Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF VALUES IN SCHOOL ANTHEMS AND SLOGANS IN THE CONTEXT OF SCHOOL CULTURE BUILDING AND IDENTITIY CONSTRUCTION

Yıl 2023, , 1259 - 1284, 30.06.2023
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1282909

Öz

Kaynakça

  • Abdi, S. & Irandoust, A. (2013). The importance of advertising slogans and their proper designing in brand equity. International Journal of Organizational Leadership, 2(2), 62-69.
  • Ada, Ş. ve Ayık, A. (2008). İlköğretim okullarında okul kültürü. The Journal of SAU Education Faculty, 16, 26-39.
  • Akan, D. (2016). Okul kültürü bağlamında ilköğretim kurumlarında etkili okul. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1096-1116.
  • Atalay, O. (2019). Türk’e tapmak: Seküler din ve iki savaş arasında Kemalizm. İletişim Yayınları.
  • Avcı-Kanat, N.Ç. (2006). Türk-Amerikan ilişkileri ve basındaki yansımaları. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Balcı, A. (2002). Etkili okul. Pegem Yayınları.
  • Bayar, A. & Karaduman, H.A. (2021). The effects of school culture on students’ academic achievements. Shanlax International Journal of Education, 9(3), 99-109.
  • Berry, T. & Candis, M. (2013). Cultural identity and education: A critical race perspective. Educational Foundations, 27, 43-64.
  • Berthelot, J. (2017). Institution-specific music and sense of belonging of undergraduate college students. [Unpublished doctoral dissertation]. University of Southern Mississippi.
  • Bursalıoğlu, Z. (2010). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Pegem Akademi.
  • Ceylan, H. ve Özgenel, M. (2022). Ortaokul öğrencilerinin okula bağlılıklarında önemli bir faktör: Okul kültürü. Temel Eğitim Dergisi, 13, 32-46.
  • Creswell, J.W. (2013). Eğitim araştırmaları (Çev. Ed. Halil Ekşi). Edam Yayınları.
  • Çelik, M.E. (2019). Değer merkezli okul kültürü ölçeğinin geliştirilmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Daniel, E., Hoffmann-Towfigh, N. ve Knafo, A. (2013). School values across three cultures: A typology and interrelations. SAGE Open, 3(2). https://doi.org/10.1177/2158244013482469
  • Deenmamode, L.C. (2012). Values at the heart of school leadership: an ınvestigation of the ımpact of school culture on school leadership. The International Journal of Learning: Annual Review, 18(7), 305-312. https://doi.org/10.18848/1447-9494/CGP/V18I07/47660
  • Demirtaş, Z. (2010). Liselerde okul kültürü ile öğrenci başarısı arasındaki ilişki. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(13), 208-223.
  • Demirtaş, Z. ve Ersözlü, A. (2007). Okul kültürü ile öğrencilerin şiddete başvurma davranışları arasındaki ilişkiler. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 178-189.
  • Doğan, M. (2017). Okul kültürü ve etkililik. Turkish Studies, 12(25), 253-264.
  • Dölen, E. (2010). Osmanlı döneminde Darülfünun (1863-1922). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Duman, Ö. (2016). Cumhuriyet Halk Partisi'nin parti marşı arayışı. International Joournal of History, 8(2),1-13.
  • Erden, Y. (2019). National anthems as unifying tools: A comparative analysis of selected western national anthems. Eurasian Journal of English Language and Literature, 1(2), 44-50.
  • Galván, A., Spatzier, A. & Juvonen, J. (2011). Perceived norms and social values to capture school culture in elementary and middle school. Journal of Applied Developmental Psychology, 32(6), 346-353. https://doi.org/10.1016/j.appdev.2011.08.005.
  • Güçlü, N., Yıldırım, K. ve Daşçı, E. (2016). Güçlü ve zayıf kültürel özellikler açısından okul kültürünün incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 91-111.
  • Gürbüz, R., Erdem, E. ve Yıldırım, K. (2013). Başarılı okul müdürlerinin özellikleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 167-179.
  • Hongboontri, C. & Keawkhong, N. (2014). School culture: Teachers’ beliefs, behaviours, and instructional practices. Australian Journal of Teacher Education, 39(5),66-88. http://dx.doi.org/10.14221/ajte.2014v39n5.7.
  • Hoy, W. & Miskel, C. (1996). Educational administration: Theory, research, and practice. New York: McGraw-Hill Inc. http://bilgiyayblog.blogspot.com/2013/09/darulfunun-mars.html
  • Hviid, P. & Villadsen, J. (2014). Cultural identities and their relevance to school practice. Culture ve Psychology, 20(1), 59-69. http://10.1177/1354067X13515938.
  • Hoy, W.K. ve Miskel, C.G. (2012). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama (Çev. Ed. Selahattin Turan). Nobel Yayıncılık.
  • Johnston, J.H. (1987). Values, culture, and the effective school. NASSP Bulletin, 71(497),79-88.
  • Kadan, G. ve Küçükali, R. (2018). Öğretmen adaylarının insani değerler ve çocuk sevme düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, 1(2), 281-304.
  • Kapferer, J. (1981). Socialization and the symbolic order of the school. Anthropology ve Education Quarterly, 12(4), 258-274.
  • Kaplan, İ. (2002). Türkiye’de milli eğitim ideolojisi. İletişim Yayınları.
  • Karadağ, N. ve Özdemir, S. (2015). Okul kültürünün oluşturulması ve geliştirilmesine ilişkin okul müdürü görüşleri. International Journal of Science Culture and Sport (IntJSCS), 4, 259-273.
  • Lesinger, F., Akyürek, S. ve Şenol, H. (2019). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki öğretmenlerin psikolojik sermaye ve okul kültürü özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Folklor/Edebiyat, 25(97-1), 201-232.
  • Lunenburg, F.C. ve Ornsteing, A.C. (2012). Educational administration. Linda Schreiber-Ganster.
  • Mamat, N., Luen, L. C., Mustafa, M. C., Razalli, A. R., Hamdan, A. R. & Hashim, A. T. M. (2021). The perspectives of parents toward the practices of pre-school ethos during routine activities in perpaduan (unity) pre-school settings. International Journal of Academic Research in Progressive Education and Development, 10(1), 187-194.
  • Mermutlu, B. (2008). Toplumsal zihniyeti inşa etme ve anlama aracı olarak marşlar. Tarih Bilinci, 6, 27-36.
  • Merriam, S.B. (2017). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (Çev. Ed. Selahattin Turan). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Mesbah, H. (2019). Collective identity in national anthems: Investigating commonalities and differences among African and non-African Arab countries. Music and Messaging in the African Political Arena (Ed. Uche T. Onyebad) (s. 45-64). içinde USA: IGI Global.
  • Meşeci-Giorgetti, F. (2022). Eğitim ritüelleri. Yeni İnsan Yayınevi.
  • Mullis, F. & Fincher, S. (1996). Using rituals to define the school community. Elementary School Guidance ve Counseling, 30, 243-251.
  • Muslim, A. & Kawakip, A. (2022). Description of the development of local wisdom based school culture in the excellent junıor hıgh school. Erudio: Journal of Educational Innovation, 9(1), 97-108.
  • Okafor, J. (2020). Textual analysis of college anthem and ıts ımplication for sustainable development in Nigeria. UJAH: Unizik Journal of Arts and Humanities, 21(3), 242-259. 10.4314/ujah.v21i3.14.
  • Opoku, G. (2022). The anthem as site for marketing higher education institutions in Ghana. Legon Journal of the Humanities, 33(1), 88-113. https://dx.doi.org/10.4314/ljh.v33i1.4.
  • Öz, N. (2019). Kimlik ve karakter oluşumunda okulun rolü. Diyanet İlmi Dergi, 55, 197-215.
  • Özdilekler, M., Günsel, A., Dağlı, G. & Gürbüzer, E. (2017). How symbols and rituals affect school culture and management. F. A. (Ed.), Open and Equal Access for Learning in School Management, içinde (s. 77-93).
  • Özkan, R. ve Sivrikaya, Ü. (2012). İlköğretimde küresel değerler (100 temel eser üzerine bir inceleme). Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 38, 341-360
  • Öztürk, N. ve Şahin, S. (2017). Eğitim örgütlerinde örgüt kültürü ve öğretmen liderliği: Lider-üye etkileşimin aracılık rolü. İlköğretim Online, 16(4), 145-1468.
  • Peter, M., Benjamin, A. & Nicholas, A. (2020). Creating institutional solidarity: a transitivity analysis of anthems of selected Ghanaian universities. Advances in Language and Literary Studies, 11(2), 74-83. http://dx.doi.org/10.7575/aiac.alls.v.11n.2 p.74.
  • Rinjani, R. & Bestari, P. (2019). Harmony choir: strenghtening nationalism through the activity of singing national song. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 418, 267-272.
  • Samuelsson, K. & Lindblad, S. (2015). School management, cultures of teaching and student outcomes: Comparing the cases of Finland and Sweden. Teaching and Teacher Education, 49, 168-177. https://doi.org/10.1016/j.tate.2015.02.014.
  • Sel, B. ve Sözer, M.A. (2018). Cumhuriyet dönemi (1928-1948) yurt bilgisi ders kitaplarında çocukluğun politik yapılandırılmasına ilişkin bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 293-315. https://doi.org/10.16986/HUJE.2017027933
  • Sonsel, Ö.B. (2018). Analysis of the children’s songs in 2017 elementary school music lesson curriculum in terms of universal values. Journal of Education and Training Studies, 6(11), 75-82.
  • Soran, V. (2010). Türk eğitim sisteminde Amerikan etkisi (1945-1960). [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Sosyal-Altugan, A. (2015). The relationship between vultural identitty and learning. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 186, 1159-1162.
  • Şahin, M. (2013). Okul kültürünün bir öğesi olarak okul törenleri. Milli Eğitim Dergisi, 199, 169-185.
  • Şahin, S. (2010). Okul kültürünün bazı değişkenler açısından incelenmesi. İlköğretim Online, 9(2), 561-575. Tambolaš, A.C., Vujičić, L. ve Jančec, L. (2023). Frontiers in Education, 7, (sayfa yok). https://doi.org/10.3389/feduc.2022.1057706
  • Thanomwan, P. & Buncha, P. (2014). Relationship between organization culture and sufficiency school management. Procedia Social and Behavioral Sciences, 116, 796-801. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.300.
  • Turan, S. & Bektaş, F. (2013). The relationship between school culture and leadership practices. Eurasian Journal of Educational Research, 52, 155- 168.
  • Uçkaç, A. (2019). Neoliberalizm ve küreselleşmenin eğitim üzerindeki etkisi. Mülkiye Dergisi, 43(4), 785-809.
  • Uğurlu, C. (2009). The significance of school culture in elementary schools in terms of organizational development. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 1003-1007.
  • Waterman, S. (2019). National anthems and national symbolism: singing the nation. In: Handbook of the Changing World Language Map (S. Brunn ve R. Kehrein, Eds), pp. 1-16. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-73400-2_102-1
  • Yalçınkaya, B. (2015). Content analysis of songs in elementary music textbooks in accordance with values education in Turkey. Educational Research and Reviews, 10(2), 1070-1079.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınları Yıldız, N. (2008). Neoliberal küreselleşme ve eğitim. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 13-32.

OKUL MARŞLARI VE SLOGANLARINDA YER ALAN DEĞERLERİN OKUL KÜLTÜRÜ OLUŞTURMA VE KİMLİK İNŞASI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ

Yıl 2023, , 1259 - 1284, 30.06.2023
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1282909

Öz

Okul marşları ve sloganları pek çok değer içermektedir ve bu yönüyle okuldaki yerleşik ve ortak kültürün ortaya çıkmasında, ortak belleğin oluşturulmasında, paylaşılan değerlerin çoğaltılmasında etkili pedagojik unsurlar arasındadır. Aynı zamanda bir kimlik inşası sürecinin de önemli bir parçasıdır. Özellikle tarihi ve köklü okullarda okul marşları ve sloganlar daha yaygın olmakla beraber yaşı daha genç okullarda da marşlara ve sloganlara rastlanmaktadır. Marşların ve sloganların okulların kurulduğu dönemlerin tarihi özelliklerinin yanı sıra kurucularının ve destekleyicilerinin fikrî arka planları ile yakından bağlantısı söz konusudur. Bu araştırmada Türkiye’nin tarihi okullarının resmî okul marşları ve sloganlarının tematik analizi yapılmış ve bu marş ve sloganların okul kültürünü nasıl beslediği, kimlik inşası sürecinde nasıl rol aldığı irdelenmeye çalışılmıştır. Araştırmada toplam 46 okulun (26 devlet, 20 özel okul) marşları incelenmiştir. Aynı zamanda 18 ayrı okulun sloganı analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda okul marşlarındaki ve sloganlarındaki pedagojik, insani, milli ve evrensel değerlerin okul kültürü oluşturmada önemli bir etkiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda bu değerler paydaşları için bir kimlik kazandırma aracı olarak da düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Abdi, S. & Irandoust, A. (2013). The importance of advertising slogans and their proper designing in brand equity. International Journal of Organizational Leadership, 2(2), 62-69.
  • Ada, Ş. ve Ayık, A. (2008). İlköğretim okullarında okul kültürü. The Journal of SAU Education Faculty, 16, 26-39.
  • Akan, D. (2016). Okul kültürü bağlamında ilköğretim kurumlarında etkili okul. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1096-1116.
  • Atalay, O. (2019). Türk’e tapmak: Seküler din ve iki savaş arasında Kemalizm. İletişim Yayınları.
  • Avcı-Kanat, N.Ç. (2006). Türk-Amerikan ilişkileri ve basındaki yansımaları. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Balcı, A. (2002). Etkili okul. Pegem Yayınları.
  • Bayar, A. & Karaduman, H.A. (2021). The effects of school culture on students’ academic achievements. Shanlax International Journal of Education, 9(3), 99-109.
  • Berry, T. & Candis, M. (2013). Cultural identity and education: A critical race perspective. Educational Foundations, 27, 43-64.
  • Berthelot, J. (2017). Institution-specific music and sense of belonging of undergraduate college students. [Unpublished doctoral dissertation]. University of Southern Mississippi.
  • Bursalıoğlu, Z. (2010). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Pegem Akademi.
  • Ceylan, H. ve Özgenel, M. (2022). Ortaokul öğrencilerinin okula bağlılıklarında önemli bir faktör: Okul kültürü. Temel Eğitim Dergisi, 13, 32-46.
  • Creswell, J.W. (2013). Eğitim araştırmaları (Çev. Ed. Halil Ekşi). Edam Yayınları.
  • Çelik, M.E. (2019). Değer merkezli okul kültürü ölçeğinin geliştirilmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Daniel, E., Hoffmann-Towfigh, N. ve Knafo, A. (2013). School values across three cultures: A typology and interrelations. SAGE Open, 3(2). https://doi.org/10.1177/2158244013482469
  • Deenmamode, L.C. (2012). Values at the heart of school leadership: an ınvestigation of the ımpact of school culture on school leadership. The International Journal of Learning: Annual Review, 18(7), 305-312. https://doi.org/10.18848/1447-9494/CGP/V18I07/47660
  • Demirtaş, Z. (2010). Liselerde okul kültürü ile öğrenci başarısı arasındaki ilişki. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(13), 208-223.
  • Demirtaş, Z. ve Ersözlü, A. (2007). Okul kültürü ile öğrencilerin şiddete başvurma davranışları arasındaki ilişkiler. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 178-189.
  • Doğan, M. (2017). Okul kültürü ve etkililik. Turkish Studies, 12(25), 253-264.
  • Dölen, E. (2010). Osmanlı döneminde Darülfünun (1863-1922). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Duman, Ö. (2016). Cumhuriyet Halk Partisi'nin parti marşı arayışı. International Joournal of History, 8(2),1-13.
  • Erden, Y. (2019). National anthems as unifying tools: A comparative analysis of selected western national anthems. Eurasian Journal of English Language and Literature, 1(2), 44-50.
  • Galván, A., Spatzier, A. & Juvonen, J. (2011). Perceived norms and social values to capture school culture in elementary and middle school. Journal of Applied Developmental Psychology, 32(6), 346-353. https://doi.org/10.1016/j.appdev.2011.08.005.
  • Güçlü, N., Yıldırım, K. ve Daşçı, E. (2016). Güçlü ve zayıf kültürel özellikler açısından okul kültürünün incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 91-111.
  • Gürbüz, R., Erdem, E. ve Yıldırım, K. (2013). Başarılı okul müdürlerinin özellikleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 167-179.
  • Hongboontri, C. & Keawkhong, N. (2014). School culture: Teachers’ beliefs, behaviours, and instructional practices. Australian Journal of Teacher Education, 39(5),66-88. http://dx.doi.org/10.14221/ajte.2014v39n5.7.
  • Hoy, W. & Miskel, C. (1996). Educational administration: Theory, research, and practice. New York: McGraw-Hill Inc. http://bilgiyayblog.blogspot.com/2013/09/darulfunun-mars.html
  • Hviid, P. & Villadsen, J. (2014). Cultural identities and their relevance to school practice. Culture ve Psychology, 20(1), 59-69. http://10.1177/1354067X13515938.
  • Hoy, W.K. ve Miskel, C.G. (2012). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama (Çev. Ed. Selahattin Turan). Nobel Yayıncılık.
  • Johnston, J.H. (1987). Values, culture, and the effective school. NASSP Bulletin, 71(497),79-88.
  • Kadan, G. ve Küçükali, R. (2018). Öğretmen adaylarının insani değerler ve çocuk sevme düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, 1(2), 281-304.
  • Kapferer, J. (1981). Socialization and the symbolic order of the school. Anthropology ve Education Quarterly, 12(4), 258-274.
  • Kaplan, İ. (2002). Türkiye’de milli eğitim ideolojisi. İletişim Yayınları.
  • Karadağ, N. ve Özdemir, S. (2015). Okul kültürünün oluşturulması ve geliştirilmesine ilişkin okul müdürü görüşleri. International Journal of Science Culture and Sport (IntJSCS), 4, 259-273.
  • Lesinger, F., Akyürek, S. ve Şenol, H. (2019). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki öğretmenlerin psikolojik sermaye ve okul kültürü özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Folklor/Edebiyat, 25(97-1), 201-232.
  • Lunenburg, F.C. ve Ornsteing, A.C. (2012). Educational administration. Linda Schreiber-Ganster.
  • Mamat, N., Luen, L. C., Mustafa, M. C., Razalli, A. R., Hamdan, A. R. & Hashim, A. T. M. (2021). The perspectives of parents toward the practices of pre-school ethos during routine activities in perpaduan (unity) pre-school settings. International Journal of Academic Research in Progressive Education and Development, 10(1), 187-194.
  • Mermutlu, B. (2008). Toplumsal zihniyeti inşa etme ve anlama aracı olarak marşlar. Tarih Bilinci, 6, 27-36.
  • Merriam, S.B. (2017). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (Çev. Ed. Selahattin Turan). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Mesbah, H. (2019). Collective identity in national anthems: Investigating commonalities and differences among African and non-African Arab countries. Music and Messaging in the African Political Arena (Ed. Uche T. Onyebad) (s. 45-64). içinde USA: IGI Global.
  • Meşeci-Giorgetti, F. (2022). Eğitim ritüelleri. Yeni İnsan Yayınevi.
  • Mullis, F. & Fincher, S. (1996). Using rituals to define the school community. Elementary School Guidance ve Counseling, 30, 243-251.
  • Muslim, A. & Kawakip, A. (2022). Description of the development of local wisdom based school culture in the excellent junıor hıgh school. Erudio: Journal of Educational Innovation, 9(1), 97-108.
  • Okafor, J. (2020). Textual analysis of college anthem and ıts ımplication for sustainable development in Nigeria. UJAH: Unizik Journal of Arts and Humanities, 21(3), 242-259. 10.4314/ujah.v21i3.14.
  • Opoku, G. (2022). The anthem as site for marketing higher education institutions in Ghana. Legon Journal of the Humanities, 33(1), 88-113. https://dx.doi.org/10.4314/ljh.v33i1.4.
  • Öz, N. (2019). Kimlik ve karakter oluşumunda okulun rolü. Diyanet İlmi Dergi, 55, 197-215.
  • Özdilekler, M., Günsel, A., Dağlı, G. & Gürbüzer, E. (2017). How symbols and rituals affect school culture and management. F. A. (Ed.), Open and Equal Access for Learning in School Management, içinde (s. 77-93).
  • Özkan, R. ve Sivrikaya, Ü. (2012). İlköğretimde küresel değerler (100 temel eser üzerine bir inceleme). Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 38, 341-360
  • Öztürk, N. ve Şahin, S. (2017). Eğitim örgütlerinde örgüt kültürü ve öğretmen liderliği: Lider-üye etkileşimin aracılık rolü. İlköğretim Online, 16(4), 145-1468.
  • Peter, M., Benjamin, A. & Nicholas, A. (2020). Creating institutional solidarity: a transitivity analysis of anthems of selected Ghanaian universities. Advances in Language and Literary Studies, 11(2), 74-83. http://dx.doi.org/10.7575/aiac.alls.v.11n.2 p.74.
  • Rinjani, R. & Bestari, P. (2019). Harmony choir: strenghtening nationalism through the activity of singing national song. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 418, 267-272.
  • Samuelsson, K. & Lindblad, S. (2015). School management, cultures of teaching and student outcomes: Comparing the cases of Finland and Sweden. Teaching and Teacher Education, 49, 168-177. https://doi.org/10.1016/j.tate.2015.02.014.
  • Sel, B. ve Sözer, M.A. (2018). Cumhuriyet dönemi (1928-1948) yurt bilgisi ders kitaplarında çocukluğun politik yapılandırılmasına ilişkin bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 293-315. https://doi.org/10.16986/HUJE.2017027933
  • Sonsel, Ö.B. (2018). Analysis of the children’s songs in 2017 elementary school music lesson curriculum in terms of universal values. Journal of Education and Training Studies, 6(11), 75-82.
  • Soran, V. (2010). Türk eğitim sisteminde Amerikan etkisi (1945-1960). [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Sosyal-Altugan, A. (2015). The relationship between vultural identitty and learning. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 186, 1159-1162.
  • Şahin, M. (2013). Okul kültürünün bir öğesi olarak okul törenleri. Milli Eğitim Dergisi, 199, 169-185.
  • Şahin, S. (2010). Okul kültürünün bazı değişkenler açısından incelenmesi. İlköğretim Online, 9(2), 561-575. Tambolaš, A.C., Vujičić, L. ve Jančec, L. (2023). Frontiers in Education, 7, (sayfa yok). https://doi.org/10.3389/feduc.2022.1057706
  • Thanomwan, P. & Buncha, P. (2014). Relationship between organization culture and sufficiency school management. Procedia Social and Behavioral Sciences, 116, 796-801. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.300.
  • Turan, S. & Bektaş, F. (2013). The relationship between school culture and leadership practices. Eurasian Journal of Educational Research, 52, 155- 168.
  • Uçkaç, A. (2019). Neoliberalizm ve küreselleşmenin eğitim üzerindeki etkisi. Mülkiye Dergisi, 43(4), 785-809.
  • Uğurlu, C. (2009). The significance of school culture in elementary schools in terms of organizational development. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 1003-1007.
  • Waterman, S. (2019). National anthems and national symbolism: singing the nation. In: Handbook of the Changing World Language Map (S. Brunn ve R. Kehrein, Eds), pp. 1-16. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-73400-2_102-1
  • Yalçınkaya, B. (2015). Content analysis of songs in elementary music textbooks in accordance with values education in Turkey. Educational Research and Reviews, 10(2), 1070-1079.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınları Yıldız, N. (2008). Neoliberal küreselleşme ve eğitim. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 13-32.
Toplam 64 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm EĞİTİM BİLİMLERİ
Yazarlar

Taner Atmaca 0000-0001-9157-3100

Sinan Dağ 0000-0002-6687-5219

Erken Görünüm Tarihi 23 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Atmaca, T., & Dağ, S. (2023). OKUL MARŞLARI VE SLOGANLARINDA YER ALAN DEĞERLERİN OKUL KÜLTÜRÜ OLUŞTURMA VE KİMLİK İNŞASI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 13(2), 1259-1284. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1282909