Peyzaj
mimarlığı; insanların ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda açık mekânlar
tasarlayan bir disiplindir. Peyzaj mimarları açık mekânları tasarlarken
öncelikle kullanıcı odaklı, birbirinden farklı ve yaratıcı tasarımlar ön plana
çıkarmalıdır. Bu nedenle peyzaj mimarlığı eğitiminde öğrencilere, tasarım ve
yaratıcılık becerisi kazandırabilecek yaklaşımların öğretilmesi gerekmektedir.
Bu
çalışmada, Karadeniz Teknik Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı 4. Yarıyılda verilen
‘Doğal Yapılar ve Tasarım’ seçmeli dersinin, öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmedeki
etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Dersin asıl amacı öğrencilere, problemlere
yönelik doğada sonsuz sayıda, yol gösterici, mükemmel tasarımlar olduğunu ve
bunlardan esinlenerek işleve uygun yaratıcı tasarımlar yapabileceklerini
öğretmektir. Böylece günümüzün en büyük problemlerinden biri olan birbirinin
aynı olan ve bir kimliği olmayan açık mekânların tasarlanma nedenleri temelden
öğrencilere öğretilmiş olur ve bu sorunun çözümüne yönelik tasarımlar yapmaya
teşvik edilirler.
Bu
bağlamda, ‘Doğal Yapılar ve Tasarım’ seçmeli dersini alan (30) ve dersi almayan
(30) öğrencilere, proje derslerinde yaratıcı tasarımlar yapabilmeleri ile
ilgili hazırlanan bir anket yapılmıştır. Böylelikle dersi alan öğrenciler ile
almayan öğrencilerin yaratıcılık düzeylerinde farklılık olup olmadığı
belirlenmeye çalışılmıştır. Sonuçta doğuya öykünme yaklaşımını bilen öğrencilerin,
bilmeyen öğrencilere göre yaratıcı tasarımlar yapmakta daha az zorlandıkları
ortaya konmuştur.
Landscape architecture is a discipline that
designs open spaces for people's needs and preferences. When designing open
spaces, landscape architects must first focus on user-focused, distinctive and
creative designs. For this reason, landscape architectural education should be
taught to students about design and creativity skills.
In this study, it is aimed to determine the
effect of the 'Natural Structures and Design' course to improve the creativity of the students; that is taught in the 4th semester during the education in the Department of Landscape Architecture in
Karadeniz Technical University is examined. The main aim
of the course is to teach the students that there is an infinite number of
guiding, perfect designs for the problems in the nature, and that they can
inspire and design appropriate creative designs. Thus, the reasons for
designing open spaces that are one of the greatest problems of ours, which are
the same and which are not an identity, are taught to students on a basis and
encouraged to design solutions to this problem.
In this context, a
questionnaire was prepared for students who did not take the 'Natural Structures and Design' elective course (30)
and those who did not take the course (30) to make creative designs in project
courses. Thus, it has been tried not to determine whether there is any
difference in the creativity levels of the students taking the course or not.
As a result, it was revealed that students who know the nature emulation
approach are less able to make creative designs according to the students who
do not know.
Inspiration from nature landscape architecture education creativity design education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mimarlık |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |