Araştırmanın konusu, bireylerin siyasal sosyalleşme süreçlerinde kurumsal faktörlerin etkisini ortaya koymaktır. Sosyalleşmenin bir boyutu olarak siyasal sosyalleşme, bireylere toplumsal ve siyasal alanda gerekli olan bilgi, inanç, beceri, norm ve değerlerin öğretilmesi sürecini ifade etmektedir. Birey, toplumun ortaya koyduğu davranış kalıplarını içselleştirerek mevcut siyasal kültürün sosyalleşme süreci aracılığıyla kuşaklar arasında varlığını sürdürebilmesini sağlar. Bu bağlamda, siyasal sosyalleşme, bireylerin toplumsal normlar ve değerlerle uyumlu bir şekilde yaşamalarını sağlayan önemli bir mekanizma olarak öne çıkmaktadır. Araştırmada aile, eğitim kurumları ve din gibi temel sosyalleşme kurumlarının bireylerin siyasal bilinç, değer ve tutumlarının şekillenmesindeki rolünü analiz etmek amaçlanmaktadır. Nitekim aile, eğitim ve din kurumları, siyasal sosyalleşmenin temel unsurlarını oluşturan ve bireylerin siyasal kimliklerinin şekillenmesinde kritik bir rol oynayan faktörler arasında yer almaktadır. Aile, bireyin ilk sosyal deneyimlerini yaşadığı ve toplumsal normları ilk kez öğrendiği kurumsal yapıdır. Çocuklar, aile içinde gözlem yaparak ve ebeveynlerinden aldıkları mesajlarla siyasal değerleri, inançları ve tutumları benimserler. Bireyin genel olarak siyasal bilgi edinmelerini hem de farklı ideolojilerle tanışarak daha geniş bir perspektife sahip olmalarını sağlayan kurumsal yapı olarak eğitim öne çıkarken din, toplumsal normları belirlerken ve siyasal iktidarlara meşruiyet kazandırırken, bireylerin siyasal tutumlarını ve ideolojik tercihlerini etkileyebilmektedir. Bu bağlamda araştırmada, bu kurumların bireyler üzerinde nasıl bir etki yarattığını belirlemeyi ve farklı kurumsal yapıların siyasal sosyalleşmeye katkı düzeylerini karşılaştırmayı hedeflemektedir. Kurumsal yapıların siyasal sosyalleşme sürecine katkılarını karşılaştırmalı olarak ele alarak, literatürdeki mevcut yaklaşımlar üzerinden bir değerlendirme sunulmuştur.
The subject of the research is to reveal the impact of institutional factors on individuals' political socialization processes. As a dimension of socialization, political socialization refers to the process of teaching individuals the knowledge, beliefs, skills, norms and values required in the social and political sphere. The individual internalizes the behavioral patterns set forth by the society and ensures the survival of the existing political culture between generations through the socialization process. In this context, political socialization stands out as an important mechanism that enables individuals to live in harmony with social norms and values. This study aims to analyze the role of basic socialization institutions such as family, educational institutions and religion in shaping individuals' political consciousness, values and attitudes. As a matter of fact, family, educational and religious institutions are among the factors that constitute the basic elements of political socialization and play a critical role in shaping individuals' political identities. Family is the institutional structure where the individual has his/her first social experiences and learns social norms for the first time. Children adopt political values, beliefs and attitudes through observation in the family and the messages they receive from their parents. While education stands out as an institutional structure that enables individuals to acquire political knowledge in general and to have a broader perspective by getting acquainted with different ideologies, religion can affect individuals' political attitudes and ideological preferences while determining social norms and providing legitimacy to political powers. In this context, this study aims to determine the impact of these institutions on individuals and to compare the levels of contribution of different institutional structures to political socialization. By comparatively addressing the contributions of institutional structures to the political socialization process, an evaluation is presented based on the existing approaches in the literature.
Political Socialization İnstitutional Factors Family Religion Education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2 |