Nizip Eğitim fakültesi (NEFAD), eğitim sisteminin gelişimine ve sorunlarına çözüm üretme potansiyeline sahip nitelikli bilimsel çalışmaların ücretsiz olarak okuyucularla buluştuğu bir dergidir. NEFAD, okul öncesi eğitimden yükseköğretime kadar tüm eğitim seviyelerindeki sorunlara uygulanabilir ve somut çözüm önerileri sunan akademik çalışmalara odaklanarak, öğretmenlerin, eğitim yöneticilerinin ve akademisyenlerin gelişimlerine katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Böylelikle NEFAD’ın ulusal ve uluslararası eğitim alanında araştırma yapan araştırmacıların ve/veya kurumların yararlanacağı bir zemin oluşmasına katkı sağlaması hedeflenmektedir.
Bu hedefler doğrultusunda aşağıdaki alanlarda sunulan çalışmaları kabul etmekten memnuniyet duyarız.
• Öğretmen yetiştirme ve mesleki gelişim
• Öğretme ve öğrenme sürecine ilişkin yapılan çalışmalar
• Hizmet öncesi öğretmen yetiştirme çalışmaları
• Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (nitel, nicel ve karma yöntemler) alanında yapılan çalışmalar
• Ölçme ve değerlendirme alanında yapılan çalışmalar
• Program geliştirme ve değerlendirme çalışmaları
• Rehberlik ve psikolojik danışmanlık konularında yapılan çalışmalar
• Karşılaştırmalı eğitim çalışmaları
• Özel eğitim üzerine yapılan çalışmalar
• Kapsayıcı eğitim konularında yapılan çalışmalar
• Liderlik ve denetim konularında yapılan çalışmalar
• Erken çocukluk/okulöncesi eğitimi konularında yapılan çalışmalar
• Eğitim yönetimi, denetimi, felsefesi, tarihi ve politikaları konularında yapılan çalışmalar
• Eğitim teknolojisi alanında yapılan çalışmalar
• Fen bilimleri eğitimi alanında yapılan çalışmalar
• Matematik eğitimi alanında yapılan çalışmalar
• Dil eğitimi, yabancı dil eğitimi ve uygulamalı dilbilim alanında yapılan çalışmalar
• Sosyal bilgiler eğitimi alanında yapılan çalışmalar