Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM TURİZMİ KAPSAMINDA DESTİNASYON SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER

Yıl 2022, , 1815 - 1833, 02.10.2022
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1073344

Öz

Eğitim turizmi, ülke ekonomilerine çok ciddi ekonomik katkılar sağlamaktadır. ABD, Kanada, Avustralya, İngiltere, Fransa ve Almanya, eğitim turizmi pazarındaki en güçlü ülkelerdendir. Dünyanın en çok turist ağırlayan ülkelerinden birisi olan Türkiye eğitim turizmi alanında ciddi bir varlık gösterememektedir.
Bu çalışmanın temel amacı, eğitim turizmi kapsamında yükseköğrenim için Türkiye’ye gelen yabancı uyruklu öğrencilerin bu kararı almasında etkili olan faktörlerin ortaya çıkarılmasıdır. Ayrıca, Türkiye’de eğitim turizminin genel görünümünün ortaya konulması ve bu öğrencilerin Türkiye’de öğrenim görmeye karar verdikten sonra yaşadıkları olumlu ve olumsuz deneyimlerin ortaya çıkarılması hedeflenmiştir.
Araştırma sonucunda ülke ve şehir seçim sürecinde; ailevi nedenler, tavsiyeler, sosyokültürel ve dini yakınlık, İstanbul ilinin imajı, vize kolaylığı ve düşük öğrenim ücretlerinin oldukça etkili olduğu görülmüştür. Üniversite seçim sürecinde ise arkadaş tavsiyeleri ve üniversitelerin lokasyonu öne çıkmıştır.

Kaynakça

  • Abubakar, A.M., Shneikat, B.H.T., Oday, A. (2014). Motivational factors for educational tourism: A case study in Northern Cyprus. Tourism Management Perspective, 11: 5862
  • Alemu, S. (2014). An Appraisal of the internationalisation of higher education in SubSaharan Africa. Journal CEPS 4 .(2), www.cepsj.si
  • Altbach, P.G., Knight, J. (2007). The internationalization of higher education: motivations and realities. Journal of Studies in International Education, 11(3), 290-305.
  • Altbach, P.G., Reisberg. L., Rumbley, L.E. (2009). Trends in Global Higher Education: Tracking an Academic Revolution. UNESCO World Conference on Higher Education, 2009, pp. 1-246.
  • Arabkheradmand, A., Shabani, E.A., Zand-Moghadam, A., Bahrami, H.S., Derakhshesh, A., Golkhandan, A.R. (2015). An introduction to the internationalization of higher education: Essential topics. University Press of America.
  • Baty, P. (2000). Dependence on foreign fees poses threat to UK research. The Times Higher Education Supplement.
  • Becker, R., Kolster, R. (2012). International Student Recruitment: Policies and Developments in Selected Countries. The Hague: Nuffic.
  • Bodger, D. (1998). Leisure, learning, and travel. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 69(4), 28-31.
  • Bostrom, C.A. (2010). Diffusion of internationalization in Turkish higher education. Journal of Studies in International Education, 14 (2), 143-160.
  • Burkart, A.J., Medlik, S. (1981). Tourism: Past, Present and Future. London: Heinemann.
  • Canadian Tourism Commission (CTC) (2001). Learning Travel: ‘Canadian EdVentures’ Learning Vacations in Canada: An Overview.Ontario: Canadian Tourism Commission.
  • Choudaha, R., De Wit, H. (2014). Challenges and Opportunities for Global Student Mobility in the Future: A Comparative and Critical Analysis. pp. 19-34. In: Bernard Streitweiser, Editor, Internationalization of Higher Education and Global Mobility. Oxford Studies in Comparative Education Series, Symposium Books, Oxford
  • Erçek M.K. (2017) Yeni Bir Kavram Olarak Eğitim Turizminde Küresel Anlamda Türkiye’nin Durumunun Değerlendirilmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi 47(5) 668-677
  • Friedman, T. (2013). Revolution hits the universities. The New York Times, 26 (1)
  • Ger, A.M., Ertepınar, H., Sayı, A.K., Suna, H.T., Türk, Z., Akdemir, Z.G. (2017). Uluslararası Öğrencilerin Üniversite Ve Ülke Seçimini Etkileyen Faktörler https://www.aydin.edu.tr/tr-tr/akademik/fakulteler/egitim/Documents/Uluslararasılaşma%20Raporu.pdf Erişim: 01.03.2019
  • Ghazarian, P.G., Keller, D.R. (2016). Country image and ideal destination choice in study abroad: Evidence from the Republic of Korea. International Education Journal: Comparative Perspectives, 15(4), 20-34.
  • Gibson, H. (1998). The educational tourist. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 69(4), 32-34.
  • Guo, Y. (2000). Vocation Economy. Guangzhou: Guangzhou Economics Press.
  • Hemsley‐Brown, J., Izhar, O. (2006). "Universities in a competitive global marketplace: A systematic review of the literature on higher education marketing." International Journal of public sector management
  • Hibbert, C. (1987). The Grand Tour. London: Methuen.
  • Huang, R. (2008). Mapping Educational Tourists Experience in the UK: Understanding International Students. Third World Quarterly, 29(5): 1003-1020
  • Hudzik, J.K. (2015). Comprehensive Internationalization. Institutional Pathways to Success. New York: Routledge.
  • Kalinowski, K., Weiler, B. (1992). Educational travel. In C. M. Hall and B. Weiler (eds) Special Interest Tourism (pp. 15–26). London: Belhaven.
  • Knight, J. (2014). Three generations of crossborder higher education: New developments, issues and challanges. In: B. Streitwieser (Eds.). Internationalization of Higher Education and Global Mobiltiy, 43-58.
  • Lanegran, D. (2005). Discussion on Question: What Makes a Good Field Trip? With B. Hecht. St. Paul, MN.
  • Leask, B. (2015). Internationalising the Curriculum. London: Routledge.
  • Ritchie, B.W., Carr, N., Cooper, C.P. (2003). Managing educational tourism (Vol. 10). Channel View Publications.
  • Roppolo, C. (1996). International education: What does this mean for universities and tourism? In M. Robinson, N. Evans and P. Callaghan (eds) Tourism and Cultural Change (pp. 191–201). Sunderland: Centre for Travel and Tourism and Business Editorial Press.
  • Salmi, J. (2001). Higher education at a turning point. Tertiary education in the 21st Century: Challenges and opportunities. Higher Education Management, 13(2),105-131.
  • Smith, C., Jenner, P. (1997). Market segments: Educational tourism. Travel and Tourism Analyst 3, 60–75.
  • Svensson, L., Wihlborg, M. (2010). Internationalising the content of higher education: the need for a curriculum perspective. Higher Education, 60(6),595-613.
  • Taşçı, G. (2018). Yükseköğretimde Uluslararasılaşma: Türkiye Örneği (1995-2014) Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi.
  • Theobold, W. (1998). Global Tourism: The Next Decade (2nd edn). Oxford: Butterworth-Heinemann.
  • UNWTO (2016). “Guide For Local Authorities on Developing Sustainable Tourism.” Paris: OECD
  • Varghese, N.V. (2011). Globalization and cross-border education: Challenges for the development of higher education in Commonwealth countries. Kuala Lumpur: International Institute for Educational Planning (IIEP).
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm TURİZM
Yazarlar

Fatih Hasan Hançer 0000-0002-4673-2747

Şule Aydın 0000-0002-8760-643X

Yayımlanma Tarihi 2 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Hançer, F. H., & Aydın, Ş. (2022). EĞİTİM TURİZMİ KAPSAMINDA DESTİNASYON SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(3), 1815-1833. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1073344