BibTex RIS Kaynak Göster

MATEMATİK EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 2, - , 20.02.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı, matematik öğretmenlerinin kullandığı öğretim yöntemlerini ve yöntemlerin uygulanmasına ilişkin öğrenci görüşlerini tespit etmektir. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket soru formunun elden dağıtılarak, öğrenciler tarafından toplu olarak doldurulması şeklinde uygulanmış ve SPSS 11 paket programı yardımıyla değerlendirilmiştir. Bu araştırma, Matematik öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemlerini öğrenci görüşlerine göre betimlemeye yönelik olduğu için  “genel tarama modeli” niteliğindedir. Araştırmanın örneklemini Kırşehir Anadolu Öğretmen Lisesi’nin 10.11.12. sınıflarında öğrenim gören 300 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; Matematik öğretmenlerinin Matematik öğretiminde en sık kullandıkları yöntemler; problem çözme, düz anlatım ve soru-cevap yöntemleridir. Öğretmenlerin en az kullandıkları yöntemler ise; drama yöntemiyle ders işleme, grupla çalışma yöntemi ve proje yapma yöntemleridir.

Anahtar Sözcükler: Matematik öğretimi, öğretim yöntem ve teknikleri, öğrenci görüşleri.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm EĞİTİM BİLİMLERİ
Yazarlar

Vedat Aktepe

Mustafa Tahiroğlu

Tuncel Acer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Şubat 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aktepe, V., Tahiroğlu, M., & Acer, T. (2015). MATEMATİK EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 4(2).