Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

Elektronik Reklamlarının Tüketici Satın Alma Davranışına Etkisi

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 2, 173 - 185, 31.12.2022

Öz

Elektronik reklam, internet kullanımının artması ve tüketicilerin çeşitli uygulamalara maruz kalması ışığında mal ve hizmetlerin tanıtımı için vazgeçilmez bir araçtır. Bu çalışmanın amacı, istatistiksel yöntemlerle rastgele seçilen 400 tüketici üzerinde yapılan bir anketten elde edilen verileri analiz ederek elektronik reklamın Yemenli tüketicinin satın alma davranışı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Sonuçlar tüketicinin kalite, tasarım, içerik ve önceki satın alma deneyiminin tüketicinin satın alma davranışını etkileyen önemli faktörler olduğunu göstermiştir. Bu araştırma, şirketlerin günümüz tüketicilerinin zihniyetini, reklamda gerçekten ne görmek istediklerini ve reklamlardan nasıl etkilendiklerini anlamalarına yardımcı olacaktır.

Kaynakça

  • Belch, G.E. and Belch, M.A. (2003). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective (6th ed.). New York: McGraw-Hill.
  • Bouanani, Hakima (2006). Reklamın Cezayir tüketici davranışı üzerindeki etkisi. Yüksek lisans derecesi elde etmek için tez, Abu Bakr Belkaid Üniversitesi, Tlemcen.
  • Bouanani, Hakima (2006). Reklamın Cezayir tüketici davranışı üzerindeki etkisi. Yüksek lisans derecesi elde etmek için tez, Abu Bakr Belkaid Üniversitesi, Tlemcen.
  • Chaffey Dave et al . ( 2003 ) Internet Marketing : Strategy , Implementation and Practice ( England Pearson Education Limited , 2003 : p . 283 . Internet Karabulut, H.D. (2006). Türkiye’nin Tanıtımı ve Đnternet (Türkiye Açısından Fırsat ve Tehditler). Halkla Đlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara Üniversitesi.
  • Kotler, Philip (2012), Marketing management, prentice hall.
  • Li, H. & Leckenby, J.D. (2004). Internet Advertising Formats and Effectiveness.
  • (http://ciadvertising.org/studies/reports/measurement/ad_format_print.pdf).
  • Mucuk, İ. (2012). Pazarlama İlkeleri (19 b.). İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Orhan, İpek (2002). Satın Alınan Ürünlere İlişkin Duyguların Cinsiyet ve Cinsiyet Rolleri Bakımından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özen, Üstün ve Ahmet Sarı (2008). “İnternet Reklamcılığı: İnternet Kullanıcılarının İnternet Reklamcılığı Konusundaki Tutum ve Davranışları”, Bilişim Teknolojileri Dergisi, Cilt 1, Sayı 3, 15-26.
  • Smith Alan D. and William T.Rupp . ( 2015 ) . " Strategic Online Custom Decision Making " , Online Information Review , USA : MBC University Press , ( 27 ) , ( 6 ) , PP . 156-185 .
  • Şahin, A. (2001). Dnternet Reklamlarının Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencilerinin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkileri. Yönetim ve Ekonomi (http://www.bayar.edu.tr/~iibf/ dergi/pdf/C8S12001/ AS.PDF).
  • Talat, Esad Abdülhamid. (1998). Etkili Satış Müdürü. Mısır Kahire, El Ahram Kurumları Kütüphaneleri VADIM, K.D., Income As a Factor of Consumer Behaviour of LatvianInhabitants In Economics and Tourism.
  • Yoon S.J. and J. Klim, 2001, "Is the Internet more effective than traditional media? Factors affecting the choice of media", Journal of advertising Research, 41(6), 53- 61.
  • Zheng Z. and F. Yeqing, 2002, "Users attitudes toward web Advertising: Effects of Internet Motivation and Internet Ability", Advanced in Consumer research, 29(1), 71-78.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sarah Al-kbat 0000-0003-1818-7435

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 5 Kasım 2022
Kabul Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Al-kbat, S. (2022). Elektronik Reklamlarının Tüketici Satın Alma Davranışına Etkisi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 4(2), 173-185.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.