Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A study to determine students' perceptions of the food and beverage industry

Yıl 2024, , 1146 - 1160, 29.09.2024
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1467605

Öz

It is only possible for food and beverage business companies in an intensely competitive environment to survive and continue their activities for many years with qualified personnel. For this reason, the perspectives of the students who study in this field with regard to the sector are extremely important. In this study, the perceptions of the students of the Department of Gastronomy and Culinary Arts towards the sector have been examined. Field research was carried out in this direction. Surveys were used to obtain the data and a complete census was carried out, as it was assumed that all students in the population could be reached. As a result of the research, it was determined that the general perceptions of the students towards the sector were positive. It was concluded that, in general students’ perception of promotion opportunities and person-sector compatibility in the field of gastronomy were positive. On the other hand, it has been determined that students’ perspectives on the nature of work and the physical working conditions in the field of gastronomy are negative. It was also concluded that there were differences in students' perceptions of the sector according to their demographic characteristics. The fact that the current study was conducted only on students of the Department of Gastronomy and Culinary Arts in Istanbul and determined their perceptions of the sector reveals the importance and originality of the study.

Kaynakça

  • Akoğlu, A., Cansızoğlu, S., Orhan, N. & Özdemir, Z. (2017). Gastronomi ve Mutfak Sanatları eğitimi alan öğrencilerin sektörde çalışmaya yönelik bakış açıları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(2), 146-159.
  • Akyol, C., Oğan, E. & Oğan Y. (2018). Turizm eğitimi alan üniversite öğrencilerinin mesleki beklentileri ve sosyo-ekonomik profilleri üzerine bir araştırma. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 17(2), 648-665. https://doi.org/10.21547/jss.382774
  • Albayrak, A. (2022). Evaluation of gastronomy education quality in Turkey in terms of faculty members. International Journal of Gastronomy and Food Science, 28. https://doi.org/10.1016/j.ijgfs.2022.100498
  • Aydemir, D. A. (2018). Gastronomi ve Mutfak Sanatları eğitimi alan üniversite öğrencilerinin kariyer beklentileri: lisans öğrencilerine yönelik bir araştırma [Yüksek lisans tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Babaç, E. & Önçel, S. (2018). Anadolu Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü öğrencilerinin özyeterliklerine yönelik nitel bir araştırma. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 6(2), 282-298. http://doi.org/10.21325/jotags.2018.214
  • Can, M. & Çiftçi, B. (2019). Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü ile Aşçılık Programı öğrencilerinin mesleki eğitim algısının öğrenme motivasyonu üzerine etkisi: ulusal aşçılık kampı Mengen örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(4), 2701-2717. http://dx.doi.org/10.21325/jotags.2019.495
  • Can, Ü. T. & Solmaz, C. (2021). Aşçılık Programı öğrencilerinin mesleklerine yönelik metafor algıları ve mutfak departmanında kariyere yönelik düşünceleri. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(2), 810-834. https://doi.org/10.21325/jotags.2021.817
  • Cavuş, Ş. & Kaya, A. (2015). Turizm lisans eğitimi alan öğrencilerin kariyer planları ve turizm sektörüne yönelik tutumu. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(5), 101-117.
  • Chuang, N.K. & Dellmann-Jenkins, M. (2010). Career decision making and ıntention: a study of hospitality undergraduate students. Journal of Hospitality & Tourism Research, (34), 512-530. https://doi.org/10.1177/1096348010370867.
  • Coşkun, R., Altunışık, R. & Yıldırım, E. (2017). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Yayıncılık.
  • Davras, G. M. & Alili, M. (2019). Turizm eğitimi alan üniversite öğrencilerinin gelecek beklentileri üzerine bir araştırma. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 40-52.
  • Doğan, S. & Keleş, M. Ç. (2018). Turizm İşletmeciliği Öğrencilerinin mutfak departmanına yönelik algıları: Ondokuz Mayıs Üniversitesi örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(Ek.1), 504-518.
  • Duman, T., Tepeci, M. & Unur, K. (2006). Mersin’de yükseköğretim ve orta öğretim düzeyinde turizm eğitimi almakta olan öğrencilerin sektörün çalışma koşullarını algılamaları ve sektörde çalışma isteklerinin karşılaştırmalı analizi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(1), 51-69.
  • El-Houshy, S. (2014). Hospitality students perceptions towards working in hotels: a case study of the faculty of tourism and hotels in Alexandria University. Tourism in a Changing World: Opportunities & Challenges, The 6th International Scientific Conference, Alexandria, Mısır.
  • Eren, R., & Aydin, A. (2020). Perceptions and attitudes of culinary students towards food and beverage industry in Turkey. Journal of Culinary Science & Technology, 18(5), 371-395.
  • George, D. & Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: a simple guide and reference. Pearson.
  • Gheorghe, G., Tudorache, P., & Nistoreanu, P. (2014). Gastronomic tourism, a new trend for contemporary tourism. Cactus Tourism Journal, 9(1), 12-21.
  • Girgin, G. K. & Demir, Ö. (2023). Türkiye’deki Gastronomi ve Mutfak Sanatları eğitimine genel bir bakış. Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, 6(1), 266-275. https://doi.org/10.33083/joghat.2023.263
  • Görkem, O. & Sevim, B. (2011, Eylül 29-Ekim 1). Gastronomi turizmi ve Türkiye'de Yükseköğretim düzeyinde mutfak eğitimi. [Sözlü sunum]. I. Uluslararası Turizm ve Otelcilik Sempozyumu, Konya.
  • Görkem, O. & Sevim, B. (2016). Gastronomi eğitiminde geç mi kalındı acele mi ediliyor?, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (58), 977-988.
  • Güdek, M., & Boylu, Y. (2017). Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde gastronomi eğitimi alan öğrencilerin beklenti ve değerlendirmelerine yönelik bir araştırma. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 5(4), 489-503.
  • Harbalıoğlu, M. & Ünal, İ. (2014). Aşçılık Programı öğrencilerinin mesleki tutumlarının belirlenmesi: ön lisans düzeyinde bir uygulama. Turizm Akademik Dergisi, 1(1), 57-67.
  • Hegarty, J. A. (2011). Achieving Excellence by Means of Critical Reflection and Cultural Imagination in Culinary Arts and Gastronomy, Education Journal of Culinary Science & Technology, 9, 55-65. https://doi.org/10.1080/15428052.2011.580705
  • Horuzoğlu, T. A. (2022). Gastronomi alanında öğrenim gören öğrencilerin mesleğe bakış açıları ve beklentileri [Yüksek lisans tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • İbiş, S. (2022). Gastronomi ve inovasyon ilişkisi üzerine kavramsal bir değerlendirme. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 288-298.
  • Kaya, C. Ü. (2020). Gastronomi ve mutfak sanatları öğrencilerinin mesleğe yaklaşımları ve memnuniyet durumları üzerine bir çalışma [Doktora tezi, Hacı Bayram Veli Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Kaya, S., Oğuz, Y. E. & Yilmaz, V. (2020). Turizm öğrencilerinin turizm sektörüne yönelik algılarının sektörde kalma niyetlerine etkisi: ESOGÜ Turizm Fakültesi örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 1-19. https://doi.org/10.17494/ogusbd.763340
  • Kaya, Ü. C. (2020). Gastronomi ve Mutfak Sanatları öğrencilerinin mesleğe yaklaşımları ve memnuniyet durumları üzerine bir çalışma [Yüksek lisans tezi, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Mohd Shariff, F., Kutut, M. Z., & Abdul Hadi, H. (2014). Why do students decide to study culinary arts and why don’t they maintain interest in the hotel industry employment?. Journal of Tourism, Hospitality & Culinary Arts (JTHCA), 6(1), 1-14.
  • Nesterchuk, I., Balabanyts, A., Pivnova, L., Matsuka, V., Skarha, O., & Kondratenko, I. (2021). Gastronomic tourism: features and development tools. Linguistics and Culture Review, 5(S4), 1871-1885.
  • Öney, H. (2016). Gastronomi eğitimi üzerine bir değerlendirme. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (35), 193-202.
  • Özdemir Yaman, Z., & Bulduk, S. (2019). Gastronomi ve Mutfak Sanatları eğitiminin kalite göstergeleri açısından değerlendirilmesi. Business & Management Studies: An International Journal, 7(5), 2770-2804. https://doi.org/10.15295/bmij.v7i5.1295
  • Özdemir, N. & Önçel, S. (2019). Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü lisans öğrencilerinin sektöre yönelik algılarının kariyer yapma niyetlerine etkisi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2), 1159-1176. https://doi.org/10.21325/jotags.2019.414
  • Özdemir, N., Ak, S. & Önçel, S. (2019). Lisans düzeyinde Gastronomi ve Mutfak Sanatları eğitimi alan öğrencilerin kariyer yapma isteklerinin belirlenmesi. The Journal of International Social Research, 12(67), 947-956. http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2019.3783
  • Pavesic, D. V. & Breymer, R. A. (1990). Job satisfaction: what is happening to the young managers. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 31 (1): 90-96.
  • Pavlidis, G. & Markantonatou, S. (2020). Gastronomic tourism in Greece and beyond: a thorough review. International Journal of Gastronomy and Food Science, 21, 100229.
  • Richardson, S. (2008). Undergraduate tourism and hospitality students attitudes toward a career in the ındustry: a preliminary ınvestigation. Journal of Teaching in Travel &Tourism, 8(1), 23-46.
  • Sarıoğlan, M. (2014). New orientations in gastronomy education: molecular gastronomy. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 143, 320-324. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.07.412
  • Seçim, Y. (2020). Gastronomi eğitimi alan öğrencilerin işletme mutfaklarına yönelik tutumları. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 641-652.
  • Solmaz, A. S. & Erdoğan, Ç. (2013, Aralık 5-8). Turizm eğitimi alan ön lisans ve lisans öğrencilerinin turizm endüstrisine bağlılık düzeylerini belirlemeye yönelik bir araştırma [Sözlü sunum]. 14. Ulusal Turizm Kongresi, Kayseri.
  • Şat, R., Sezen, T. S., & Doğdubay, M. (2023). Türkiye’de gastronomi eğitiminin tarihi ve gelişimi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 34(3), 318-334. https://doi.org/10.17123/atad.1316644
  • Şengün, S. (2019). Gastronomi eğitimi ve gastronomide kariyer. M. Sarıışık (Ed.), Tüm Yönleri ile Gastronomi Bilimi (ss. 169-185). Detay Yayıncılık.
  • Temizkan, S. P. & Kurtulmuş, N. S. (2020, October 8-10). Gastronomi ve Mutfak Sanatları lisans öğrencilerinin sektöre girme niyetleri [Sözlü sunum]. International Travel and Tourism Dynamics Proceedings Book, Ankara.
  • Türker, N., Mehmet, U. & Ateş, M. A. (2016). Turizm eğitimi alan öğrencilerin turizm sektörü algıları: Karabük Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 311-333.
  • Üst Can, Ç. & Solmaz, C. (2021). Aşçılık Programı öğrencilerinin mesleklerine yönelik metafor algıları ve mutfak departmanında kariyere yönelik düşünceleri. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(2), 810-834. https://dx.doi.org/10.21325/jotags.2021.817
  • Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S. (2011). SPSS uygulamalı araştırma yöntemleri. Detay Yayıncılık.
  • Yıldız, M. & Aslan, Z. (2019). Yiyecek–içecek alanında eğitim alan öğrencilerin mesleklerine bakış açıları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2), 1124-1141. https://doi.org/10.21325/jotags.2019.412
  • Yıldız, M. & Aslan, Z. (2019). Yiyecek – içecek alanında eğitim alan öğrencilerin mesleklerine bakış açıları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7 (2), 1124-1141.
  • Yüksek Öğretim Kurumu. (2024). Temmuz, 2024 tarihinde Lisans Bölümler: https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-bolum.php?b=19024
  • Zopiatis, A., Theodosiou, P. & Constanti, P. (2014). Quality and satisfaction with culinary education: evidence from Cyprus. Journal of Hospitality Tourism Education, 26(2), 87-98. http://dx.doi.org/10.1080/10963758.2014.900383

Öğrencilerin yiyecek içecek sektörüne yönelik algılarının belirlenmesi üzerine bir araştırma

Yıl 2024, , 1146 - 1160, 29.09.2024
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1467605

Öz

Yoğun rekabet ortamında faaliyet gösteren yiyecek içecek işletmelerinin ayakta kalabilmeleri ve uzun yıllar faaliyetlerini sürdürebilmeleri ancak nitelikli personel ile mümkün olabilmektedir. Bu nedenle bu alanda eğitim alan öğrencilerin sektöre yönelik bakış açıları son derece önemlidir. Bu çalışmada Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü öğrencilerinin sektöre yönelik algıları incelenmiştir. Bu doğrultuda bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir. Verilerin elde edilmesinde anketlerden yararlanılmış ve evrende yer alan öğrencilerin tamamına ulaşılacağı düşünüldüğünden tam sayım yapılmıştır. Araştırma neticesinde öğrencilerin sektöre yönelik genel algılarının olumlu olduğu tespit edilmiştir. Genel olarak öğrencilerin gastronomi alanında terfi olanakları ve kişi-sektör uyumuna ilişkin algılarının olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Buna karşın öğrencilerin gastronomi alanında işin doğası ve fiziksel çalışma koşullarına bakış açılarının olumsuz olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin demografik özelliklerine göre sektöre yönelik algılarında farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Staj yapan ve sektör deneyimi olan öğrencilerin yiyecek içecek sektörüne yönelik genel algılarının staj yapmayan ve sektör deneyimi olmayan öğrencilere göre daha olumsuz yönde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akoğlu, A., Cansızoğlu, S., Orhan, N. & Özdemir, Z. (2017). Gastronomi ve Mutfak Sanatları eğitimi alan öğrencilerin sektörde çalışmaya yönelik bakış açıları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(2), 146-159.
  • Akyol, C., Oğan, E. & Oğan Y. (2018). Turizm eğitimi alan üniversite öğrencilerinin mesleki beklentileri ve sosyo-ekonomik profilleri üzerine bir araştırma. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 17(2), 648-665. https://doi.org/10.21547/jss.382774
  • Albayrak, A. (2022). Evaluation of gastronomy education quality in Turkey in terms of faculty members. International Journal of Gastronomy and Food Science, 28. https://doi.org/10.1016/j.ijgfs.2022.100498
  • Aydemir, D. A. (2018). Gastronomi ve Mutfak Sanatları eğitimi alan üniversite öğrencilerinin kariyer beklentileri: lisans öğrencilerine yönelik bir araştırma [Yüksek lisans tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Babaç, E. & Önçel, S. (2018). Anadolu Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü öğrencilerinin özyeterliklerine yönelik nitel bir araştırma. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 6(2), 282-298. http://doi.org/10.21325/jotags.2018.214
  • Can, M. & Çiftçi, B. (2019). Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü ile Aşçılık Programı öğrencilerinin mesleki eğitim algısının öğrenme motivasyonu üzerine etkisi: ulusal aşçılık kampı Mengen örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(4), 2701-2717. http://dx.doi.org/10.21325/jotags.2019.495
  • Can, Ü. T. & Solmaz, C. (2021). Aşçılık Programı öğrencilerinin mesleklerine yönelik metafor algıları ve mutfak departmanında kariyere yönelik düşünceleri. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(2), 810-834. https://doi.org/10.21325/jotags.2021.817
  • Cavuş, Ş. & Kaya, A. (2015). Turizm lisans eğitimi alan öğrencilerin kariyer planları ve turizm sektörüne yönelik tutumu. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(5), 101-117.
  • Chuang, N.K. & Dellmann-Jenkins, M. (2010). Career decision making and ıntention: a study of hospitality undergraduate students. Journal of Hospitality & Tourism Research, (34), 512-530. https://doi.org/10.1177/1096348010370867.
  • Coşkun, R., Altunışık, R. & Yıldırım, E. (2017). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Yayıncılık.
  • Davras, G. M. & Alili, M. (2019). Turizm eğitimi alan üniversite öğrencilerinin gelecek beklentileri üzerine bir araştırma. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 40-52.
  • Doğan, S. & Keleş, M. Ç. (2018). Turizm İşletmeciliği Öğrencilerinin mutfak departmanına yönelik algıları: Ondokuz Mayıs Üniversitesi örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(Ek.1), 504-518.
  • Duman, T., Tepeci, M. & Unur, K. (2006). Mersin’de yükseköğretim ve orta öğretim düzeyinde turizm eğitimi almakta olan öğrencilerin sektörün çalışma koşullarını algılamaları ve sektörde çalışma isteklerinin karşılaştırmalı analizi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(1), 51-69.
  • El-Houshy, S. (2014). Hospitality students perceptions towards working in hotels: a case study of the faculty of tourism and hotels in Alexandria University. Tourism in a Changing World: Opportunities & Challenges, The 6th International Scientific Conference, Alexandria, Mısır.
  • Eren, R., & Aydin, A. (2020). Perceptions and attitudes of culinary students towards food and beverage industry in Turkey. Journal of Culinary Science & Technology, 18(5), 371-395.
  • George, D. & Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: a simple guide and reference. Pearson.
  • Gheorghe, G., Tudorache, P., & Nistoreanu, P. (2014). Gastronomic tourism, a new trend for contemporary tourism. Cactus Tourism Journal, 9(1), 12-21.
  • Girgin, G. K. & Demir, Ö. (2023). Türkiye’deki Gastronomi ve Mutfak Sanatları eğitimine genel bir bakış. Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, 6(1), 266-275. https://doi.org/10.33083/joghat.2023.263
  • Görkem, O. & Sevim, B. (2011, Eylül 29-Ekim 1). Gastronomi turizmi ve Türkiye'de Yükseköğretim düzeyinde mutfak eğitimi. [Sözlü sunum]. I. Uluslararası Turizm ve Otelcilik Sempozyumu, Konya.
  • Görkem, O. & Sevim, B. (2016). Gastronomi eğitiminde geç mi kalındı acele mi ediliyor?, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (58), 977-988.
  • Güdek, M., & Boylu, Y. (2017). Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde gastronomi eğitimi alan öğrencilerin beklenti ve değerlendirmelerine yönelik bir araştırma. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 5(4), 489-503.
  • Harbalıoğlu, M. & Ünal, İ. (2014). Aşçılık Programı öğrencilerinin mesleki tutumlarının belirlenmesi: ön lisans düzeyinde bir uygulama. Turizm Akademik Dergisi, 1(1), 57-67.
  • Hegarty, J. A. (2011). Achieving Excellence by Means of Critical Reflection and Cultural Imagination in Culinary Arts and Gastronomy, Education Journal of Culinary Science & Technology, 9, 55-65. https://doi.org/10.1080/15428052.2011.580705
  • Horuzoğlu, T. A. (2022). Gastronomi alanında öğrenim gören öğrencilerin mesleğe bakış açıları ve beklentileri [Yüksek lisans tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • İbiş, S. (2022). Gastronomi ve inovasyon ilişkisi üzerine kavramsal bir değerlendirme. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 288-298.
  • Kaya, C. Ü. (2020). Gastronomi ve mutfak sanatları öğrencilerinin mesleğe yaklaşımları ve memnuniyet durumları üzerine bir çalışma [Doktora tezi, Hacı Bayram Veli Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Kaya, S., Oğuz, Y. E. & Yilmaz, V. (2020). Turizm öğrencilerinin turizm sektörüne yönelik algılarının sektörde kalma niyetlerine etkisi: ESOGÜ Turizm Fakültesi örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 1-19. https://doi.org/10.17494/ogusbd.763340
  • Kaya, Ü. C. (2020). Gastronomi ve Mutfak Sanatları öğrencilerinin mesleğe yaklaşımları ve memnuniyet durumları üzerine bir çalışma [Yüksek lisans tezi, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Mohd Shariff, F., Kutut, M. Z., & Abdul Hadi, H. (2014). Why do students decide to study culinary arts and why don’t they maintain interest in the hotel industry employment?. Journal of Tourism, Hospitality & Culinary Arts (JTHCA), 6(1), 1-14.
  • Nesterchuk, I., Balabanyts, A., Pivnova, L., Matsuka, V., Skarha, O., & Kondratenko, I. (2021). Gastronomic tourism: features and development tools. Linguistics and Culture Review, 5(S4), 1871-1885.
  • Öney, H. (2016). Gastronomi eğitimi üzerine bir değerlendirme. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (35), 193-202.
  • Özdemir Yaman, Z., & Bulduk, S. (2019). Gastronomi ve Mutfak Sanatları eğitiminin kalite göstergeleri açısından değerlendirilmesi. Business & Management Studies: An International Journal, 7(5), 2770-2804. https://doi.org/10.15295/bmij.v7i5.1295
  • Özdemir, N. & Önçel, S. (2019). Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü lisans öğrencilerinin sektöre yönelik algılarının kariyer yapma niyetlerine etkisi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2), 1159-1176. https://doi.org/10.21325/jotags.2019.414
  • Özdemir, N., Ak, S. & Önçel, S. (2019). Lisans düzeyinde Gastronomi ve Mutfak Sanatları eğitimi alan öğrencilerin kariyer yapma isteklerinin belirlenmesi. The Journal of International Social Research, 12(67), 947-956. http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2019.3783
  • Pavesic, D. V. & Breymer, R. A. (1990). Job satisfaction: what is happening to the young managers. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 31 (1): 90-96.
  • Pavlidis, G. & Markantonatou, S. (2020). Gastronomic tourism in Greece and beyond: a thorough review. International Journal of Gastronomy and Food Science, 21, 100229.
  • Richardson, S. (2008). Undergraduate tourism and hospitality students attitudes toward a career in the ındustry: a preliminary ınvestigation. Journal of Teaching in Travel &Tourism, 8(1), 23-46.
  • Sarıoğlan, M. (2014). New orientations in gastronomy education: molecular gastronomy. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 143, 320-324. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.07.412
  • Seçim, Y. (2020). Gastronomi eğitimi alan öğrencilerin işletme mutfaklarına yönelik tutumları. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 641-652.
  • Solmaz, A. S. & Erdoğan, Ç. (2013, Aralık 5-8). Turizm eğitimi alan ön lisans ve lisans öğrencilerinin turizm endüstrisine bağlılık düzeylerini belirlemeye yönelik bir araştırma [Sözlü sunum]. 14. Ulusal Turizm Kongresi, Kayseri.
  • Şat, R., Sezen, T. S., & Doğdubay, M. (2023). Türkiye’de gastronomi eğitiminin tarihi ve gelişimi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 34(3), 318-334. https://doi.org/10.17123/atad.1316644
  • Şengün, S. (2019). Gastronomi eğitimi ve gastronomide kariyer. M. Sarıışık (Ed.), Tüm Yönleri ile Gastronomi Bilimi (ss. 169-185). Detay Yayıncılık.
  • Temizkan, S. P. & Kurtulmuş, N. S. (2020, October 8-10). Gastronomi ve Mutfak Sanatları lisans öğrencilerinin sektöre girme niyetleri [Sözlü sunum]. International Travel and Tourism Dynamics Proceedings Book, Ankara.
  • Türker, N., Mehmet, U. & Ateş, M. A. (2016). Turizm eğitimi alan öğrencilerin turizm sektörü algıları: Karabük Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 311-333.
  • Üst Can, Ç. & Solmaz, C. (2021). Aşçılık Programı öğrencilerinin mesleklerine yönelik metafor algıları ve mutfak departmanında kariyere yönelik düşünceleri. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(2), 810-834. https://dx.doi.org/10.21325/jotags.2021.817
  • Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S. (2011). SPSS uygulamalı araştırma yöntemleri. Detay Yayıncılık.
  • Yıldız, M. & Aslan, Z. (2019). Yiyecek–içecek alanında eğitim alan öğrencilerin mesleklerine bakış açıları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2), 1124-1141. https://doi.org/10.21325/jotags.2019.412
  • Yıldız, M. & Aslan, Z. (2019). Yiyecek – içecek alanında eğitim alan öğrencilerin mesleklerine bakış açıları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7 (2), 1124-1141.
  • Yüksek Öğretim Kurumu. (2024). Temmuz, 2024 tarihinde Lisans Bölümler: https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-bolum.php?b=19024
  • Zopiatis, A., Theodosiou, P. & Constanti, P. (2014). Quality and satisfaction with culinary education: evidence from Cyprus. Journal of Hospitality Tourism Education, 26(2), 87-98. http://dx.doi.org/10.1080/10963758.2014.900383
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Gastronomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Akkaşoğlu 0000-0003-0613-9743

Erken Görünüm Tarihi 24 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 11 Nisan 2024
Kabul Tarihi 23 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Akkaşoğlu, S. (2024). Öğrencilerin yiyecek içecek sektörüne yönelik algılarının belirlenmesi üzerine bir araştırma. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 14(3), 1146-1160. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1467605