Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Büyük Ölçekli Kurumların Tutarlı Görsel Kimlik Üretiminde Sayısal Veri Depolama ve İletim Sorunları ve COVİD ’19 Pandemi Dönemine Yansıması

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 2, 149 - 157, 27.10.2021

Öz

Yüksek hızlı veri iletim teknolojileri her geçen gün gelişmekte ve internet ağı üzerinde kullanımları yaygınlaşmaktadır. Bulut bilişim bu anlamda yakın zamanda geliştirilmiş güçlü bir
araçtır. Öte yandan, grafik yazılımları ve uygulamaları, görsel mesajların ve her türlü bilginin oluşturulmasında daha etkili hale gelmektedir. Buna göre, bir şirketin kurumsal kimliği ve tutarlı
bir görsel profili, temelde hizmet ve ürünler dizisi, bir şirketin disiplinler arası tutarlılığı amacını yansıtan bir dizi bilgi grafiğidir. Başarılı bir kurumsal kimlik tasarımı, şirketin imajını çeşitli
kültürlere eşit şekilde yerleştirebilir. Uluslararası görsel kimlik yerleştirme, uygun veri iletimi ve depolama gerektirir. Özellikle COVİD' 19 pandemisi döneminde bulut tabanlı depolama ihtiyacı
ve/veya ilgili depolama sorunları öne çıkan bir konu haline gelmiştir. Bulut bilişim, dünya çapında şirketlerin uluslararası kurumsal kimlik uygulamaları için gerekli koşulları sağlamakta, dolayısıyla
tasarım şirketlerinin detaylı bir şekilde kurumsal kimlik oluşturulmasına olanak sağlamaktadır.

Kaynakça

  • Balmer, J. M. (1998). Corporate identity and the advent of corporate marketing. Journal of marketing management, 14(8), 963-996. Becer, E. (1997). İletişim ve Grafik Tasarım [Communication and Graphic Design]. Dost: Ankara, Turkey.
  • Carpo, M. (2019). Big Data and the End of History. International Journal for Digital Art History: Issue 3, 2018: Digital Space and Architecture, 3, 21. Cheatham, F. R., Cheatham, J. H., & Owens, S. H. (1987). Design concepts and applications. Prentice Hall
  • Kadıbeşegil, S. (1999). Halkla ilişkilere nereden başlamalı?. Medicat.
  • Knorr, E., & Gruman, G. (2008). What cloud computing really means. InfoWorld, 7(20-20), 1-17.
  • Özcan, O. (2003). İnteraktif media tasarımında temel adımlar. İş Bankası Kültür Yayınları. Marschner, S., Shirley, P., Ashikhmin, M., Gleicher, M., Hoffman, N., Johnson, G., ... & Wyvill,
  • B. (2018). The Graphics Pipeline. In Fundamentals of Computer Graphics (pp. 159-182). AK Peters/CRC Press.
  • Melewar, T. C., & Saunders, J. (2000). Global corporate visual identity systems: using an extended marketing mix. European journal of marketing
  • Qian, L., Luo, Z., Du, Y., & Guo, L. (2009, December). Cloud computing: An overview. In IEEE International Conference on Cloud Computing (pp. 626-631). Springer, Berlin, Heidelberg
  • Dereboylular, Ö. (2019). Bulut Bilişim Bakımından Arama ve Elkoymaya İlişkin Hükümlerin Uygulanabilirliği. Ceza Hukuku Dergisi, 14(39), 161-202
  • Zelanski, P., & Fisher, M. P. (1996). Design principles and problems

The Problems of Digital Data Storage and Transmission in Coherent Visual Identity Production of Large Scale Institutions & Its Reflection in COVID ’19 Pandemic Period

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 2, 149 - 157, 27.10.2021

Öz

High speed data transmission technologies are developing day by day and their usage is spreading
in the World Wide Web. Cloud computing is a recently developed powerful tool in these terms.
On the other hand, graphic software and applications are becoming more effective in composing
visual messages and information of all sorts. Accordingly, corporate identity and a coherent visual
profile of a company is basically a series of info graphics that reflects the aim; Series of services
and products, interdisciplinary consistency of a company. A successful corporate identity design
can equally place the image of the company within various cultures. International graphic
placement requires appropriate data transmission and storage. Especially in the period of COVİD’
19 pandemic, the need of cloud based storages and/or related storage issues have become an
important issue. Cloud computing provides necessary conditions for the international corporate
identity applications of global companies, hence gives a way to a detailed creation for design
companies.

Kaynakça

  • Balmer, J. M. (1998). Corporate identity and the advent of corporate marketing. Journal of marketing management, 14(8), 963-996. Becer, E. (1997). İletişim ve Grafik Tasarım [Communication and Graphic Design]. Dost: Ankara, Turkey.
  • Carpo, M. (2019). Big Data and the End of History. International Journal for Digital Art History: Issue 3, 2018: Digital Space and Architecture, 3, 21. Cheatham, F. R., Cheatham, J. H., & Owens, S. H. (1987). Design concepts and applications. Prentice Hall
  • Kadıbeşegil, S. (1999). Halkla ilişkilere nereden başlamalı?. Medicat.
  • Knorr, E., & Gruman, G. (2008). What cloud computing really means. InfoWorld, 7(20-20), 1-17.
  • Özcan, O. (2003). İnteraktif media tasarımında temel adımlar. İş Bankası Kültür Yayınları. Marschner, S., Shirley, P., Ashikhmin, M., Gleicher, M., Hoffman, N., Johnson, G., ... & Wyvill,
  • B. (2018). The Graphics Pipeline. In Fundamentals of Computer Graphics (pp. 159-182). AK Peters/CRC Press.
  • Melewar, T. C., & Saunders, J. (2000). Global corporate visual identity systems: using an extended marketing mix. European journal of marketing
  • Qian, L., Luo, Z., Du, Y., & Guo, L. (2009, December). Cloud computing: An overview. In IEEE International Conference on Cloud Computing (pp. 626-631). Springer, Berlin, Heidelberg
  • Dereboylular, Ö. (2019). Bulut Bilişim Bakımından Arama ve Elkoymaya İlişkin Hükümlerin Uygulanabilirliği. Ceza Hukuku Dergisi, 14(39), 161-202
  • Zelanski, P., & Fisher, M. P. (1996). Design principles and problems
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mimarlık
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Naciye Derin Işıkören Bu kişi benim

Serkad Hasan Işıkören

Ayşe Ece Onur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Ekim 2021
Gönderilme Tarihi 31 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Işıkören, N. D., Işıkören, S. H., & Onur, A. E. (2021). Büyük Ölçekli Kurumların Tutarlı Görsel Kimlik Üretiminde Sayısal Veri Depolama ve İletim Sorunları ve COVİD ’19 Pandemi Dönemine Yansıması. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, 3(2), 149-157.
AMA Işıkören ND, Işıkören SH, Onur AE. Büyük Ölçekli Kurumların Tutarlı Görsel Kimlik Üretiminde Sayısal Veri Depolama ve İletim Sorunları ve COVİD ’19 Pandemi Dönemine Yansıması. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi. Ekim 2021;3(2):149-157.
Chicago Işıkören, Naciye Derin, Serkad Hasan Işıkören, ve Ayşe Ece Onur. “Büyük Ölçekli Kurumların Tutarlı Görsel Kimlik Üretiminde Sayısal Veri Depolama Ve İletim Sorunları Ve COVİD ’19 Pandemi Dönemine Yansıması”. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi 3, sy. 2 (Ekim 2021): 149-57.
EndNote Işıkören ND, Işıkören SH, Onur AE (01 Ekim 2021) Büyük Ölçekli Kurumların Tutarlı Görsel Kimlik Üretiminde Sayısal Veri Depolama ve İletim Sorunları ve COVİD ’19 Pandemi Dönemine Yansıması. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi 3 2 149–157.
IEEE N. D. Işıkören, S. H. Işıkören, ve A. E. Onur, “Büyük Ölçekli Kurumların Tutarlı Görsel Kimlik Üretiminde Sayısal Veri Depolama ve İletim Sorunları ve COVİD ’19 Pandemi Dönemine Yansıması”, YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 2, ss. 149–157, 2021.
ISNAD Işıkören, Naciye Derin vd. “Büyük Ölçekli Kurumların Tutarlı Görsel Kimlik Üretiminde Sayısal Veri Depolama Ve İletim Sorunları Ve COVİD ’19 Pandemi Dönemine Yansıması”. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi 3/2 (Ekim 2021), 149-157.
JAMA Işıkören ND, Işıkören SH, Onur AE. Büyük Ölçekli Kurumların Tutarlı Görsel Kimlik Üretiminde Sayısal Veri Depolama ve İletim Sorunları ve COVİD ’19 Pandemi Dönemine Yansıması. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi. 2021;3:149–157.
MLA Işıkören, Naciye Derin vd. “Büyük Ölçekli Kurumların Tutarlı Görsel Kimlik Üretiminde Sayısal Veri Depolama Ve İletim Sorunları Ve COVİD ’19 Pandemi Dönemine Yansıması”. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 2, 2021, ss. 149-57.
Vancouver Işıkören ND, Işıkören SH, Onur AE. Büyük Ölçekli Kurumların Tutarlı Görsel Kimlik Üretiminde Sayısal Veri Depolama ve İletim Sorunları ve COVİD ’19 Pandemi Dönemine Yansıması. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi. 2021;3(2):149-57.

Tüm Hakları Saklıdır  - Yakın Doğu Üniversitesi MİMARLIK FAKÜLTESİ DERGİSİ, CC-BY-NC lisansı altında açık erişimli bir dergidir.