Araştırma Makalesi
PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

İç Mekân Tasarımında Kullanılan Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına İlişkin Bir İnceleme

Yıl 2018, Cilt 3, Sayı 2, 169 - 187, 31.12.2018
https://doi.org/10.26835/my.441483

Öz

Bilimsel gelişmeler, insan yaşam konforu üzerinde olumlu etkiye sahip olan yeni teknolojilerin keşfedilmesine neden olmuştur. Bu teknolojilerden birisi de çalışmanın odağında bulunan Artırılmış Gerçeklik (AG) teknolojisidir. AG teknolojisi, gerçek ve sanalın karışımı olan bir yaklaşımı ifade etmektedir. Gerçek bir mekân veya nesne ile sanal objenin aynı platformda birleştirilmesi esasına dayanan AG, bu yolla kullanıcının etkileşime girdiği nesne hakkında daha fazla bilgi almasını hedeflemektedir. AG uygulamaları günümüzde, mobil akıllı cihazların yaygınlaşmasıyla geniş bir kullanıcı kitlesi tarafından deneyimlenebilmektedir. Bu çalışma, yeni bir teknik olan AG teknolojisinin iç mekânın temsil ve deneyiminde bir araç olarak kullanımını ve kullanıcı deneyimine etkilerini, mobil iç mekân AG uygulamalarının etkinlikleri çerçevesinde tartışmayı hedeflemektedir. Bu amaca yönelik olarak çalışmada, Şubat 2018 tarihi itibariyle Google Play ve Apple Store mobil mağazalarında ‘augmented reality interior design’ ifadesiyle aranarak bulunan Android ve IOS tabanlı yedi mobil iç mekân AG uygulamaları karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Dolayısıyla hem tasarım alanında hem de tasarımcı ve son kullanıcı açısından bu uygulamaların kullanım olanaklarının sınıflandırılması ve tespit edilen eksikliklerinin belirlenmesine çalışılmıştır.  Gelecekte, iç mekân tasarımcısı ve kullanıcısı ekseninde güçlü bir etkisi olacağı düşünülen AG, mekân kavramının teknoloji eşliğinde dönüşümüne katkı sağlayacak yeni bir teknik ve strateji olarak değerlendirilmektedir.

Kaynakça

  • Azuma, RT., 1997. A survey of Augmented Reality. Presence: Teleoperators and VirtualEnvironments, Boston: MIT Press, 6, pp. 355–385.2. Furth B., 2011. Handbook of Augmented Reality, Springer Science+Business Media Heidelberg , London. Francis, D., Ching, K., 1987. Interior Design Illustrated, USA.3. Milgram, P., Takemura H., Utsumi, A., Kishino, F., 1994. Augmented Reality: A Class of Displays on The Reality-Virtuality Continuum, SPIE 2351, Telemanipulator and Telepresence Technologies pp. 282-292, Japan.4. Luckin, R., Stanton Fraser, D., 2011. Limitless or pointless? An evaluation of augmented reality technology in the school and home. International Journal of Technology Enhanced Learning, 3(5), 510–524. 5. FitzGerald, E., Ferguson, R., Adams, A., Gaved, M., Mor, Rhodri, Y., ve T., 2013. Augmented reality and mobile learning: the state of the art. International Journal of Mobile and Blended Learning, 5(4) pp. 43–58.6. Caarls, J., Jonker, P., Kolstee, Y., Rotteveel, J., Eck, W., 2009. Augmented Reality for Art, Design and Cultural Heritage—System Design and Evaluation, EURASIP Journal on Image and Video Processing20092009:716160 7. Cowan, P., Butler, R. (2013). Making geography mobile: using location aware technology to improve student performance in physical geography. Journal of Research and Didactics in Geography, 1(2), 85–105.8. Specht, M., Ternier, S., Greller, W., 2011. Dimensions of Mobile Augmented Reality for Learning: A First Inventory, Journal of the Research Center for Educational Technology (RCET) Vol. 7, No. 1, Spring 2011 RCETJ 7 (1), 117-1279. Seppä, P., Porkka, J., Vallı, S., Sıltanen, S., Lehtınen, E. And Teerımo, S., 2007. Dwelling Renovation Studio. Interactive tool for private residences renovation service. Research report No VTTR0145807. Espoo: VTT.10. Siltanen, S., 2015. Developing Augmented Reality Solutions Through User Involvement, Thesis for the degree of Doctor of Science in Technology, Aalto University School of Science, Department of Computer Science, Finland.11. Siltanen, S., Oksman, V., User-Centered Design of Augmented Reality Interior Design Service, 2013. International Journal of Arts & Sciences, 6, 1, pp. 547–563., Finland
  • İnternet Kaynakları (Internet References)1- Yayıncı: Gartner, URL: https://www.gartner.com/smarterwithgartner/top-trends-in-the-gartner-hype-cycle-for-emerging-technologies-2017/ Erişim Tarihi: 03.01.20182- Yayıncı: Technoblog, URL: https://static2.teknoblog.com/wp-content/uploads/2017/11/amazon-ar-view-021117-1.jpg Erişim Tarihi: 03.01.20183- Yayıncı: Decolabs, URL: http://www.decolabs.com/ Erişim Tarihi: 05.01.20184- Yayıncı: Adrien Jean Jean, URL: http://www.adrienjeanjean.com/content/decolabs/poster.jpg Erişim Tarihi: 05.01.20185- Yayıncı: Luojien Chen URL: http://www.sasachen.com/ikea/ Erişim Tarihi: 05.01.20186- Yayıncı: Intıaro, https://www.intiaro.com/ Erişim Tarihi: 08.01.20187- Yayıncı: Fingo, URL: http://fingo.pro/en/ Erişim Tarihi: 09.01.20188- Yayıncı: ViewAR, URL: http://developer.viewar.com/site/home Erişim Tarihi: 20.01.20189- Yayıncı: Houzz, URL https://www.houzz.com/ Erişim Tarihi: 02.02.201810- Yayıncı: Istaging, URL: https://www.istaging.com/en/ Erişim Tarihi: 06.02.2018

A Review of Mobile Augmented Reality Applications Used in Interior Design

Yıl 2018, Cilt 3, Sayı 2, 169 - 187, 31.12.2018
https://doi.org/10.26835/my.441483

Öz

Scientific developments have triggered bleeding-edge technologies that have positive effect on the life-quality of human-beings. One of these technologies is named as Augmented Reality (AR) which also the thesis has focused on. The AR technology is defined as the mixture of reality and virtuality. The AR technology that based on the combination of real space and/or object along with the virtual object within the same platform, has aimed at getting more information for the interactive users about the objects interacted with. AR applications can now experience a widespread deployment of mobile smart devices and a large kit kit. This study aims to discuss the use of a new technique, AR technology, as a tool in the representation and experience of interior space and the effects of user experience on the activities of mobile indoor AR applications. For this purpose, we reviewed Android and IOS-based seven mobile interiors AR applications by searching for 'augmented reality interior design' on Google Play and Apple Store mobile stores as of February 2018. Therefore, both design and designers and end users have tried to determine the use of these applications and their identified deficiencies. In the future, AR is considered to be a powerful influence on the interior designer and user axis, and is considered as a new technique and strategy that will contribute to the transformation of the space concept into technology coexistence. The AR technologies, to be deemed as having strong effect within the framework of interior designer and user, are evaluated as a new technique and strategy that will make a significant contribution to the transformation of space concept in line with the developing technologies.

Kaynakça

  • Azuma, RT., 1997. A survey of Augmented Reality. Presence: Teleoperators and VirtualEnvironments, Boston: MIT Press, 6, pp. 355–385.2. Furth B., 2011. Handbook of Augmented Reality, Springer Science+Business Media Heidelberg , London. Francis, D., Ching, K., 1987. Interior Design Illustrated, USA.3. Milgram, P., Takemura H., Utsumi, A., Kishino, F., 1994. Augmented Reality: A Class of Displays on The Reality-Virtuality Continuum, SPIE 2351, Telemanipulator and Telepresence Technologies pp. 282-292, Japan.4. Luckin, R., Stanton Fraser, D., 2011. Limitless or pointless? An evaluation of augmented reality technology in the school and home. International Journal of Technology Enhanced Learning, 3(5), 510–524. 5. FitzGerald, E., Ferguson, R., Adams, A., Gaved, M., Mor, Rhodri, Y., ve T., 2013. Augmented reality and mobile learning: the state of the art. International Journal of Mobile and Blended Learning, 5(4) pp. 43–58.6. Caarls, J., Jonker, P., Kolstee, Y., Rotteveel, J., Eck, W., 2009. Augmented Reality for Art, Design and Cultural Heritage—System Design and Evaluation, EURASIP Journal on Image and Video Processing20092009:716160 7. Cowan, P., Butler, R. (2013). Making geography mobile: using location aware technology to improve student performance in physical geography. Journal of Research and Didactics in Geography, 1(2), 85–105.8. Specht, M., Ternier, S., Greller, W., 2011. Dimensions of Mobile Augmented Reality for Learning: A First Inventory, Journal of the Research Center for Educational Technology (RCET) Vol. 7, No. 1, Spring 2011 RCETJ 7 (1), 117-1279. Seppä, P., Porkka, J., Vallı, S., Sıltanen, S., Lehtınen, E. And Teerımo, S., 2007. Dwelling Renovation Studio. Interactive tool for private residences renovation service. Research report No VTTR0145807. Espoo: VTT.10. Siltanen, S., 2015. Developing Augmented Reality Solutions Through User Involvement, Thesis for the degree of Doctor of Science in Technology, Aalto University School of Science, Department of Computer Science, Finland.11. Siltanen, S., Oksman, V., User-Centered Design of Augmented Reality Interior Design Service, 2013. International Journal of Arts & Sciences, 6, 1, pp. 547–563., Finland
  • İnternet Kaynakları (Internet References)1- Yayıncı: Gartner, URL: https://www.gartner.com/smarterwithgartner/top-trends-in-the-gartner-hype-cycle-for-emerging-technologies-2017/ Erişim Tarihi: 03.01.20182- Yayıncı: Technoblog, URL: https://static2.teknoblog.com/wp-content/uploads/2017/11/amazon-ar-view-021117-1.jpg Erişim Tarihi: 03.01.20183- Yayıncı: Decolabs, URL: http://www.decolabs.com/ Erişim Tarihi: 05.01.20184- Yayıncı: Adrien Jean Jean, URL: http://www.adrienjeanjean.com/content/decolabs/poster.jpg Erişim Tarihi: 05.01.20185- Yayıncı: Luojien Chen URL: http://www.sasachen.com/ikea/ Erişim Tarihi: 05.01.20186- Yayıncı: Intıaro, https://www.intiaro.com/ Erişim Tarihi: 08.01.20187- Yayıncı: Fingo, URL: http://fingo.pro/en/ Erişim Tarihi: 09.01.20188- Yayıncı: ViewAR, URL: http://developer.viewar.com/site/home Erişim Tarihi: 20.01.20189- Yayıncı: Houzz, URL https://www.houzz.com/ Erişim Tarihi: 02.02.201810- Yayıncı: Istaging, URL: https://www.istaging.com/en/ Erişim Tarihi: 06.02.2018

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mimarlık
Yayınlanma Tarihi 2018-2
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tolga KİLİC> (Sorumlu Yazar)
MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ, MİMARLIK FAKÜLTESİ, İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
0000-0003-1727-6022
Türkiye

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Yayınlandığı Sayı Yıl 2018, Cilt 3, Sayı 2

Kaynak Göster

Bibtex @araştırma makalesi { my441483, journal = {Mimarlık ve Yaşam}, issn = {2564-6109}, address = {Kocaeli üniversitesi Anıtpark Yerleşkesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Mimarlık Bölümü Kocaeli / İzmit}, publisher = {Kocaeli Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {3}, number = {2}, pages = {169 - 187}, doi = {10.26835/my.441483}, title = {İç Mekân Tasarımında Kullanılan Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına İlişkin Bir İnceleme}, key = {cite}, author = {Kilic, Tolga} }
APA Kilic, T. (2018). İç Mekân Tasarımında Kullanılan Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına İlişkin Bir İnceleme . Mimarlık ve Yaşam , 3 (2) , 169-187 . DOI: 10.26835/my.441483
MLA Kilic, T. "İç Mekân Tasarımında Kullanılan Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına İlişkin Bir İnceleme" . Mimarlık ve Yaşam 3 (2018 ): 169-187 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/my/issue/38871/441483>
Chicago Kilic, T. "İç Mekân Tasarımında Kullanılan Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına İlişkin Bir İnceleme". Mimarlık ve Yaşam 3 (2018 ): 169-187
RIS TY - JOUR T1 - İç Mekân Tasarımında Kullanılan Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına İlişkin Bir İnceleme AU - TolgaKilic Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.26835/my.441483 DO - 10.26835/my.441483 T2 - Mimarlık ve Yaşam JF - Journal JO - JOR SP - 169 EP - 187 VL - 3 IS - 2 SN - 2564-6109- M3 - doi: 10.26835/my.441483 UR - https://doi.org/10.26835/my.441483 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Mimarlık ve Yaşam İç Mekân Tasarımında Kullanılan Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına İlişkin Bir İnceleme %A Tolga Kilic %T İç Mekân Tasarımında Kullanılan Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına İlişkin Bir İnceleme %D 2018 %J Mimarlık ve Yaşam %P 2564-6109- %V 3 %N 2 %R doi: 10.26835/my.441483 %U 10.26835/my.441483
ISNAD Kilic, Tolga . "İç Mekân Tasarımında Kullanılan Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına İlişkin Bir İnceleme". Mimarlık ve Yaşam 3 / 2 (Aralık 2018): 169-187 . https://doi.org/10.26835/my.441483
AMA Kilic T. İç Mekân Tasarımında Kullanılan Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına İlişkin Bir İnceleme. MY. 2018; 3(2): 169-187.
Vancouver Kilic T. İç Mekân Tasarımında Kullanılan Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına İlişkin Bir İnceleme. Mimarlık ve Yaşam. 2018; 3(2): 169-187.
IEEE T. Kilic , "İç Mekân Tasarımında Kullanılan Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına İlişkin Bir İnceleme", Mimarlık ve Yaşam, c. 3, sayı. 2, ss. 169-187, Ara. 2018, doi:10.26835/my.441483

16299  16302  16303  18949  21920