Bu çalışmanın amacı, hizmetkar liderlik
algılamalarının tükenmişlik üzerindeki etkisini analiz etmektir. Nevşehir
ilinde faaliyet gösteren otel işletmelerinde çalışanlardan oluşan örneklemden
anket aracılığıyla veri toplanmış ve değerlendirilmiştir. Regresyon analizi
sonuçlarına göre; ahlaki davranmanın duygusal tükenme üzerinde negatif bir
etkiye sahip olduğu, ancak hizmetkar liderliğin diğer alt boyutlarının duygusal
tükenme üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı tespit edilmiştir. Duygusal
destek ve iyileştirme ile ahlaki davranmanın duyarsızlaşma üzerinde negatif bir
etkiye sahip olduğu, diğer alt boyutların duyarsızlaşma üzerinde anlamlı bir
etkiye sahip olmadığı tespit edilmiştir. Güçlendirmenin ise kişisel başarı
üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu, ancak diğer alt boyutların kişisel
başarı üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı araştırma bulguları arasında
yer almaktadır.
Hizmetkar Liderlik Duygusal Tükenme Duyarsızlaşma Kişisel Başarı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 1 |