Lise öğrencilerinin algılanan sosyal destek düzeylerinin, öz kontrol-öz yönetim düzeylerinin mutluluk düzeyine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda lise öğrencilerinin cinsiyetleri ve sınıf değişkenleri birlikte incelenerek algılanan sosyal destek düzeyleri, öz kontrol-öz yönetim düzeyleri ve mutluluk düzeyleri ayrı ayrı incelenmiştir. Öğrencilerin algılanan sosyal destek düzeyleri ve öz kontrol-öz yönetim düzeylerinin mutluluk düzeylerini nasıl etkilediklerini belirleyebilmek için beraber etkilerine bakılmıştır. Verilerin toplanma aşamasında kişisel bilgi formunun yanı sıra “Çocuk ve Ergenler İçin Sosyal Destek Değerlendirme Ölçeği (ÇESDDÖ)”, “Özkontrol-Özyönetim Ölçeği (ÖKYÖ)” ile “Mutluluk Ölçeği (MÖ)” kullanılmıştır. Verilerin analiz aşamasında SPSS paket programı kullanılmıştır ve verilerin analizinde, G Power analizi, iki yönlü ANOVA analizi ve çoklu regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda ulaşılan bulgulara göre ergenlerin cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre algılanan sosyal destek düzeyleri, öz kontrol-öz yönetim düzeyleri ve mutluluk düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Öğrencilerin öz kontrol-öz yönetim düzeyleri ile algılanan sosyal destek düzeyleri mutluluk düzeylerini etkilemektedir.
Lise Öğrencileri Ergenler Algılanan Sosyal Destek Öz Kontrol-Öz Yönetim Mutluluk
This study aims to examine the effect of perceived social support levels and self-control-self-management levels on happiness among high school students. In this context, the gender and class variables of high school students were examined together, and their perceived social support levels, self-control-self-management levels and happiness levels were examined separately. The effects of students' perceived levels of social support and self-control-self-management were examined together to determine how they affected their level of happiness. In addition to demographic form, "Social Support Assessment Scale for Children and Adolescents (ÇESDDÖ)", "Self-Control-Self-Management Scale (OKYO)" and "Happiness Scale (MÖ)" were utilized for collection of data. Results were analyized using SPSS and G-Power software. A two-way ANOVA and multiple regression analysis were carried out. According to the findings, no significant difference between adolescents' perceived social support, self-control-self-management and happiness were detected between high school students’ gender and class levels. Students' self-control-self-management levels as well as perceived levels of social support affect their happiness levels.
High School Students Adolescents Perceived Social Support Self-Control Self-Management Happiness
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 10 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.