 2021 tarihinde https://www.gib.gov.tr/sites/default/files/fileadmin/user_upload/Cumhurbaskani_Karari/476_vuk_c k.pdf adresinden alındı
- Casadesus-Masanell, R., & Ricart, J. E. (2010). From strategy to business models and onto tactics. Long range planning, 43(2-3), 195-215.
- Demirci, Z. (2022). Sosyal medya platformlarının vergilendirilmesi. Vergi Sorunları Dergisi, 45(408), 62 - 75.
- Dharmapala, D. (2014). What do we know about base erosion and profit shifting? A review of the empirical literature. Fiscal Studies, 35(4), 421-448.
- Dilemre Öden, B. (2023). Sosyal içerik üreticilerinin ve mobil cihazlar için uygulama geliştiricilerinin türk vergi mevzuatı kapsamında vergilendirilmesi. Çankaya Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 8(1), 139 - 161.
- Durdu, M. (2019). Türkiye’de Sosyal Medya İşletmelerinin Vergilendirilmesi. İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 10(2), 470-488. https://doi.org/10.21492/inuhfd.596914
- Durdu, M. (2020). Avrupa Birliği’nde Dijital Hizmet Vergisi ve Türkiye Uygulaması. İstanbul Hukuk Mecmuası, 78(4), 1959-1988. https://doi.org/10.26650/mecmua.2020.78.4.0008
- Elavarthi, S. P., & Chitrapu, S. (2021). Media Economics and Management. Routledge India.
- Ergün, Y. (2022). Sosyal medya içerik üreticilerinin vergilendirilmesi. Legal Mali Hukuk Dergisi, 18(206), 391 - 406.
- Erol, A. (2022). Sosyal medya içerik üreticiliğinde elde edilen kazançların vergilendirilmesi sosyal medya içerik üreticiliğinde elde edilen kazançların vergilendirilmesi. Vergi Dünyası Dergisi, 1(486), 93 - 100.
- Fang, X., & Kang, S. R. (2024, June). Branded App Usability Study Focuses on Beverage Apps. In International Conference on Human-Computer Interaction (pp. 47-57). Cham: Springer Nature Switzerland.
- Gök, Ö. (2023). Sosyal içerik üreticilerinin vergilendirilmesi. İzmir Barosu Dergisi, 88(2), 39 - 71.
- Gözen Bozdoğan, K., Bayramoğlu, S., (2022). Türkiye’de Sosyal Medya Fenomenlerinin ve Youtuber’ların Kazançlarının Vergilendirilmesine Dair Bir Değerlendirme. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 825 - 838. 10.33437/Ksusbd.1062826
- Guo, H., Zhao, X., Hao, L., & Liu, D. (2019). Economic Analysis of Reward Advertising. Production and Operations Management, 28(10), 2413-2430. https://doi.org/10.1111/poms.13015
- Hançer, H. (2022). Sosyal İçerik Üreticiliği Kazanç İstisnası ve Sosyal Medya Reklam Gelirinden Yapılan Stopaj Uygulamasına Etkisi. Vergi Sorunları Dergisi, 45(404), 78 - 85.
- Holzer, A., & Ondrus, J. (2011). Mobile application market: A developer’s perspective. Telematics and informatics, 28(1), 22-31.
- Hyrynsalmi, S., Suominen, A., Mäkilä, T., Järvi, A., & Knuutila, T. (2012). Revenue models of application developers in android market ecosystem. In Software Business: Third International Conference, ICSOB 2012, Cambridge, MA, USA, June 18-20, 2012. Proceedings 3 (pp. 209-222). Springer Berlin Heidelberg.
- Köklü, N. (1994). Örnek olay çalışma metodları. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 771-779. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000372.
- OECD (2014), Addressing the Tax Challenges of the Digital Economy, OECD/G20 Base Erosion and Profit Shifting Project, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/9789264218789-en.
- Park, Y. J. (2020). Development of a revenue model for buyers in co-creation environment. Int. J. Adv. Sci. Eng. Inf. Technol, 10, 578-584.
- Qu, J., Hu, B., Wu, Z., & Meng, C. (2024). Market development and revenue-sharing contract design for mobile game supply chains. Vol. 71, IEEE Transactions on Engineering Management. (7207-7226).
- Rajala, R., Rossi, M., Tuunainen, V. K., & Vihinen, J. (2007). Revenue Logics of Mobile Entertainment Software–Observations from companies producing mobile games. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 2(2), 34-47.
- Roma, P., & Ragaglia, D. (2016). Revenue models, in-app purchase, and the app performance: Evidence from Apple’s App Store and Google Play. Electronic commerce research and applications, 17, 173-190.
- Salehudin, I., & Alpert, F. (2022). To pay or not to pay: understanding mobile game app users' unwillingness to pay for in-app purchases. Journal of Research in Interactive marketing, 16(4), 633-647.
- Statista, (2024). Mobile app monetization - Statistics & Facts, Mobile App Usage Report, Erişim Adresi: https://www.statista.com/topics/983/mobile-app-monetization/#topicOverview
- Tang, A. K. (2019). A systematic literature review and analysis on mobile apps in m-commerce: Implications for future research. Electronic Commerce Research and Applications, 37, 100885.
- Yaprak, M. A. (2022). Ülkemizde sosyal içerik üreticilerine ilişkin vergilendirme ve singapur'daki uygulama. Mali Cözüm Dergisi, 32, 281-292.
- Yavan, S., Sever, E. (2020). Sosyal medyadaki içerik üreticilerinin vergilendirilmesi: Türkiye örneği. Legal Mali Hukuk Dergisi, 16(185), 1321 - 1348.
- Yazıcıoğlu, A. E. (2024). Uluslararası Vergi Hukukunun Yeni “Gösteri İnsanları”: Sosyal İçerik Üreticileri. Vergi Dünyası Dergisi, 1(510), 32 - 48.
- Yegen, B. (2022). Twitch platformu özelinde, sosyal medya içerik üreticilerinin elde etmiş olduklari kazançlarinin gelir vergisi kanunu açisindan değerlendirilmesi. Journal of Management & Economics Research, 20(2). https://doi.org/10.11611/yead.1063987
- Yurttakal, C., & Yıldız, S. (2024). Son mevzuat değişiklikleri çerçevesinde türkiye’de sosyal medya fenomenlerinin vergilendirilmesine ilişkin genel değerlendirme. BİLTÜRK Journal of Economics and Related Studies, 6(2), 122-135. https://doi.org/10.47103/bilturk.1415418
- Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, Sayı: 17863, 09.11.1982, Erişim Adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2709.pdf
- 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu. Erişim Adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.4.193.pdf
- 213 Sayılı Vergi Usul Kanunu, Sayı: 10703, 10 Ocak 1961, Erişim Adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.4.213.pdf
- 318 Seri No’lu Gelir Vergisi Genel Tebliği, Sayı: 31717, 12 Ocak 2022, Erişim Adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2022/01/20220112-4.htm
- 325 Seri No’lu Gelir Vergisi Genel Tebliği, Sayı: 32674, 26 Eylül 2024, Erişim Adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2024/09/20240926-3.htm
- 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu, Sayı: 27846, 14 Şubat 2011, Erişim Adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.6102.pdf
- 7338 Vergi Usul Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun, Sayı:31640, 26 Ekim 2021, Erişim Adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/10/20211026-1.htm
- 7491 sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun, Sayı:32413, 28 Aralık 2023, Erişim Adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2023/12/20231228-10.pdf