Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tam Sayıların Modellenmesine İlişkin Durum Çalışması

Yıl 2020, , 136 - 151, 29.12.2020
https://doi.org/10.51119/ereegf.2020.2

Öz

Bu araştırmada, tam sayılar konusunun modellenmesine ilişkin öğretmen görüşlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2014-2015 öğretim yılında Afyonkarahisar ilinin Emirdağ ilçesinde görev yapmakta olan toplam 17 İlköğretim Matematik Öğretmeni oluşturmuştur. 17 öğretmenden 15 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmacı ve iki öğretim üyesi tarafından hazırlanan, açık uçlu soruların yer aldığı bir görüşme formu hazırlanmıştır. Öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Öğretmenlerle yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen verilerin analizinde nitel araştırmalarda kullanılan betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmada matematik öğretmenlerinin; modellemenin faydalarının farkında oldukları, eksik yönleri olduğunu düşünmedikleri ve farklı modelleme yöntemleri arayışı içinde olmadıkları sonuçlarına ulaşılmıştır

Kaynakça

  • Bahadır, E., Özdemir A. Ş. (2013). Tam Sayılar Konusunun Canlandırma Tekniği ile Öğretiminin Öğrenci Başarısına ve Hatırlama Düzeyine Etkisi. International Journal Social Science Research, 2(2), 114-136.
  • Bozkurt, A., Polat, M. (2011). Sayma Pullarıyla Modellemenin Tam Sayılar Konusunu Öğrenmeye Etkisi Üzerinde Öğretmen Görüşleri. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 787-801.
  • Cankoy, O. (2005). Negatif ve Pozitif İşaretli Sayıların Çarpımının Öğretimine Öğretmen Adaylarının Önerdiği Yöntemlerdeki Benzetimler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 63-68.
  • Çetin, H. (2017). Çoklu Temsil Destekli Tasarlanan Manipulatiflerin “Tam Sayı” Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 11, 55-69.
  • Çiltaş, A. ve Işık, A. (2013). Matematiksel Modelleme Yoluyla Öğretimin İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Modelleme Becerileri Üzerine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(2), 1177-1194.
  • Dündar, H. Ve Akyol, H. (2014). Okuma ve Anlama Problemlerinin Tespiti ve Giderilmesine İlişkin Örnek Olay Çalışması. Eğitim ve Bilim, 39(171), 361-377.
  • Ertuğrul, G. (2009). Yeni İlköğretim Matematik Dersi 6. Sınıf Öğretim Programında Yer Alan Tam Sayılarla İlgili Etkinliklerin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, SELÇUK ÜNİVERSİTESİ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Güneş, G. (2010). İlköğretim İkinci Kademe Matematik Öğretiminde Oyun ve Etkinliklerin Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri (Kars İli Örneği)., Yüksek Lisans Tezi, KAFKAS ÜNİVERSİTESİ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kars.
  • Hackbarth, M. C. (2000). A Comparison of the Effectiveness in Teaching the Addition and Subtraction of Integers Using Manipulatives Versus Rules to Seventh Grade Students. Master Thesis, CALIFORNIA STATE UNIVERSITY DOMINGUES HILLS, USA.
  • Hayes, B. (1996). Teaching for Understanding of Negative Concepts and Operations. University of Melbourne, Depermant of Science and Mathematics Education, Australia. www.aare.edu.au/data/publication/1996/hayeb96054.pdf Erişim Tarihi: 12 Nisan 2018
  • Hayes, B., Stacey, K. (1999). Teaching Negative Numbers Using Integer Tiles. In 22nd Annual Conferance of the Mathematic Education Research Group of Australia. https://www.researchgate.net/publication/238721666 Erişim Tarihi: 12 Nisan 2018
  • Karasar, Niyazi (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar-İlkeler-Teknikler (26.Baskı), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koç Şanlı, K. (2018). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Tam Sayıların Öğretim Sürecinde Model Kullanma Becerileri ve Model Kullanımına Yönelik Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, ERCİYES ÜNİVERSİTESİ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Köroğlu, H. ve Yeşildere, S. (2004). İlköğretim Yedinci Sınıf Matematik Dersi Tamsayılar Ünitesinde Çoklu Zeka Teorisi Tabanlı Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 25-41.
  • Olkun, S. ve Toluk, Z. (2003). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Van de Walle, J. A. (2018). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim, (Çeviri. Editörü S. Durmuş). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zengin, Ş. (2014). Tam Sayıların Tarihçesi ve Tam Sayılar Konusunun Öğretimine ilişki öğretmen görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, FIRAT ÜNİVERSİTESİ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.

Case Study of Modelling of Integers

Yıl 2020, , 136 - 151, 29.12.2020
https://doi.org/10.51119/ereegf.2020.2

Öz

In this research, it was tried to reveal the opinions of the teachers about modeling of the integers. In the research, a screening model of qualitative research methods was used to reveal existing situation. The population of the study consisted of 17 primary school mathematics teachers working in Emirdağ district of Afyonkarahisar province in 2014-2015 academic year. 15 teachers were reached from 17 teachers. An interview form was prepared by the researcher and two faculty members with open-ended questions. Semi-structured interviews were conducted with the teachers. The descriptive analysis method used in qualitative research was used in the analysis of the data obtained from the interviews with teachers. In this study, the results were that mathematics teachers were aware of the benefits of modeling, did not think they were missing, and were not looking for different modeling methods. Suggestions have been developed in the direction of the obtained results.

Kaynakça

  • Bahadır, E., Özdemir A. Ş. (2013). Tam Sayılar Konusunun Canlandırma Tekniği ile Öğretiminin Öğrenci Başarısına ve Hatırlama Düzeyine Etkisi. International Journal Social Science Research, 2(2), 114-136.
  • Bozkurt, A., Polat, M. (2011). Sayma Pullarıyla Modellemenin Tam Sayılar Konusunu Öğrenmeye Etkisi Üzerinde Öğretmen Görüşleri. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 787-801.
  • Cankoy, O. (2005). Negatif ve Pozitif İşaretli Sayıların Çarpımının Öğretimine Öğretmen Adaylarının Önerdiği Yöntemlerdeki Benzetimler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 63-68.
  • Çetin, H. (2017). Çoklu Temsil Destekli Tasarlanan Manipulatiflerin “Tam Sayı” Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 11, 55-69.
  • Çiltaş, A. ve Işık, A. (2013). Matematiksel Modelleme Yoluyla Öğretimin İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Modelleme Becerileri Üzerine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(2), 1177-1194.
  • Dündar, H. Ve Akyol, H. (2014). Okuma ve Anlama Problemlerinin Tespiti ve Giderilmesine İlişkin Örnek Olay Çalışması. Eğitim ve Bilim, 39(171), 361-377.
  • Ertuğrul, G. (2009). Yeni İlköğretim Matematik Dersi 6. Sınıf Öğretim Programında Yer Alan Tam Sayılarla İlgili Etkinliklerin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, SELÇUK ÜNİVERSİTESİ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Güneş, G. (2010). İlköğretim İkinci Kademe Matematik Öğretiminde Oyun ve Etkinliklerin Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri (Kars İli Örneği)., Yüksek Lisans Tezi, KAFKAS ÜNİVERSİTESİ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kars.
  • Hackbarth, M. C. (2000). A Comparison of the Effectiveness in Teaching the Addition and Subtraction of Integers Using Manipulatives Versus Rules to Seventh Grade Students. Master Thesis, CALIFORNIA STATE UNIVERSITY DOMINGUES HILLS, USA.
  • Hayes, B. (1996). Teaching for Understanding of Negative Concepts and Operations. University of Melbourne, Depermant of Science and Mathematics Education, Australia. www.aare.edu.au/data/publication/1996/hayeb96054.pdf Erişim Tarihi: 12 Nisan 2018
  • Hayes, B., Stacey, K. (1999). Teaching Negative Numbers Using Integer Tiles. In 22nd Annual Conferance of the Mathematic Education Research Group of Australia. https://www.researchgate.net/publication/238721666 Erişim Tarihi: 12 Nisan 2018
  • Karasar, Niyazi (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar-İlkeler-Teknikler (26.Baskı), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koç Şanlı, K. (2018). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Tam Sayıların Öğretim Sürecinde Model Kullanma Becerileri ve Model Kullanımına Yönelik Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, ERCİYES ÜNİVERSİTESİ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Köroğlu, H. ve Yeşildere, S. (2004). İlköğretim Yedinci Sınıf Matematik Dersi Tamsayılar Ünitesinde Çoklu Zeka Teorisi Tabanlı Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 25-41.
  • Olkun, S. ve Toluk, Z. (2003). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Van de Walle, J. A. (2018). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim, (Çeviri. Editörü S. Durmuş). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zengin, Ş. (2014). Tam Sayıların Tarihçesi ve Tam Sayılar Konusunun Öğretimine ilişki öğretmen görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, FIRAT ÜNİVERSİTESİ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yurdagül Çevik 0000-0001-8783-3627

Ahmet Cihargir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 30 Mart 2020
Kabul Tarihi 19 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Çevik, Y., & Cihargir, A. (2020). Tam Sayıların Modellenmesine İlişkin Durum Çalışması. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 136-151. https://doi.org/10.51119/ereegf.2020.2