Genel olarak eğitim ve okullar, modern toplumların en tartışmalı konularından biridir. Toplumsal bir olgu olarak eğitimin işlevi, eğitim sosyolojisi kapsamında incelenmektedir. Eğitimin toplumdaki rolünü açıklamak için referans olarak kullanılan dört farklı bakış açısı mevcuttur. Bu çalışmada işlevselci ve eleştirel bakış açıları olmak üzere eğitim sosyolojisi alanındaki teoriler iki başlık altında sunulmuştur. Sonrasında, Türk eğitim sisteminin bu teoriler ışığında genel bir değerlendirmesi yapılmıştır. Sonuç olarak, Türk eğitim sisteminin genel olarak işlevselci bakış açılarını yansıttığı sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak, bu makalede sunulan bilgiler ışığında, ileride yapılacak olan araştırmalar ve politika üretimi için önerilerde bulunulmuştur.
çatışmacı kuramlar eğitim sosyolojisi işlevselci kuramlar Türk eğitim sistemi
Education and schools in general are one of the most controversial issues of modern societies. The function of education as a social phenomenon is examined within the scope of the sociology of education. There are four different perspectives used as references to explain the role of education in society. In this paper, the theories in the field of sociology of education are presented under two headings: functionalist perspectives and critical perspectives. Afterward, the Turkish education system was interpreted in light of these theories. As a result, it was concluded that the Turkish education system generally reflects functionalist perspectives. Lastly, in light of the information presented in this paper, suggestions were made for further research and policy-making.
conflict theories functionalist theories sociology of education Turkish education system
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | EĞİTİM BİLİMLERİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |