Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Planning of Tram Stop Design: Usak University Sample

Yıl 2019, , 118 - 124, 15.10.2019
https://doi.org/10.17100/nevbiltek.560938

Öz

Considering today's conditions, people prefer to live
in cities as a result of social, political, cultural and most importantly
technological developments. Therefore, the population rate of cities is
increasing day by day. Due to the traffic distress experienced in urban
transportation, it becomes necessity to use the public transportation vehicles
which are less harmful, more noise-free, more comfortable, faster and safer.
The city of Usak is one of the cities that are constantly developing and
growing as well as it is receiving immigration from the surrounding provinces.
This increase results as raises traffic problems in Usak city.



The aim of this paper is to determine the route of
tram system, design of tram stops and evaluate solutions with the tram systems
to the problems experienced in traffic between Usak city and Usak University
campus. Besides, the general characteristics of route between Usak city and
Usak University campus are mentioned and the necessity of the tram system
design project for Usak has been emphasized.

Kaynakça

  • [1] Pan, D., Zhao, L., Luo, Q., Zhang, C. and Chen, Z., "Study on the performance improvement of urban rail transit system", Energy, 161, 1154-1171, 2018.
  • [2] Zyngier, D., Lategan, J. and Furstenberg, L., "A process systems approach for detailed rail planning and scheduling applications", Computers&Chemical Engineering, 114, 273-280, 2018.
  • [3] Chen, C.L., "Tram development and urban transport integration in Chinese cities: A case study of Suzhou", Economics of Transportation, 15, 16-31, 2018.
  • [4] Cirit, F., "Sürdürülebilir Kentiçi Ulaşım Politikaları Ve Toplu Taşıma Sistemlerinin Karşılaştırılması", Republic of Turkey Ministry of Development Specialization Thesis, Turkey, 2014.
  • [5] Vuchic V., "Urban Transit : Operations, Planning and Economics", John Wiley&Sons. Inc., Canada, 2005.
  • [6] Zhao, L., Wang, J., Gao, H.O., Xie, Y., Jiang, R., Hu, Q. and Sun, Y., "Evaluation of particulate matter concentration in Shanghai’s metro system and strategy for improvement, Transportation Reseach Part D, 53: 115-117, 2017.
  • [7] Baştürk, G., "Kent İçi Raylı Toplu Taşıma Sistemleri İncelemesi Ve Dünya Örnekleri İle Karşılaştırılması", Ministry of Transport, Maritime Affairs and Communications, Transport and Communication Expertise Thesis, Turkey, 2014.
  • [8] Kasımoğlu, E., "Tramvay Istasyonlarında Tasarım Ve Güvenlik Esaslarının Araştırılması İstanbul T1 Tramvay Hattı İncelenmesi", İstanbul Technical University, Applied Science Institute, MSc Thesis, Turkey, 2015.
  • [9] Delfa, S.L., Enjalbert, S., Polet, P. and Vanderhaegen, F., "Eco-driving command for tram-driver system", IFAC-PapersOnLine, 49, 444-449, 2016.
  • [10] Yıldırım, E., "Kentsel Raylı Sistemlerin Planlanması Bursa Örneği", Bahçeşehir University, Applied Science Institute, MSc Thesis, Turkey, 2013.

Tramvay Durak Tasarımlarının Planlanması: Uşak Üniversitesi Örneği

Yıl 2019, , 118 - 124, 15.10.2019
https://doi.org/10.17100/nevbiltek.560938

Öz

Günümüz
koşulları göz önünde bulundurulduğunda sosyal, siyasal, kültürel ve en önemlisi
teknolojik gelişmeler neticesinde insanlar kentlerde yaşamayı daha çok tercih
etmektedir. Kent içi ulaşımda yaşanan trafik sıkıntıları sebebiyle
kullanıcıların ihtiyaçları göz önünde bulundurularak tasarlanmış çevreye daha
az zarar veren, daha gürültüsüz çalışan, konforu yüksek, daha hızlı ve daha
güvenli toplu taşıma araçlarının kullanılması zorunlu hale gelmektedir. Uşak
ili sürekli gelişen ve büyüyen, dışarıdan göç alan şehirlerden biridir. Bu
artış beraberinde Uşak ilinde de trafik sorunlarını gündeme getirmekte ve
trafik akışı zor hale gelmektedir. Bu çalışmanın amacı; tramvay sistemi
güzergahını belirlemek, tramvay duraklarının tasarımını yapmak ve tramvay
sistemleri ile Uşak şehri ve Uşak Üniversitesi kampüsü arasındaki trafikte
yaşanan sorunlara yönelik çözümleri değerlendirmektir. Ayrıca, çalışma
sonuçlarında Uşak şehri ile Uşak Üniversitesi kampüsü arasındaki yolun genel
özelliklerinden bahsedilmekte ve Uşak tramvay sistemi projesinin gerekliliği
vurgulanmaktadır.

Kaynakça

  • [1] Pan, D., Zhao, L., Luo, Q., Zhang, C. and Chen, Z., "Study on the performance improvement of urban rail transit system", Energy, 161, 1154-1171, 2018.
  • [2] Zyngier, D., Lategan, J. and Furstenberg, L., "A process systems approach for detailed rail planning and scheduling applications", Computers&Chemical Engineering, 114, 273-280, 2018.
  • [3] Chen, C.L., "Tram development and urban transport integration in Chinese cities: A case study of Suzhou", Economics of Transportation, 15, 16-31, 2018.
  • [4] Cirit, F., "Sürdürülebilir Kentiçi Ulaşım Politikaları Ve Toplu Taşıma Sistemlerinin Karşılaştırılması", Republic of Turkey Ministry of Development Specialization Thesis, Turkey, 2014.
  • [5] Vuchic V., "Urban Transit : Operations, Planning and Economics", John Wiley&Sons. Inc., Canada, 2005.
  • [6] Zhao, L., Wang, J., Gao, H.O., Xie, Y., Jiang, R., Hu, Q. and Sun, Y., "Evaluation of particulate matter concentration in Shanghai’s metro system and strategy for improvement, Transportation Reseach Part D, 53: 115-117, 2017.
  • [7] Baştürk, G., "Kent İçi Raylı Toplu Taşıma Sistemleri İncelemesi Ve Dünya Örnekleri İle Karşılaştırılması", Ministry of Transport, Maritime Affairs and Communications, Transport and Communication Expertise Thesis, Turkey, 2014.
  • [8] Kasımoğlu, E., "Tramvay Istasyonlarında Tasarım Ve Güvenlik Esaslarının Araştırılması İstanbul T1 Tramvay Hattı İncelenmesi", İstanbul Technical University, Applied Science Institute, MSc Thesis, Turkey, 2015.
  • [9] Delfa, S.L., Enjalbert, S., Polet, P. and Vanderhaegen, F., "Eco-driving command for tram-driver system", IFAC-PapersOnLine, 49, 444-449, 2016.
  • [10] Yıldırım, E., "Kentsel Raylı Sistemlerin Planlanması Bursa Örneği", Bahçeşehir University, Applied Science Institute, MSc Thesis, Turkey, 2013.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Mühendislik
Bölüm Diğer Bölümler
Yazarlar

Jülide Öner 0000-0003-3229-152X

İsmet Kara Bu kişi benim 0000-0002-3396-1428

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2019
Kabul Tarihi 2 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Öner, J., & Kara, İ. (2019). Tramvay Durak Tasarımlarının Planlanması: Uşak Üniversitesi Örneği. Nevşehir Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 8, 118-124. https://doi.org/10.17100/nevbiltek.560938
AMA Öner J, Kara İ. Tramvay Durak Tasarımlarının Planlanması: Uşak Üniversitesi Örneği. Nevşehir Bilim ve Teknoloji Dergisi. Ekim 2019;8:118-124. doi:10.17100/nevbiltek.560938
Chicago Öner, Jülide, ve İsmet Kara. “Tramvay Durak Tasarımlarının Planlanması: Uşak Üniversitesi Örneği”. Nevşehir Bilim Ve Teknoloji Dergisi 8, Ekim (Ekim 2019): 118-24. https://doi.org/10.17100/nevbiltek.560938.
EndNote Öner J, Kara İ (01 Ekim 2019) Tramvay Durak Tasarımlarının Planlanması: Uşak Üniversitesi Örneği. Nevşehir Bilim ve Teknoloji Dergisi 8 118–124.
IEEE J. Öner ve İ. Kara, “Tramvay Durak Tasarımlarının Planlanması: Uşak Üniversitesi Örneği”, Nevşehir Bilim ve Teknoloji Dergisi, c. 8, ss. 118–124, 2019, doi: 10.17100/nevbiltek.560938.
ISNAD Öner, Jülide - Kara, İsmet. “Tramvay Durak Tasarımlarının Planlanması: Uşak Üniversitesi Örneği”. Nevşehir Bilim ve Teknoloji Dergisi 8 (Ekim 2019), 118-124. https://doi.org/10.17100/nevbiltek.560938.
JAMA Öner J, Kara İ. Tramvay Durak Tasarımlarının Planlanması: Uşak Üniversitesi Örneği. Nevşehir Bilim ve Teknoloji Dergisi. 2019;8:118–124.
MLA Öner, Jülide ve İsmet Kara. “Tramvay Durak Tasarımlarının Planlanması: Uşak Üniversitesi Örneği”. Nevşehir Bilim Ve Teknoloji Dergisi, c. 8, 2019, ss. 118-24, doi:10.17100/nevbiltek.560938.
Vancouver Öner J, Kara İ. Tramvay Durak Tasarımlarının Planlanması: Uşak Üniversitesi Örneği. Nevşehir Bilim ve Teknoloji Dergisi. 2019;8:118-24.

Dergimizin tarandığı indeksler


12300          20980     2097822081