Toplumsal yaşama ayak uydurabilen nitelikli bireylerin yetiştirilmesi ve toplumun kültür ve değerlerinin gelecek kuşaklara aktarılması için öğretmenlik mesleğinin rolü göz önünde bulundurulduğunda öğretmenlerin yaşam becerileriyle ilgili bilgi düzeyinin araştırılmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin yaşam becerileri hakkında bilgi düzeylerini belirlemek ve bu becerileri öğrencilere kazandırma yeterlilikleriyle ilgili düşüncelerini açığa çıkarmaktır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Erzurum il sınırları içindeki devlet ilkokullarında görev yapan on beş sınıf öğretmeni ile özel okullarda görev yapan on altı sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler öğretmenlerle yapılan yüz yüze görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen bulgular içerik analizine tabi tutulmuş ve öğretmenlerin söz konusu yaşam becerisiyle ilgili bilgiye sahip olup olmadığına ilişkin genel bir tanımlama yoluna gidilmiştir. Bulgulara göre öğretmenlerin en sık tekrar ettiği ve en çok üzerinde durduğu yaşam becerisinin “problem çözme becerisi” olduğu görülmüştür. Öğretmenler yaşam becerisi kavramının, öz bakım becerileri kavramıyla aynı anlamda olduğunu düşünmektedir. Bazı öğretmenlere göre ilkokul öğrencilerinin kazanması gereken ilk beceri, iletişim becerisidir. Bu çalışmanın sonucundan hareketle, çocuklara yaşam becerilerini kazandırmak noktasında önemli bir sorumluluğu olan öğretmenlere ve ailelere yaşam becerilerini destekleyici tutum ve davranışlar üzerine eğitimler verilmesi önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |