Sanat ve tasarım alanındaki yeni yaklaşımlar öğrencilerin çok yönlü ve bütüncül bir biçimde düşünebilmesini destekler niteliktedir. Teorik ve uygulamanın ağırlıklı olduğu tasarım atölye derslerinin üniversitelerdeki eğitim sürecindeki öneminden hareketle yürütülen bu araştırmanın amacı, öğrenci merkezli öğrenimi destekleyen, yenilikçi teknolojiler ve materyallerle zenginleştirilmiş disiplinlerarası alanda bir “Tasarım Atölye” dersi tasarlamak ve öğrenciler üzerindeki etkisini incelemektir. Tasarlanan ders kapsamında gruplar halinde çalışan öğrenciler, belirledikleri problemlere disiplinlerarası farklı bakış açılarıyla çözüm yolları getirmiş, fotoğraf çekmiş, karakter oluşturmuş, senaryo yazmış, dijital afiş çalışması ve maket çalışması yapmışlardır. Geleneksel ve dijital sanatları bir arada kullanmışlardır. Bir devlet üniversitesinde öğrenim gören görsel iletişim tasarımı bölümünün ikinci sınıfında okuyan 50 öğrenci ile yürütülen bu araştırmada alınan öğrenci görüşlerine göre veriler elde edilerek bulgu kısmı oluşturulmuştur. Burada öğrencilerden; projenin hazırlık süreci, proje süreci ve proje sonucunun beklentileri karşılama durumu, öğrenciler açısından grup çalışmalarının avantajları ve sınırlılıkları, tasarım çalışmasının öğrenciye katkıları, bireysel olarak iyi yaptıkları ve zorlandıkları konular, grup olarak iyi yaptıkları ve zorlandıkları konular hakkındaki değerlendirmeleri alınmıştır. Bu verilerin analiz edilerek gruplara ayrılan öğrencilerin eğitimde karşılaştıkları sorunlar ve sağladıkları faydalar ayrıntılı olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonunda tasarım alanında disiplinlerarası grup çalışmalarının alanda daha çok araştırılması üzerine öneriler getirilmiştir.
2022-1303
New approaches in the field of art and design support students to think in a versatile and holistic way. The aim of this research, which is carried out based on the importance of design workshop courses that are mainly theoretical and practical in the education process at universities, is to design a “Design Workshop” course in an interdisciplinary field enriched with innovative technologies and materials that support student-centered learning and to examine its impact on students. Within the scope of the designed course, students working in groups have brought solutions to the problems they have identified with interdisciplinary different perspectives, taken photographs, created characters, written scenarios, made digital poster work and model work. They have used traditional and digital arts together. In this research conducted with 50 students studying in the second year of visual communication design department at a state university, data were obtained by taking student views and the findings section was formed by obtaining data according to the views of the students. Here, evaluations of students were taken regarding; preparation process of the project, project process and whether the project outcome meets expectations, advantages, and limitations of group work from the perspective of students, contributions of design work to students, evaluations regarding individual topics they did well and struggled with, evaluations regarding topics they did well and struggled with as a group. At the end of this research, problems encountered by students who were divided into groups in education and benefits provided by them were analyzed in detail by analyzing these data. As a result of the research, recommendations were made on interdisciplinary group studies in the field of design.
2022-1303
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2022-1303 |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 28 Nisan 2023 |
Kabul Tarihi | 12 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.