Kelime bilgisi, dil öğreniminde, özellikle de ikinci dil (L2) edinimi bağlamında çok önemli bir rol oynar. Bir kelimeyi anlamak, onun biçimini, anlamını ve kullanımını kavramayı içerir, bu da kelime bilgisini hem alıcı hem de üretici L2 becerileri için çok önemli hale getirir. Bu çalışmanın amacı, Türk İngilizce Öğretmenliği (ELT) öğrencileri tarafından yazılan tartışmacı kompozisyonlarda sözcük dağarcığı boyutunu, sözcük yoğunluğunu ve sözcük çeşitliliğini değerlendirmek ve bunların yazma puanlarıyla ilişkisini araştırmaktır. Anadolu Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü'ndeki 165 birinci sınıf ve 144 dördüncü sınıf öğrencisinin 309 denemesinden oluşan veriler, öğrencilerin üretken sözcük dağarcığı boyutunu tahmin etmek için LFP, sözcük çeşitliliği için vocd-D ve bir sözcük yoğunluğu formülü kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, sadece sözcük çeşitliliğinin birinci sınıf öğrencilerinin kompozisyon puanları ile anlamlı bir korelasyona sahip olduğunu ve performanslarının %7,8'ini açıkladığını ortaya koymuştur. Ancak, dördüncü sınıf kompozisyonları söz konusu olduğunda, değişkenlerin anlamlı bir etkisi gözlenmemiştir. Ayrıca, değişkenler birinci sınıf kompozisyonlarındaki kelime bilgisi puanlarının %8,7'sini açıklarken, dördüncü sınıf kompozisyonlarındaki kelime bilgisi puanlarını anlamlı bir şekilde açıklamamıştır. Dolayısıyla bu çalışma, sözcüksel özelliklerin önemli olmakla birlikte, yazma puanlarının tek belirleyicisi olmadığını göstermektedir.
Kelime dağarcığı boyutu Sözcüksel çeşitlilik Sözcük yoğunluğu İkinci dilde yazma Türk İngilizce öğretmenliği öğrencileri
Vocabulary plays a crucial role in language learning, especially in the context of second language (L2) acquisition. Understanding a word involves grasping its form, meaning, and usage, making vocabulary knowledge pivotal for both receptive and productive L2 skills. This study aims to assess vocabulary size, lexical density, and lexical diversity in argumentative essays written by Turkish English Language Teaching (ELT) students and explore their correlation with writing scores. The data, comprising 309 essays from 165 first-year and 144 fourth-year students at Anadolu University's ELT Department, were analyzed using the LFP to estimate students' productive vocabulary size, vocd-D for lexical diversity, and a lexical density formula. The results revealed that only lexical diversity had a significant correlation with first-year students' essay scores, explaining 7.8% of their performance. However, in the case of fourth-year essays, no significant effects of the variables were observed. Additionally, while the variables accounted for 8.7% of vocabulary scores in first-year essays, they did not significantly explain fourth-year essays' vocabulary scores. Therefore, this study suggests that while lexical features are important, they are not the sole determinants of writing scores.
Vocabulary size Lexical diversity Lexical density L2 writing Turkish ELT students
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce |
Bölüm | EĞİTİM BİLİMLERİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 14 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |