Bu çalışmada alışveriş merkezlerinin yapısı, biçimsel nitelikleri
değerlendirilmiş, farklı bölümleri yer/yer-olmayan
karşıtlığı doğrultusunda ele alınmıştır. Alışveriş merkezleri gibi tüketim alanlarının düzenlenmesi, yalnızca
fiziksel niteliklerine göre değil, yaşam biçimi oluşumunun simgesel alanları
gibi de değerlendirilebilir. Bu nedenle alışveriş merkezlerine yüklenen
farklı değerler tanımlanmış, daha sonra alışveriş merkezi uzamıyla kent merkezi
uzamının benzerlikleri ve farklılıkları tartışılmıştır. Alışveriş merkezinin
bir heteretopya niteliği taşıdığı sonucuna varılmıştır.
In this work using a semiotic method we will
analyze the structure of the shopping malls. First we will take into account
the meaning created by the architectural structure of the shopping centers (the
path organization, heights and sizes...). Second, we will analyze the structure
of the shopping malls according to the opposition "places/non-places"
while explaining the consumption values that they reflect. Lastly we will
discuss oppositions and similarities between downtowns and shopping malls.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mimarlık |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |