Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Smart Technologies in Fictive Spaces, Interior Arcitecture Oriented Analysis of Sci-Fi Cinema

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 1, 123 - 132, 30.06.2020
https://doi.org/10.26835/my.627438

Öz

New ideas and opportunities provided by technological developments are reflected in our daily life day by day. One of the most important branches leading to the integration of these developments, which appears as a design idea or foresight in our lives is cinema. With inclusion of technology in cinema, Science fiction films started to be existed. While science fiction films tell the future, they have inspired the architectural spaces for different perspectives. In this study, it will be determined how the reflections of technological developments through smart technologies in interior spaces are reflected in today's technologies. In this context, innovations in the smart technologies used in interior spaces will be discussed.

Kaynakça

  • Aytar Sever, İ., Sogut A., (2019) “Sandalyenin Endüstriyel Boyutu Ve İnsan Üzerindeki Psikolojik Etkisi”, Asoscongress Uluslararası Güzel Sanatlar Sempozyumu, Alanya.
  • Ayyıldız, S., Müştak, S., (2016). “Sinema-Mimarlık Arakesitinde Cyberpunk (Siberpunk) ve “Ada” Filmi Üzerinden Eleştirel Bir Yaklaşım”, Mimarlık ve Yaşam Dergisi, Cilt: 1, No: 1, Kocaeli.
  • Beşışık, G., (2013). Sinema ve Mimarlıkta Mekân Kurgusu ve Kavrayışı, Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İzmir
  • Clarke, D.B., (1997). The Cinematic City, Routledge, New York.
  • Çiçek M., (2008). “Bazı Görsel Göstergelerin Yerel / Evrensel Karşıtlığı Bağlamında Yorumlanması”, XXII Ulusal Dil Bilimi Kurultayı Bildirileri içinde, Van.
  • Erkman, F., (1987). Göstergebilime Giriş, Alan Yayıncılık, İstanbul.
  • Güntan, S.S., (2007). Sinema Aracılığı ile Mimarlığın Sunumu: Wall Street – Borsa (1987) Filminin İncelenmesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
  • İnam, A. (2010). "Teknolojiye Ne Oldu?", Bibliotech, Sayı: 11, Nisan-Mayıs, s.16, Ankara.
  • Kevin, K. (2010). What Technology Wants, Viking, s.6 ABD.
  • Küpeli İğdeli, B. (2013). Mimarlık ve Bilim Kurgu Sineması İlişkisinin Ev Kavramı Üzerinden İrdelenmesi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Saussure F., (1998). Genel Dilbilim Dersleri, (Çev. Berke Vardar), Multilingual, İstanbul.
  • Şenyapılı, Ö., (1998). Sinema ve Tasarım, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Şenyapılı, Ö., (2002). Sinema ve Tasarım, Boyut Yayın Grubu, İstanbul.
  • Tanyeli, U., (2001). Sinema ve Mimarlık: Temsiliyet Nesnenin Temsili Sanatın Sanallıkla İfadesi, Arredamento Mimarlık, 141, 66.
  • Topuz, Ö. (2013). Bilim kurgu Filmlerinin Mimari Açıdan Gelecekle İlgili Fikirlerin Oluşmasına Katkısı, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Tükel, G., (2010). Edebi Eserlerde Sinemada Betimlenmiş Mimari Mekanların Sinemada Temsili, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.

Kurgusal Mekanlarda Akıllı Teknolojilerin, Bilim Kurgu Filmlerinin İç Mekan İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 1, 123 - 132, 30.06.2020
https://doi.org/10.26835/my.627438

Öz

Teknolojik gelişmelerin her geçen gün yeni fikirler ve olanaklar sağlaması günlük yaşantımıza da yansımaktadır. Bir tasarım fikri veya öngörü olarak ortaya çıkan bu gelişmelerin yaşantımıza entegrasyonuna öncülük eden en önemli dallardan biri de sinemadır. Teknolojinin sinemada yer almasıyla birlikte bilim kurgu filmleri ortaya çıkmıştır. Bilim kurgu filmleri geleceği anlatırken, mimari mekanlara da farklı bakış açıları için ilham kaynağı olmuştur. Bu çalışmada geleceği anlatan bilim kurgu filmleri üzerinden teknolojik gelişmelerin iç mekanlardaki akıllı teknolojiler kapsamında verdiği fikirlerin günümüz teknolojilerine ne kadar yansıdığı tespit edilecektir. Bu bağlamda incelenecek olan filmlerde iç mekanlarda kullanılan akıllı teknolojilerdeki yenilikler irdelenecektir.

Kaynakça

  • Aytar Sever, İ., Sogut A., (2019) “Sandalyenin Endüstriyel Boyutu Ve İnsan Üzerindeki Psikolojik Etkisi”, Asoscongress Uluslararası Güzel Sanatlar Sempozyumu, Alanya.
  • Ayyıldız, S., Müştak, S., (2016). “Sinema-Mimarlık Arakesitinde Cyberpunk (Siberpunk) ve “Ada” Filmi Üzerinden Eleştirel Bir Yaklaşım”, Mimarlık ve Yaşam Dergisi, Cilt: 1, No: 1, Kocaeli.
  • Beşışık, G., (2013). Sinema ve Mimarlıkta Mekân Kurgusu ve Kavrayışı, Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İzmir
  • Clarke, D.B., (1997). The Cinematic City, Routledge, New York.
  • Çiçek M., (2008). “Bazı Görsel Göstergelerin Yerel / Evrensel Karşıtlığı Bağlamında Yorumlanması”, XXII Ulusal Dil Bilimi Kurultayı Bildirileri içinde, Van.
  • Erkman, F., (1987). Göstergebilime Giriş, Alan Yayıncılık, İstanbul.
  • Güntan, S.S., (2007). Sinema Aracılığı ile Mimarlığın Sunumu: Wall Street – Borsa (1987) Filminin İncelenmesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
  • İnam, A. (2010). "Teknolojiye Ne Oldu?", Bibliotech, Sayı: 11, Nisan-Mayıs, s.16, Ankara.
  • Kevin, K. (2010). What Technology Wants, Viking, s.6 ABD.
  • Küpeli İğdeli, B. (2013). Mimarlık ve Bilim Kurgu Sineması İlişkisinin Ev Kavramı Üzerinden İrdelenmesi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Saussure F., (1998). Genel Dilbilim Dersleri, (Çev. Berke Vardar), Multilingual, İstanbul.
  • Şenyapılı, Ö., (1998). Sinema ve Tasarım, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Şenyapılı, Ö., (2002). Sinema ve Tasarım, Boyut Yayın Grubu, İstanbul.
  • Tanyeli, U., (2001). Sinema ve Mimarlık: Temsiliyet Nesnenin Temsili Sanatın Sanallıkla İfadesi, Arredamento Mimarlık, 141, 66.
  • Topuz, Ö. (2013). Bilim kurgu Filmlerinin Mimari Açıdan Gelecekle İlgili Fikirlerin Oluşmasına Katkısı, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Tükel, G., (2010). Edebi Eserlerde Sinemada Betimlenmiş Mimari Mekanların Sinemada Temsili, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mimarlık
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Emre Kavut 0000-0003-2672-4122

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kavut, İ. E. (2020). Kurgusal Mekanlarda Akıllı Teknolojilerin, Bilim Kurgu Filmlerinin İç Mekan İncelenmesi. Mimarlık Ve Yaşam, 5(1), 123-132. https://doi.org/10.26835/my.627438

16299  16302  16303  18949   21920