Genel sağlığın ayrılmaz bir parçası olan ağız-diş sağlığının korunmasında diş hekimlerine olduğu kadar tıp hekimlerine de büyük görev düşmektedir. Bu çalışmanın amacı tıp fakültesi 1. sınıf ve 6. sınıf öğrencilerinin ağız-diş sağlığına ilişkin bilgi, tutum ve davranışlarını değerlendirmektir.
Gereç ve Yöntemler: Çalışmaya Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde öğrenim gören 112 1. sınıf ve 92 6. sınıf öğrencisi dahil edilmiştir. Tıp fakültesi öğrencilerine ağız-diş sağlıklarına ilişkin bilgi düzeyleri ve oral hijyen alışkanlıklarını değerlendirmek amacıyla 23 sorudan oluşan anket formu online olarak gönderilmiştir. İstatistiksel analizde Frekans ve Ki-kare analizleri kullanılmış, p<0,05 istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir.
Bulgular: Tıp fakültesi öğrencilerinin öğrenim yılı ile diş hekimine gitme sıklığı (p=0,011), ağız-diş sağlığı ile ilgili eğitim alma durumu (p=0,023), diş çürüklerinin ve fırçalama sırasında dişeti kanamasının olası nedenleri (p<0,001), diş plağının etkileri (p=0,014), ağız hastalıklarıyla ilişkili olabilecek sistemik hastalıklar ve diş hekimi konsültasyonu gerektiren hasta gruplarına verdikleri yanıtlar (p<0,001) arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Tıp fakültesi öğrencileri ağız-diş sağlığıyla ilgili en sık diş hassasiyeti, diş çürüğü ve dişeti kanaması problemleri yaşamaktadır.
Sonuç: Tıp fakültesi eğitimi, öğrencilerin ağız-diş sağlığıyla ilgili bilgi düzeylerinde olumlu anlamda katkı yapsa da bunun yeterli düzeyde olmadığı görülmektedir. Tıp fakültelerinde ağız-diş sağlığı eğitimine gereken önem verilmelidir.
Çalışma için kurumsal ve finansal destek alınmamıştır.
Teşekkür açıklaması bulunmamaktadır.
Aim: Dentists, as well as medical doctors, have a great role in the protection of oral-dental health, which is an integral part of general health. The aim of this study is to evaluate the knowledge, attitudes and behaviors of the 1st and 6th year medical faculty students about oral and dental health.
Material and Methods: 112 1st year and 92 6th year students studying at Canakkale Onsekiz Mart University Faculty of Medicine were included in the study. A questionnaire consisting of 23 questions was sent online to medical faculty students in order to evaluate their knowledge of oral and dental health and their oral hygiene habits. Frequency and Chi-square analyzes were used in statistical analysis, p<0.05 was considered statistically significant.
Results: A significant relationship was found between the years of education of medical students and the frequency of going to the dentist (p=0.011), education about oral and dental health (p=0.023), possible causes of dental caries and gingival bleeding during brushing (p<0.001), effects of dental plaque (p=0.014), systemic diseases that may be associated with oral diseases, and their responses to patient groups requiring dental consultation (p<0.001). Medical faculty students experience the most common problems related to oral and dental health, such as tooth sensitivity, tooth decay and gingival bleeding.
Conclusion: Although medical school education contributes positively to the knowledge level of students about oral and dental health, it is seen that this is not at a sufficient level. Oral health education should be given due importance in medical faculties.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Diş Hekimliği |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mart 2023 |
Kabul Tarihi | 16 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.