2019 yılında Çin’de başlayan Covid-19 salgınından çeşitli alanlarda olduğu gibi eğitim alanı da büyük ölçüde etkilenmiştir. Çeşitli eğitim alternatiflerinin kullanıldığı bu süreçte, ülkemizdeki öğretmen eğitim programlarının önemli bir bileşeni olan öğretmenlik uygulaması dersleri de uzaktan eğitim ile yürütülmüştür. Bu çalışmanın amacı beden eğitimi ve spor bölümlerinde uzaktan eğitim ile yürütülen öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden olgubilim ile yapılandırılmıştır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme ile elde edilmiştir. Çalışmaya 8 öğretmen adayı, 5 beden eğitimi öğretmeni ve 4 öğretim elemanı katılmıştır. Veriler içerik analizine tabi tutulmuş ve beş ana temanın ortaya çıktığı görülmüştür; “hazırlık ve uygulamalar”, “güçlü yönler”, “sınırlılıklar”, “görev ve sorumluluklar” ve “öneriler”. Bulgular öğretmen adaylarının derslerde daha çok sunum ve yarışmalar/bulmacalar gibi uygulamalar yaptıklarını göstermektedir. Paydaşlar dersin uzaktan işlenmesinde güçlü yönler olarak problem çözme/yaratıcılık gelişimi, online eğitim deneyimi, teknoloji kullanımı gelişimi ve ekonomik kazanç olarak belirtirken; sınırlı iletişim, düşük katılım, fırsat eşitsizliği, düşük motivasyon ve beceri öğretiminde yetersizlikler gibi sınırlılıklar sıralamışlardır. Sonuç olarak çalışmaya katılan tüm paydaşların öğretmenlik uygulaması dersinin mutlaka yüz yüze verilmesi konusunda bir fikir birliği içinde olduğu görülmüştür.
Uzaktan Eğitim Öğretmenlik Uygulaması Beden Eğitimi ve Spor Öğretmen Adayı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Öğretim Elemanı
The field of education, as well as in various fields, was greatly affected by the Covid-19 epidemic, which outbreak in China in 2019. In this process, in which various education alternatives were used, teaching practice courses, which is an important component of teacher education programs in our country, were also conducted with distance education. The aim of this study is to examine the views of stakeholders regarding the internship conducted with distance education in physical education and sports departments. In the research, the data were obtained qualitatively according to the phenomenology pattern. Semi-structured focus group discussion was used as data collection method. 8 teacher candidates, 5 physical education teachers and 4 lecturer participated in the study.The data were subjected to content analysis. As a result of the content analysis, five main themes were obtained: preparation and applications, strengths, limitations, duties and responsibilities, and suggestions. According to the findings, it has been determined that pre-service teachers mostly do slide-supported presentations and applications and competitions/puzzles.. Stakeholders stated the strengths of distance education as problem solving/creativity development, online education experience gain, technology use development and economic gain. They stated the limited aspects of distance education as limited communication, low participation, inequality of opportunity, low motivation and inadequacies in skill teaching. As a result, it was seen that all the stakeholders participating in the study agreed that the teaching practice course should be given face to face.
Distance Education Teaching Practice Physical Education and Sport Candidate Physical Education and Sport Teacher Instructor
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |