Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teknolojik Yenilikler Doğrultusunda Mimarlık Eğitim Mekanlarının Dönüşümü: Yurtdışındaki ve Türkiye’deki Mimarlık Okulları Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 441 - 460, 31.12.2020
https://doi.org/10.26835/my.746719

Öz

Bu çalışmanın amacı, uluslararası örnekler üzerinden mimarlık eğitiminde kullanılan teknolojik yenilikleri ve bu bağlamda ihtiyaç duyulan mekânsal gereksinimleri ortaya koyarak, Türkiye’deki mimarlık eğitim mekânlarının tasarımına/dönüştürülmesine yönelik öneriler geliştirmektir. Çalışmanın literatür araştırmasıyla geliştirilen kuramsal kısmında, teknolojinin yükseköğretimdeki rolü ve mimarlık eğitimindeki yeri tartışılmıştır. Alan çalışması kısmında ise, yurtdışındaki teknoloji odaklı yedi mimarlık okulunun eğitim programlarında kullanılan teknolojik yenilikler, buna bağlı mekânsal gereksinimler, standartlar ve tasarım yaklaşımları web sitelerindeki yazılı ve görsel bilgiler ve okulların mimari projeleri üzerinden incelenmiştir. Ayrıca Türkiye’den yedi şehirdeki onaltı üniversitenin Mimarlık Bölümlerinde görev yapan ve sayısal tasarım alanında çalışmaları olan yirmi yedi öğretim elemanı ile teknolojik yenilikler açısından mimarlık eğitim mekânlarının mevcut durumunu ve bu bağlamdaki mekânsal beklentileri tespit etmek için derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda, mimarlık eğitiminde bilgisayar destekli tasarımın ve üretimin birlikte gerçekleştirilebileceği, kat yüksekliği ve mekânsal boyutlar açısından esnek, büyüyebilen, dönüşebilen mekânlara ihtiyaç duyulduğu, bunun bilgi paylaşımını, birebir ve işbirlikçi çalışmayı, tasarım ve sunum tekniklerini kolaylaştırdığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Achten, Henri, Koszewski, Krzysztof, Martens, Bob, “What Happened after the ‘Hype’ on Virtual Design Studios? Some Considerations for a Roundtable Discussion” In: University of Ljubljana (ed.), Proceedings of the 29th International eCAADe Conference, Ljubljana, 2011, s.24.
  • Brell-Çokcan, Sigrid, Braumann, Johannes, “Industrial Robots For Design Education: Robots As Open Interfaces Beyond Fabrication” CAAD Futures, 2013, s. 109-117.
  • Celani, Gabriela, “Digital Fabrication Laboratories: Pedagogy and Impacts on Architectural Education” Nexus Netw J, 2012, s.469-482.
  • Çil, Ela, Çolakoğlu, Birgül, Erdoğan, Meral, Özsel-Akipek, Fulya, Pakdil, Oya, Yalınay-Çinici Şebnem, Yazar, Tuğrul, “Mimarlık Eğitimi Ve Sayısal Akıl: İlk Yıl Tasarım Atölyelerinde Uygulanan Alıştırmalara Dair Bazı Notlar” Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul, 2013, s. 4.
  • Duru, Sibel, Sanal Mimari Tasarım Stüdyosunda Pedagojik Yaklaşımlar, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2006.
  • Garrison, Randy, Kanuka Heather, “Blended Learning: Uncovering its Transformative Potential in Higher Education”, Internet and Higher Education, Kanada 2004, s. 95-105.
  • Gül, Leman, Figen, Çağdaş, Gülen, Çağlar, Nur, Gül, Murat, Sipahioğlu, Işıl, Ruhi, “Türkiye’de Mimarlık Eğitimi ve Bilişim Teknolojileri”, 7.Mimarlıkta Sayısal Tasarım Ulusal Sempozyumu, İstanbul Teknik Üniversitesi, , Entropi Yaratıcılık, İstanbul 2013.
  • İbiş, Ali, Mimari Eğitimde Simülasyon Kullanımı, Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2009.
  • Köymen, Erdem, Mimari Ön Tasarım Sürecinde Eskizleri Gerçek Zamanlı 3B Modelleyen, Arttırılmış Gerçeklik Destekli Bir Yazılım Denemesi: “Sketchar”, Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul 2014.
  • Masdeu, Marta, Fuses, Josep, “Reconceptualizing, The Design Studio In Architectural Education: Distance Learning And Blended Learning As Transformation Factors” Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research, İspanya 2017, ss.6-23.
  • Kolarevic, Branko, “Architecture in the Digital Age: Design and Manufacture” , Spon Press, London 2003, s. 314.
  • South, Joseph, Reimagining the Role of Technology in Higher Education, Office of Educational Technology, US 2017, s.84.
  • X, ………………….., Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Bursa 2018.
  • Sood, Raghav, Pro Android Augmented Reality, Apress, New York 2012.
  • Schubert, Gerhard, Strobel, Benjamin, Petzold, Frank, “Tangible Mixed Reality” In Proceedings of the 21st International Conference on Computer-Aided Architectural Design Research in Asia , Hong Kong 2016, ss. 333-342.
  • Uzun, Türkan, “Mimarlık Eğitiminde Kullanılan Dijital Tasarım Programlarının Bellek ve Tasarım Sürecine Katkıları” Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, İnönü Üniversitesi, Malatya 2011.
  • Yıldırım,Tayfun, Özen, Arzu, İnan, Nurgül, “Uzaktan Mimari Tasarım Eğitiminde İnternet Teknolojilerinin Kullanımı”, Bilişim Teknolojileri Dergisi, ss. 37-45, 2008.
  • Wall, Tony, D, Clegg, Chris. W, Kemp, Nigel, J, The Human Side Of Advanced Manufacturing Technology, John Wiley and Sons Ltd, West Sussex 1987, ss. 464.
  • URL – 1: Frank Gehry Teaches Design and Architecture, ABD. https://www.masterclass.com/classes/frank-gehry-teaches-design-and-architecture. (Son Erişim tarihi: 05.09.2017)
  • URL – 2: Maher, K., Online presentation authoring tool Cl3ver adds offline publishing to extend the availability of content, 2014. http://gfxspeak.com/2014/04/23/cl3ver-offlineoption/ . (Son Erişim tarihi: 10.07.2017).
  • URL – 3: Ellis, F., Digital Exibition, Nottingham, 2018. http://feillustration.co.uk/2011/03/digital-exhibition/. (Son Erişim tarihi: 13.05.2018).
  • URL – 4: University of Liverpool Virtual Tour, UK. https://www.liverpool.ac.uk/architecture/about-us/virtual-tour/. (Son Erişim tarihi: 09.06.2017)
  • URL – 5: CAP, CAP Atrium, Ball State University, 2013.. https://capvrenvironment.wordpress.com/2013/01/17/cap-atrium/. (Son Erişim tarihi 13.05.2018).
  • URL – 6: Waibel, M.,. Architects Using Robots to Build Beautiful Structures, 2011. https://spectrum.ieee.org/automaton/robotics/industrial-robots/robots-in-architecture. (Son Erişim tarihi: 13.05.2018)
  • URL – 7: Georgia Institute of Technology, Hinman Building, Atlanta, 2016, https://arch.gatech.edu/hinman-building . (Son Erişim tarihi: 10.07.2017).
  • URL – 8: Fabrication Labs, Canada, 2018, https://uwaterloo.ca/architecture/resources-services/fabrication-labs. (Son Erişim tarihi: 20.05.2017).
  • URL – 9: Stevens, P., Tham & Videgård Completes Corten-Clad School Of Architecture In Stockholm, 2015, https://www.designboom.com/architecture/tham-videgard-arkitekter-school-of architecture-kth-stockholm-12-08-2015/. (Son Erişim tarihi: 10.07.2017).
  • URL – 10: Frearson, A., UNStudio Completes First Buildings for New Singapore University Campus, New York, 2015, https://www.dezeen.com/2015/06/03/unstudio-singapore-university-campus-buildings-dp-architects-sutd/. (Son Erişim tarihi: 10.07.2017).
  • URL – 11: Delft TU, 2018. Delft Technology University Campus Map. Netherlands. https://www.tudelft.nl/en/faculty-of-applied sciences/aboutfaculty/departments/bionanoscience/contact-information/. (Son Erişim tarihi: 13.05.2018).
  • URL – 12: LWA Architects, 2018. MIT School of Architecture and Planning, Boston. https://www.lwa-architects.com/project/mit-school-of-architecture-and-planning/. (Son Erişim tarihi: 13.05.2018).
  • URL – 13: Diglas, A., 2018. ETH Zurich Arc.Tec.Lab. Zurich. https://projets.batidoc.ch/archteclab-eth-honggerberg. (Erişim tarihi: 13.05.2018).
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mimarlık
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilara Rzazade Yılmaz 0000-0002-6404-4120

Sibel Polat

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Rzazade Yılmaz, D., & Polat, S. (2020). Teknolojik Yenilikler Doğrultusunda Mimarlık Eğitim Mekanlarının Dönüşümü: Yurtdışındaki ve Türkiye’deki Mimarlık Okulları Üzerine Bir Araştırma. Mimarlık Ve Yaşam, 5(2), 441-460. https://doi.org/10.26835/my.746719

16299  16302  16303  18949   21920   30985 30986

download  downloaddownload