Bu araştırmanın amacı, Analiz dersinin, anlamlı öğrenmeyi sağlamak üzere Geogebra yazılımından yararlanılarak geliştirilen materyallerle öğretiminin, öğretmen adaylarının akademik performanslarına ve motivasyonlarına etkisini araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 öğretim yılında İç Anadolu bölgesinde bir büyükşehir üniversitesinde İlköğretim Matematik Öğretmenliği bölümünün 3. sınıfında öğrenim görmekte olan 58 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada çalışma grubundaki deney ve kontrol grubundan oluşan iki gruba öntest-sontest eşitlenmemiş kontrol gruplu desen uygulanmıştır. Uygulama sürecinde, diziler konusunda yer alan aritmetik dizi, geometrik dizi, yakınsaklık, ıraksaklık, monotonluk, en büyük alt sınır ve en küçük üst sınır kavramlarıyla ilgili Geogebra yazılımından yararlanarak geliştirilen görsel materyaller kullanılmıştır. Araştırmada veriler; öğretmen adaylarının akademik motivasyonlarını belirlemek için Vallerand ve ark., (1992) tarafından geliştirilen, Karagüven (2012) tarafından Türkçeye uyarlanan, “Akademik Motivasyon Ölçeği” ve araştırmacı tarafından geliştirilen “Analiz Performans Testi” aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerden ve Bağımlı Gruplar t-testi, Bağımsız Gruplar t-testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar testi, Mann Whitney U testi analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, Geogebra destekli öğretim yapılan deney grubu ile geleneksel öğretim yapılan kontrol grubundaki ilköğretim matematik öğretmen adaylarının akademik performansları arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Deney grubundaki ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının akademik performanslarındaki anlamlı farklılaşmanın geometrik performanslarındaki artıştan kaynaklandığı ancak deney grubu ile kontrol grubunun cebirsel performansları ve akademik motivasyon düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Bu doğrultuda araştırmacı tarafından geliştirilen materyallerin öğretmen adaylarının öğrenme sürecine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
This study was conducted to investigate the effect of GeoGebra assisted in order to improve materials for meaningful learning that used analysis instruction, on pre-service elementary mathematics teachers’ academic performance and motivation. The sample consists of 58 third grade preservice elementary mathematics teachers who were registered to an Educational Faculty of Central Anatolia Region in 2019-2020 academic year. In research, pretest-posttest control group experimental design was applied. In the application process, visual materials developed by GeoGebra, connected with concepts of arithmetic sequence, geometric sequence convergence, divergence, monotone sequence, infimum, supremum. In research to determine academic performance of pre-service elementary mathematics teachers’, Performance Test of Analysis has been prepared by researcher and to determine academic motivation, Academic Motivation Scale has been prepared by Vallerand et al. (1992) and has been adapted by Karagüven (2012). In order to analyze obtained data, descriptive istatistics, dependent samples t-test, independent Samples t-test, Wilcoxon Signed Rank test, Mann Whitney U test were used. The result of study, significant differecence were found between groups’ academic performances in favor of experimental group however, there is no significant difference between the experiment and control groups with respect to algebraic performance and academic motivation. The significant difference on academic performance of pre-service elementary mathematics teachers in experimental group stemmed from increasing their geometric performance. Accordingly, it is thought that materials, developed by researcher will contribute to the learning process of pre-service teachers.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2020 |
Kabul Tarihi | 22 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.