Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Digitalization in the Banking System in Turkey on Bank Locations and Employees

Yıl 2023, Cilt: 8 Sayı: 1, 45 - 63, 28.02.2023
https://doi.org/10.26835/my.1132761

Öz

Digitization, which gained momentum as a result of the COVID-19 pandemic, has also affected the banking sector, and many banks have changed their workplaces. In this study, it was investigated how the rapidly developing digitalization after the pandemic process reflected on the bank headquarters and employees in 2022. In order to determine the point of view of the bank employees on the changing spaces, an online interview was conducted with the bank head office employees. As a result of digitization; The main hypothesis of the study is that bank spaces will change over time and turn into public spaces. It is assumed that the use of digital money systems such as Blockchain, Bitcoin (decentralized crypto currency) will increase and the groups formed by these money systems will create their own spaces with a cooperative approach. Due to the development of mobile banking, customers can perform banking transactions themselves instead of employees, and as a result, the variability in the workforce of bank employees will be reflected in the spaces. The study covered the bank headquarters offices selected in Istanbul, and the bank branches were excluded from the study. As a result of the online interviews, it was determined that the employees of the central bank preferred their working areas in favor of public spaces such as cafes and libraries outside the office and home. Banking companies mostly use the hybrid system today, but employees stated that they provide more work efficiency in out-of-office spaces. As a result of the interviews, it was determined that the use of shared office spaces (co-working) in banks is not common. In this direction, it is thought that it would be correct for bank companies to rearrange the interior design of their offices and to position shared office spaces in their headquarters or in certain locations of cities in terms of providing business efficiency. As a result of online interviews, it has been shown that working from a different location other than the bank offices did not change the loyalty of the employees to the institution.This study is important in terms of questioning the space requirement of the banks, where money exchanges based on trust, are provided in the coming years.

Kaynakça

  • Bankalar Sektör Araştırma Raporu (2021). T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı Mali Suçları Araştırma Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Canatan, B. ve İpek, E. (2020). "Covid-19 Döneminde Türkiye'de Dijital Bankacılık İşlemlerine Dair Bulgular", Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, s.36-58.
  • Crosman, P. (2018). “How Artificial Intelligence Is Reshaping Jobs In Banking,” American Banker, New York. Url-https://www.americanbanker.com/news/how-artificial-intelligence-is-reshaping-jobs-in-banking.
  • Güzel, D. ve Aydın, G. (2021). “Covid-19 döneminde uzaktan çalışma sisteminde iş performansını etkileyen faktörler: banka çalışanları üzerine bir uygulama”, Ardahan Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, s.128-133.
  • Kılıç, E. K. (2020). “Dünyada Bankacılık Tarihi ve Krizleri: Türkiye’deki Bankacılık Sektörü, İnternational Journal Of Financial Economics And Banking Practices,s.1-31.
  • Meena, M. M. ve Parimalarani, G. (2020).”Impact Of Digital Transformation On Employment In Banking Sectori,” International Journal of Scientific & Technology Research, 9, s. 4912-4916.
  • Nguyen, L. (2022). “Wall Street’s Rigid Culture Bends to Demands for Flexibility at Work” The New York Times, New York.
  • Öğütcü, N. (2019). Dijitalleşmenin Türkiye Bankacılık Sektörü Üzerindeki Etkileri. Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Savaş, Ö., Molu,F., Atlı, M., Yazıcı, H.(2014) Bankacılık Sektöründe Kullanıcı Deneyimi, Dijital Şube, Akademik Bilişim Konferansı,Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Taşkın, D. (2021). “Covid-19 Döneminde Evden Çalışmada Algılanan İş Verimliliği ve Öncülleri Arasındaki İlişkiler: Banka Çalışanları ve Öğretmenler Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma”, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 5, s.4, s.1445 - 1462
  • Ulusoy, A. Ve Demirel, S. (2021). “Bankacılık Sektöründe Dijital Dönüşümün İstihdam Üzerine Etkisi”, Emek ve Toplum. Sayı 27,s. 256 - 267
  • Yetiz, F. (2016). “Bankacılığın Doğuşu ve Türk Bankacılık Sistemi”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, s.107-117.
  • (Url-1) https://kariyer.akbank.com/WorkEnvironment (Erişim 01.08.2022)

Türkiye’de Bankacılık Sistemindeki Dijitalleşmenin Banka Mekânlarına ve Çalışanlarına Etkisi

Yıl 2023, Cilt: 8 Sayı: 1, 45 - 63, 28.02.2023
https://doi.org/10.26835/my.1132761

Öz

COVİD-19 pandemisi sonucunda gittikçe hız kazanan dijitalleşme, banka sektörünü de etkilemiş, birçok banka çalışma mekânlarını değiştirmiştir. Bu çalışmada, pandemi süreci sonrası hızla gelişen dijitalleşmenin 2022 yılındaki banka genel merkez ofislerine ve çalışanlarına nasıl yansıdığı araştırılmıştır. Banka çalışanlarının değişen mekânlara bakış açısını saptamak adına banka genel merkez ofis çalışanları ile çevrimiçi mülakat yapılmıştır. Dijitalleşme sonucunda; banka mekânlarının zamanla değişerek kamusal alana dönüşeceği düşüncesi çalışmanın ana hipotezidir. Blockchain (blok zinciri), Bitcoin (merkeziyetsiz kripto para birimi) gibi dijital para sistemlerinin kullanımın artması ve bu para sistemlerinin oluşturduğu grupların, kooperatif bir yaklaşımla kendi mekânlarını oluşturacağı varsayılmaktadır. Mobil bankacılığın gelişmesi sebebi ile müşteriler, banka işlemlerini çalışanlar yerine kendileri yapabilmektedir ve bunun sonucu olarak banka çalışanlarının iş gücündeki değişkenlik mekânlara yansıyacaktır. Çalışma, İstanbul’da seçilen banka genel merkez ofislerini kapsamış olup banka şubeleri ise çalışmada kapsam dışı bırakılmıştır. Çevrimiçi yapılan görüşmeler sonucunda genel merkez banka çalışanların, çalışma alanlarını ofis ve ev dışında kafe, kütüphane gibi kamusal mekânlardan yana tercih ettiği tespit edilmiştir. Banka firmaları günümüzde hibrit sistemini ağırlıklı olarak kullanmakta fakat çalışanlar ofis dışı mekânlarda daha çok iş verimliliği sağladıklarını belirtmişlerdir. Yapılan görüşmeler sonucunda bankalarda paylaşımlı ofis alanları (co-working) kullanımının yaygın olmadığı tespit edilmiştir. Bu doğrultuda banka firmalarının, ofislerinin iç mekân tasarımlarını yeniden düzenlemesi ve paylaşımlı ofis alanlarını genel merkezlerinde ya da kentlerin belirli lokasyonlarında konumlandırması iş verimliliği sağlaması açısından doğru olacağı düşünülmektedir. Çevrimiçi görüşmeler sonucunda banka ofisleri dışında farklı bir mekândan çalışma, çalışanların kuruma bağlılığını değiştirmediğini göstermiştir. Bu çalışma, güvene dayalı para alışverişinin sağlandığı bankaların ilerleyen yıllardaki mekân gerekliliğini sorgulatması yönünden önem taşımaktadır.

Destekleyen Kurum

Mimar Sinan Üniversitesi

Kaynakça

  • Bankalar Sektör Araştırma Raporu (2021). T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı Mali Suçları Araştırma Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Canatan, B. ve İpek, E. (2020). "Covid-19 Döneminde Türkiye'de Dijital Bankacılık İşlemlerine Dair Bulgular", Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, s.36-58.
  • Crosman, P. (2018). “How Artificial Intelligence Is Reshaping Jobs In Banking,” American Banker, New York. Url-https://www.americanbanker.com/news/how-artificial-intelligence-is-reshaping-jobs-in-banking.
  • Güzel, D. ve Aydın, G. (2021). “Covid-19 döneminde uzaktan çalışma sisteminde iş performansını etkileyen faktörler: banka çalışanları üzerine bir uygulama”, Ardahan Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, s.128-133.
  • Kılıç, E. K. (2020). “Dünyada Bankacılık Tarihi ve Krizleri: Türkiye’deki Bankacılık Sektörü, İnternational Journal Of Financial Economics And Banking Practices,s.1-31.
  • Meena, M. M. ve Parimalarani, G. (2020).”Impact Of Digital Transformation On Employment In Banking Sectori,” International Journal of Scientific & Technology Research, 9, s. 4912-4916.
  • Nguyen, L. (2022). “Wall Street’s Rigid Culture Bends to Demands for Flexibility at Work” The New York Times, New York.
  • Öğütcü, N. (2019). Dijitalleşmenin Türkiye Bankacılık Sektörü Üzerindeki Etkileri. Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Savaş, Ö., Molu,F., Atlı, M., Yazıcı, H.(2014) Bankacılık Sektöründe Kullanıcı Deneyimi, Dijital Şube, Akademik Bilişim Konferansı,Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Taşkın, D. (2021). “Covid-19 Döneminde Evden Çalışmada Algılanan İş Verimliliği ve Öncülleri Arasındaki İlişkiler: Banka Çalışanları ve Öğretmenler Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma”, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 5, s.4, s.1445 - 1462
  • Ulusoy, A. Ve Demirel, S. (2021). “Bankacılık Sektöründe Dijital Dönüşümün İstihdam Üzerine Etkisi”, Emek ve Toplum. Sayı 27,s. 256 - 267
  • Yetiz, F. (2016). “Bankacılığın Doğuşu ve Türk Bankacılık Sistemi”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, s.107-117.
  • (Url-1) https://kariyer.akbank.com/WorkEnvironment (Erişim 01.08.2022)
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mimarlık
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tütem Turan 0000-0002-6690-9431

Yayımlanma Tarihi 28 Şubat 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Turan, T. (2023). Türkiye’de Bankacılık Sistemindeki Dijitalleşmenin Banka Mekânlarına ve Çalışanlarına Etkisi. Mimarlık Ve Yaşam, 8(1), 45-63. https://doi.org/10.26835/my.1132761

16299  16302  16303  18949   21920   30985 30986

download  downloaddownload