Çalışmanın amacı, Fen Bilimleri Öğretim Programında yer alan “Ses ve Özellikleri” ünitesindeki ‘Sesin Yayılması, Sesin Farklı Ortamlarda Farklı Duyulması, Sesin Sürati ve Sesin Maddeyle Etkileşimi’ konularında yapılan probleme dayalı hipotez test etme deneysel etkinliklerine yönelik öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırma, nitel betimsel bir çalışmadır. Bu çalışma, Muğla ili Menteşe ilçesindeki bir altıncı sınıf şubesindeki 22 (12 kız, 10 erkek) öğrenciyle Ses ve Özellikleri ünitesinde 22 ders saati (yaklaşık 6 hafta) süresince uygulanan probleme dayalı hipotez test etme deneysel etkinliklerinin tamamlanmasından sonra, beş öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen, beş açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nitel veriler, içerik analizi yapılarak yorumlanmış, tablolaştırılarak sunulmuştur. Araştırma sonunda; öğrencilerin yaptıkları probleme dayalı hipotez test etme deneylerine ilişkin olumlu görüşlere sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca, öğrenciler derslerden keyif aldıklarını ve deneyler yaptıklarında konuların daha anlaşılır olduğunu ifade etmişlerdir. Benzer uygulamalar için, öğrencilerin ilgilerini çekecek, güncel hayatla ilişkili problem senaryoları oluşturulması önerilebilir.
Probleme Dayalı Öğrenme Hipotez Test Etme Deneyleri Ses ve Özellikleri Fen Eğitimi Öğrenci Görüşleri
The aim of the study is to determine the students' views on the problem-based hypothesis testing experimental activities in the sixth grade "Sound and Its Properties" unit. The research is a qualitative case study. This study was carried out with 22 students (12 girls, 10 boys) in a sixth grade class in Menteşe district of Muğla province after the completion of the problem-based hypothesis testing experimental activities applied for 22 lesson hours (approximately 6 weeks) in the Sound and Properties unit with five students. In the study, a semi-structured interview form consisting of five open-ended questions developed by the researchers was used to collect data. Qualitative data were interpreted by content analysis. At the end of the study, it was observed that the students had positive opinions about the problem-based hypothesis testing experiments. In addition, the students stated that they enjoyed the lessons and that the subjects were more understandable when they conducted experiments. In the study, suggestions were made regarding the application.
Problem Based Learning Hypothesis Testing Experiments Sound and its Properties Science Education Student Opinions
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 9 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: Özel Sayı |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.