BibTex RIS Kaynak Göster

Sergi Mekanı Tasarımı ile Sanat Eseri İlişkisi ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ nde Sergi Mekanı Tasarım Örneği Olarak Günsel Sanat Müzesi

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 27 - 34, 21.04.2020

Öz

Sergileme mekanlarının ve buna bağlantılı olarak bilgilendirme tasarımı, sanat eserlerinin izleyici ile buluştuğu ve iletişim kurulmasını sağlayan en önemli etken olan ve doğru iletişimin gerçekleşmesini sağlayan, özellikle son birkaç onyılda etkisini arttıran disiplinler arası çalışmalar olarak karşımıza çıkmaktadır. Kökleri 15. yüzyıla dayanan sergiler ve sanat müzeleri zaman içinde evrilmiş, bilimsel çalışmalarla, 20. Yüzyılda modern sanatın getirdiği yeni sanat anlayışı da göz önüne alınarak, sergi alanlarının ve tasarımının estetik boyutu da düşünülerek modernize edilmiştir. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti gelişen modern dünyada ve her alanda olduğu gibi sanat alanında da 1950 lerde başlayan ve kökü 1930 lara dayanan politik ve etnik sıkıntılar nedeniyle düşünsel ve entellektüel üretimde çağı yakalamakta sıkıntılar yaşamıştır. Bu makalenin amacı 1974 sonrası KKTC deki sanat eserleri ve sergileme mekanlarının bu seneden sonra kuzey Kıbrıs’ta kurulan eğitim kurumlarının sanatsal faaliyetlere katkısı alanında ve Yakın Doğu Üniversitesi bünyesinde kurulan Günsel Sanat Müzesi özelinde incelenmesidir.

Kaynakça

  • Aybay, C. Bilgilendirme Tasariminda Disiplinlerarasi Tasarim İşbirliği ve Grafik Tasarimin Bu İşbirliğindeki Yeri.
  • Çolak, B. (2010). Tarihsel Süreç İçerisinde Müzelerle Birlikte Değişen Sergileme Mekanları; New York Modern Sanat Müzesi (Moma) Ve Frankfurt Modern Sanat Müzesi (Mmk) Örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(30), 37-45.
  • Demir, Ç. (2009). Günümüz Sergileme Tasarımı, Türleri ve Londra'dan Sergileme Tasarmı Örnekleri. Sanat ve Tasarım Dergisi, 1(2).
  • Goulding, C. (1999). Contemporary Museum Culture and Consumer Behaviour. Journal of Marketing Management, 15(7), 647–671. https://doi.org/10.1362/026725799785037003
  • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.54992b7f890 0c1.55129807
  • İnatçı, Ü. Marangu, A., Shiza, M., Tumazis, Y. “20. Yüzyıl’da Kıbrıs Sanatı”, Hr. Nicolau and Sons Ltd, Lefkoşa, 2005
  • Kandemir, Ö,& Özlem, U. Ç. A. R. (2015). Değişen Müze Kavramı ve Çağdaş Müze Mekanlarının Oluşturulmasına Yönelik Tasarım Girdileri. Anadolu Üniversitesi Sanat & Tasarım Dergisi, 5(9).
  • Kaymak, E., & Faustmann, H. (2009). Cyprus. European Journal of Political Research, 48 (7– 8), 925–938. https://doi.org/10.1111/j.1475-6765.2009.01871.x
  • Leppert, R. (2002). Sanatta anlamın görüntüsü, çev. İsmail Türkmen, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Tokay Argan, M. (2009). Sanat Galerilerinin Sergi Salonunda Algılanan Hizmet Kalitesi Boyutları.

Interrelation of Exhibition Design and Art Work and Günsel Art Museum as an Example of Exhibition Design in TRNC

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 27 - 34, 21.04.2020

Öz

In order to understand and perceive the true message of art works, exhibition design and as a related subject information design are popular interdisciplinary subjects of last few decades. The exhibitions and art museums that is rooted back to 15th century, evolved in time and designed more aesthetically in consideration of scientific studies and artistic approach of modern understanding of 20th century. In this progressive globalism,Turkish Republic of North Cyprus could not complete its intellectual evolution because of ethnic and political conflicts that goes back 1930’s, rose in 50’s and ended up with Turkey’s intervention in 1974. The aim of this study is to investigate the contribution of Universities that was established after 1974 in TRNC to the artistic developments of Art museums and sellected Günsel Art Museum will be explored as the case study for this article.

Kaynakça

  • Aybay, C. Bilgilendirme Tasariminda Disiplinlerarasi Tasarim İşbirliği ve Grafik Tasarimin Bu İşbirliğindeki Yeri.
  • Çolak, B. (2010). Tarihsel Süreç İçerisinde Müzelerle Birlikte Değişen Sergileme Mekanları; New York Modern Sanat Müzesi (Moma) Ve Frankfurt Modern Sanat Müzesi (Mmk) Örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(30), 37-45.
  • Demir, Ç. (2009). Günümüz Sergileme Tasarımı, Türleri ve Londra'dan Sergileme Tasarmı Örnekleri. Sanat ve Tasarım Dergisi, 1(2).
  • Goulding, C. (1999). Contemporary Museum Culture and Consumer Behaviour. Journal of Marketing Management, 15(7), 647–671. https://doi.org/10.1362/026725799785037003
  • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.54992b7f890 0c1.55129807
  • İnatçı, Ü. Marangu, A., Shiza, M., Tumazis, Y. “20. Yüzyıl’da Kıbrıs Sanatı”, Hr. Nicolau and Sons Ltd, Lefkoşa, 2005
  • Kandemir, Ö,& Özlem, U. Ç. A. R. (2015). Değişen Müze Kavramı ve Çağdaş Müze Mekanlarının Oluşturulmasına Yönelik Tasarım Girdileri. Anadolu Üniversitesi Sanat & Tasarım Dergisi, 5(9).
  • Kaymak, E., & Faustmann, H. (2009). Cyprus. European Journal of Political Research, 48 (7– 8), 925–938. https://doi.org/10.1111/j.1475-6765.2009.01871.x
  • Leppert, R. (2002). Sanatta anlamın görüntüsü, çev. İsmail Türkmen, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Tokay Argan, M. (2009). Sanat Galerilerinin Sergi Salonunda Algılanan Hizmet Kalitesi Boyutları.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Serkad Hasan Işıkören

Yayımlanma Tarihi 21 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Işıkören, S. H. (2020). Sergi Mekanı Tasarımı ile Sanat Eseri İlişkisi ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ nde Sergi Mekanı Tasarım Örneği Olarak Günsel Sanat Müzesi. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, 2(1), 27-34.
AMA Işıkören SH. Sergi Mekanı Tasarımı ile Sanat Eseri İlişkisi ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ nde Sergi Mekanı Tasarım Örneği Olarak Günsel Sanat Müzesi. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi. Nisan 2020;2(1):27-34.
Chicago Işıkören, Serkad Hasan. “Sergi Mekanı Tasarımı Ile Sanat Eseri İlişkisi Ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ Nde Sergi Mekanı Tasarım Örneği Olarak Günsel Sanat Müzesi”. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi 2, sy. 1 (Nisan 2020): 27-34.
EndNote Işıkören SH (01 Nisan 2020) Sergi Mekanı Tasarımı ile Sanat Eseri İlişkisi ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ nde Sergi Mekanı Tasarım Örneği Olarak Günsel Sanat Müzesi. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi 2 1 27–34.
IEEE S. H. Işıkören, “Sergi Mekanı Tasarımı ile Sanat Eseri İlişkisi ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ nde Sergi Mekanı Tasarım Örneği Olarak Günsel Sanat Müzesi”, YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 27–34, 2020.
ISNAD Işıkören, Serkad Hasan. “Sergi Mekanı Tasarımı Ile Sanat Eseri İlişkisi Ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ Nde Sergi Mekanı Tasarım Örneği Olarak Günsel Sanat Müzesi”. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi 2/1 (Nisan 2020), 27-34.
JAMA Işıkören SH. Sergi Mekanı Tasarımı ile Sanat Eseri İlişkisi ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ nde Sergi Mekanı Tasarım Örneği Olarak Günsel Sanat Müzesi. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi. 2020;2:27–34.
MLA Işıkören, Serkad Hasan. “Sergi Mekanı Tasarımı Ile Sanat Eseri İlişkisi Ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ Nde Sergi Mekanı Tasarım Örneği Olarak Günsel Sanat Müzesi”. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 1, 2020, ss. 27-34.
Vancouver Işıkören SH. Sergi Mekanı Tasarımı ile Sanat Eseri İlişkisi ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ nde Sergi Mekanı Tasarım Örneği Olarak Günsel Sanat Müzesi. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi. 2020;2(1):27-34.

Tüm Hakları Saklıdır  - Yakın Doğu Üniversitesi MİMARLIK FAKÜLTESİ DERGİSİ, CC-BY-NC lisansı altında açık erişimli bir dergidir.