BibTex RIS Kaynak Göster

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Bilgisayar Teknolojilerini Kullanım Düzeylerine İlişkin Görüşleri

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 2, 23 - 41, 21.11.2012

Öz

ÖZET: Bu araştırmanın amacı,  Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin öğrenme ve öğretme süreçlerinde bilgisayar teknolojilerinden yararlanma düzeylerini belirlemektir. Bu çalışma nitel ve nicel verilerin birlikte kullanıldığı tarama modelinde bir araştırmadır. Veriler Türkiye’nin çeşitli illerinde görev yapan 93 tane Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinden online anket yoluyla toplanmıştır. Araştırma evrenini Türkiye’de görev yapan DKAB öğretmenleri oluşturmaktadır.  Araştırmanın örneklemini random (rastgele) olarak internet üzerinden ulaşılan 93 tane ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında görev yapan öğretmen oluşturmaktadır. Veriler kapalı ve açık uçlu soruların yer aldığı anket yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde nicel veri analiz tekniklerinden frekans ve yüzde hesapları yapılmış nitel analiz tekniklerinden ise betimsel analiz tekniği kullanılmıştır.  Araştırma sonuçları tablolar halinde gösterilerek sonuçlar değerlendirilmiş ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B., & Yılmaz, M. (2005). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık düzeyleri ile internet kullanım sıklıkları ve internet kullanım amaçları. Eğitim Araştırmaları, 19, 1–14.
  • Akyürek, S. (2008). Din Öğretimi ( Model, Strateji, Yöntem, Teknikler), Kayseri: Laçin Yay.
  • Alkan, C.(2005). Eğitim Teknolojisi, Ankara: Anı Yayıncılık,
  • Aydın, M .Z.(2007). Din Öğretiminde Yöntemler, Ankara: Nobel Yay.
  • Bilgin,B & Selçuk,M. (1995). Din Öğretimi Özel Yöntemleri, Ankara: Gün Yayınları, s 159.
  • Bobda, C. & Rettberg, A.(2005). New Trends and Technologies in Computer-aided Learning for Computer-aided Design.
  • Burger, D.(1996) . Les Nouvelles Technologies dans l’Education des Déficients Visuels, Editions İnserm.
  • Demirel, Ö. (1996). Genel Öğretim Yöntemleri, Usem Yayınları, Ankara, s73.
  • Dinçer, S. (2006 ). Bilgisayar Destekli Eğitim ve Uzaktan Eğitime Genel bir Bakış, Akademik. Bilişim 2006, 9-11 Şubat, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Fallows, S & Bhanot, R. (2005). Quality Issues in ICT-Based Higher Education, New York: Routledge, S34.
  • İmpagliazzo, J. (2004). History of Computing in Education, J.A.N, Lee, Norwell, USA, s 9.
  • Kaya, Z.(2005 ). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Keser, H.(1991). ‘ Eğitimde nitelik geliştirmede bilgisayar destekli eğitim ve ders yazılımların rolü’, Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyum’da Sunulan Bildiri Metinleri, 13-14 Nisan 1991, Özel Kültür Okulları, Eğitim- Araştırma- Geliştirme Merkezi, s 178-183.
  • MEB, 2001,MEB Genelge, 2001/53, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2006). Temel eğitime destek projesi “öğretmen eğitimi bileşeni” öğretmenlik mesleki genel yeterlikleri. Tebliğler Dergisi, 2590, 1491-1540.
  • Mertens, D.M.(2005). Research and evaluation in education and psychology: Integrating diversity with quantitative, qualitative and mixed methods ( 2nd edt), Newbury Park, Inc.
  • OCDE. (2008). Les Grandes Mutations qui transforment l’education, s56.
  • Odabaşı, F. (2006). Bilgisayar Destekli Eğitim. Ünite 8, Eskişehir: Açık öğretim Yayınları, s,135.
  • Saban, E. (1992). Computer Aided Education Issues and Strategies - A Case Study of Turkey, Journal of Teaching in International Business, Volume 3, Issue 4 , pages 45 – 57
  • Sünbül, A.M. ( 2007), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Konya: Çizgi Yayınları.
  • Taştekin, O.(2008). Bilgisayar destekli teknolojinin görsel sınıf projesinde din kültürü ve ahlak bilgisine uygulanabilirliği, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, sayı:12, 179-198.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yalın, İ.H.(2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyale Geliştirme, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yıldırım, A ve Şimşek, H., 2006, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 6. Baskı
  • www.aof.anadolu.edu.tr/kitap/1OLTP/2276/unite08.pdf.s135)
  • www.aof.anadolu.edu.tr/kitap/1OLTP/2276/unite 08.pdf.s7
Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 2, 23 - 41, 21.11.2012

Öz

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B., & Yılmaz, M. (2005). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık düzeyleri ile internet kullanım sıklıkları ve internet kullanım amaçları. Eğitim Araştırmaları, 19, 1–14.
  • Akyürek, S. (2008). Din Öğretimi ( Model, Strateji, Yöntem, Teknikler), Kayseri: Laçin Yay.
  • Alkan, C.(2005). Eğitim Teknolojisi, Ankara: Anı Yayıncılık,
  • Aydın, M .Z.(2007). Din Öğretiminde Yöntemler, Ankara: Nobel Yay.
  • Bilgin,B & Selçuk,M. (1995). Din Öğretimi Özel Yöntemleri, Ankara: Gün Yayınları, s 159.
  • Bobda, C. & Rettberg, A.(2005). New Trends and Technologies in Computer-aided Learning for Computer-aided Design.
  • Burger, D.(1996) . Les Nouvelles Technologies dans l’Education des Déficients Visuels, Editions İnserm.
  • Demirel, Ö. (1996). Genel Öğretim Yöntemleri, Usem Yayınları, Ankara, s73.
  • Dinçer, S. (2006 ). Bilgisayar Destekli Eğitim ve Uzaktan Eğitime Genel bir Bakış, Akademik. Bilişim 2006, 9-11 Şubat, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Fallows, S & Bhanot, R. (2005). Quality Issues in ICT-Based Higher Education, New York: Routledge, S34.
  • İmpagliazzo, J. (2004). History of Computing in Education, J.A.N, Lee, Norwell, USA, s 9.
  • Kaya, Z.(2005 ). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Keser, H.(1991). ‘ Eğitimde nitelik geliştirmede bilgisayar destekli eğitim ve ders yazılımların rolü’, Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyum’da Sunulan Bildiri Metinleri, 13-14 Nisan 1991, Özel Kültür Okulları, Eğitim- Araştırma- Geliştirme Merkezi, s 178-183.
  • MEB, 2001,MEB Genelge, 2001/53, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2006). Temel eğitime destek projesi “öğretmen eğitimi bileşeni” öğretmenlik mesleki genel yeterlikleri. Tebliğler Dergisi, 2590, 1491-1540.
  • Mertens, D.M.(2005). Research and evaluation in education and psychology: Integrating diversity with quantitative, qualitative and mixed methods ( 2nd edt), Newbury Park, Inc.
  • OCDE. (2008). Les Grandes Mutations qui transforment l’education, s56.
  • Odabaşı, F. (2006). Bilgisayar Destekli Eğitim. Ünite 8, Eskişehir: Açık öğretim Yayınları, s,135.
  • Saban, E. (1992). Computer Aided Education Issues and Strategies - A Case Study of Turkey, Journal of Teaching in International Business, Volume 3, Issue 4 , pages 45 – 57
  • Sünbül, A.M. ( 2007), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Konya: Çizgi Yayınları.
  • Taştekin, O.(2008). Bilgisayar destekli teknolojinin görsel sınıf projesinde din kültürü ve ahlak bilgisine uygulanabilirliği, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, sayı:12, 179-198.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yalın, İ.H.(2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyale Geliştirme, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yıldırım, A ve Şimşek, H., 2006, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 6. Baskı
  • www.aof.anadolu.edu.tr/kitap/1OLTP/2276/unite08.pdf.s135)
  • www.aof.anadolu.edu.tr/kitap/1OLTP/2276/unite 08.pdf.s7
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm EĞİTİM BİLİMLERİ
Yazarlar

Emine Turan

Yayımlanma Tarihi 21 Kasım 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Turan, E. (2012). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Bilgisayar Teknolojilerini Kullanım Düzeylerine İlişkin Görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 1(2), 23-41.