Teknolojinin gelişmesi ve kullanım alanlarının genişlemesi sonucu insanlık büyük bir değişimin eşiğine gelmiştir. Eğitim-öğretim faaliyetlerinin de sanal platformlara taşınmasıyla; bilgisayar, telefon gibi teknolojik cihazlar daha sık kullanılmaya başlanmıştır. Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yanı sıra sosyal medya ve çevrimiçi/dijital oyunlar da sık vakit geçirilen platformlar haline gelmiştir. İlgili alanyazın, dijital oyunların bireylere kazandırdığı becerilerden ve birtakım sıkıntılardan bahsetmektedir. İlgili bu sıkıntılar bağımlılığa varan durumlarda, bireyde fiziksel problemlerin yanında yalnızlık gibi sosyal sıkıntılara da yol açmaktadır. Araştırma, lise öğrencilerinin dijital oyun bağımlılık düzeyleri ve yalnızlıkları arasındaki ilişkiyi saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 613 (401 kız, 212 erkek) lise öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama amacıyla ‘’Çocuklar İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği’’ ve ‘’UCLA Yalnızlık Ölçeği’’ kullanılmıştır. Veri analizleri SPSS programı aracılığı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öğrencilerin sınıf düzeyleri, anne-baba eğitim düzeyleri ve sosyo-ekonomik düzeyleri göz önünde bulundurulmuştur. Araştırma sonucunda lise öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıkları ile yalnızlıkları arasında pozitif yönde bir ilişki saptanmıştır. Bu sonuca göre lise öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıkları arttıkça yalnızlık düzeylerinin de arttığı sonucuna varılmıştır.
TÜBİTAK
1919B012100394
As a result of the development of technology and the expansion of its usage areas, humanity has come to the brink of a great change. With the transfer of educational activities to virtual platforms technological devices such as computers and phones have started to be used more frequently. In addition to education and training activities, social media and online/digital games have also become popular platforms. The related literature mentions the skills and some difficulties that digital games bring to individuals. These related problems lead to social problems such as loneliness in addition to physical problems in cases of addiction. The research was conducted to determine the relationship between high school students' digital game addiction levels and loneliness. The sample of the study consisted of 613 (401 girls, 212 boys) high school students in the 2021-2022 academic year. In the research, the "Digital Game Addiction Scale for Children" and the "UCLA Loneliness Scale" were used for data collection. Data analyzes were carried out using the SPSS program. In the study, students' grade levels, parents' education levels, and socioeconomic levels were taken into consideration. As a result of the research, a positive relationship was found between high school students' addiction to digital games and their loneliness. According to this result, it was concluded that as high school students' digital game addiction increases, their loneliness level also increases.
1919B012100394
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1919B012100394 |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Haziran 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mayıs 2022 |
Kabul Tarihi | 22 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.