BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİME İLİŞKİN POLİTİKA VE FİNANSMAN UYGULAMALARI

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 2, 0 - 0, 28.06.2016

Öz

Bu araştırmada, Türkiye’de okul öncesi eğitimin finans kaynakları
hakkında okul yöneticisi, öğretmen (okul öncesi eğitim öğretmeni) ve veli
görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel olarak desenlenen araştırmanın
katılımcılarını 2010–2011 eğitim-öğretim yılında Amasya ili merkez, Göynücek,
Suluova, Merzifon ve Taşova ilçeleri resmi ilköğretim okulları ile bağımsız
anaokullarında görev yapmakta olan 55 yönetici, 88 öğretmen ve 99 veli olmak
üzere toplam 242 kişi oluşturmuştur. Araştırmada yarı-yapılandırılmış görüşme
formu ile veriler toplanmış, verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları ekonomik yetersizlikler, okul öncesi
eğitimin önemsenmemesi gibi nedenlerle kamu bütçesinden okul öncesi eğitime
ayrılan kaynakların yeterli olmadığını ifade etmişlerdir. Katılımcıların çoğunluğu,
okul öncesi eğitimin finansmanının devlet tarafından karşılanması gerektiğini; bir
kısmı özel kişi, kurum ve kuruluşların da destek olması gerektiğini ifade etmişlerdir.
Genel bütçeden okul öncesi eğitime ayrılan payın arttırılması, aidat uygulamasının
kaldırılması, fiziki altyapı ve öğretmen eksikliği sorunlarının giderilmesi
araştırmada sunulan önerilerden bazılarıdır.
Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Eğitim, Okul Öncesi Eğitimin Finans
Kaynakları, Eğitim Finansmanı

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 2, 0 - 0, 28.06.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm DERGİNİN TAMAMI
Yazarlar

Emine Saklan Bu kişi benim

Aysun Erginer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Saklan, E., & Erginer, A. (2016). TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİME İLİŞKİN POLİTİKA VE FİNANSMAN UYGULAMALARI. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 6(2).