Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YATIRIM ALGILARI: CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ VE ERCİYES ÜNİVERSİTESİNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 1, 44 - 68, 30.06.2019

Öz

Bu
çalışmada geleceğin potansiyel yatırımcıları olan üniversite öğrencilerinin
yatırıma yönelik bakış açıları ve algıları belirlenmeye çalışılmıştır. Farklı üniversitelerde
ve bölümlerdeki öğrencilerin yatırıma bakış açısı ve ilgisi; ekonomi ve finans,
bireysel bankacılık, emeklilik ve sigortacılık, yatırım, vergi ve mevzuat,
matematik ve faiz alanlarındaki temel bilgi düzeyleri açısından incelenmiş ve
anlamlı farklılıklar belirlenmiş; Ayrıca finansal davranışlarının hangi
doğrultuda olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin alt grup başarıları ile
okudukları üniversiteler arasında homojen bir dağılım bulunmuştur. Öğrencilerin
okudukları bölüm ile başarı puanları arasında homojen bir dağılım bulunmuştur.
İktisat, işletme ve maliye bölümüm öğrencilerinin en başarılı oldukları alan
finansal tablolar, en başarısız oldukları ise yatırım alanı olmuştur. Sonuç
olarak üniversiteler ve bölümler açısından öğrencilerin yatırım algısı
konusunda benzer bakış açıları ve bilgi düzeylerine sahip olduğu görülmüş olup,
finansal davranışlar konusunda ise anlamlı farklılıklara rastlanmıştır.

Kaynakça

  • Alkaya A.ve Yağlı İ.(2015). Finansal Okuryazarlık – Finansal Bilgi Davranış ve Tutum: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İİBF Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. The Journal of International Social Research, 8(40), 585-599.
  • Bayram, S. S. (2010). Finansal Okuryazarlık ve Para Yönetimi Davranışları: Anadolu Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Uygulama. Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Beal, D.J., Delpachitra, S.B. (2003). Financial Literacy Among Australian University Students. Economic Papers, 22 (1), 65-78.
  • Boakye-Oppang P.K., Kansanba, R. (2013). An Assessment Of Financial Literacy Levels Among Undergraduate Business Students in Ghana. Research Journal of Finance and Accounting, 4 (8), 36-49.
  • Chen, H.,Volpe, R.P. (1998). An Analysis of Personal Finance Literacy Among College Students. Financial Services Review, 7 (2), 107-128.
  • Çam A. V. ve Barut A. (2015). Finansal Okuryazarlık Düzeyi ve Davranışları: Gümüşhane Üniversitesi Ön Lisans Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Küresel İktisat ve İşletme Çalışmaları Dergisi, 4(7), 63-72.
  • Ergün, B., Şahin, A. Ve Ergin, E. (2014). Finansal Okuryazarlık: İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7 (34), 847-864.
  • Hilgerth, M.A.; Hogarth, J.M.; Sondra, G.B. (2003). Household Financial Management: The Connection Between Knowledge and Behavior. Federal Reserve Bulletin, 89 (7), 309-322.
  • Karan, M.B.(2011). Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi. Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Kılıç, Yunus - Ata, H. Ali- Seyrek, İbrahim H. (2015). Finansal Okuryazarlık: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 66, 129-150.
  • Kieschnick, D. A. (2006). Financial Knowledge Levels and Savings Behaviors of Bermudian High School Seniors at Cedar Bridge Academy. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Iowa State University, Iowa.
  • NFCC (National Foundation for Credit Counselling), (2007). Financial Literacy Survey Summary Report.
  • Robb, C.A. (2007). College Students and Credit Card Use: The Effect of Personal Financial Knowledge on Debt Behavior. Yayımlanmamış Doktora Tezi, University of Missouri-Columbia, Missouri.
  • Özdemir, A., Temizel, F., Sönmez, H. ve Er, F. (2015). Financial Literacy of University Students: A Case Study for Anadolu University, Turkey. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 11(24), 97-110.
  • Sabri, M. F., Macdonald, M., Masud, J. P., Laily, H., Tahira K., Othman, M.A. (2010). Savings Behavior and Financial Problems Among College Students: The Role of Financial Literacy in Malaysia. Cross-Cultural Communication, 6 (3), 103-110.
  • Sarıgül, H.(2015). Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Ölçeği: Geliştirme, Geçerlik ve Güvenirlik. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 1, 200-218.
  • Sohn, S.H., Joo, S.H., Grable, J.E., Lee, S., Kim, M. (2012). Adolescents’ Financial Literacy: The Role Of Financial Socialization Agents, Financial Experiences, And Money Attitudes İn Shaping Financial Literacy Among South Korean Youth. Journal of Adolescence, 35, 969-980.
  • Temizel, F., Bayram, F. (2011). Finansal Okuryazarlık: Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 12(1), 73-86.
  • Türko, M. (1999). Finansal Yönetim. Alfa Basın Yayın Dağıtım, İstanbul.
Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 1, 44 - 68, 30.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Alkaya A.ve Yağlı İ.(2015). Finansal Okuryazarlık – Finansal Bilgi Davranış ve Tutum: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İİBF Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. The Journal of International Social Research, 8(40), 585-599.
  • Bayram, S. S. (2010). Finansal Okuryazarlık ve Para Yönetimi Davranışları: Anadolu Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Uygulama. Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Beal, D.J., Delpachitra, S.B. (2003). Financial Literacy Among Australian University Students. Economic Papers, 22 (1), 65-78.
  • Boakye-Oppang P.K., Kansanba, R. (2013). An Assessment Of Financial Literacy Levels Among Undergraduate Business Students in Ghana. Research Journal of Finance and Accounting, 4 (8), 36-49.
  • Chen, H.,Volpe, R.P. (1998). An Analysis of Personal Finance Literacy Among College Students. Financial Services Review, 7 (2), 107-128.
  • Çam A. V. ve Barut A. (2015). Finansal Okuryazarlık Düzeyi ve Davranışları: Gümüşhane Üniversitesi Ön Lisans Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Küresel İktisat ve İşletme Çalışmaları Dergisi, 4(7), 63-72.
  • Ergün, B., Şahin, A. Ve Ergin, E. (2014). Finansal Okuryazarlık: İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7 (34), 847-864.
  • Hilgerth, M.A.; Hogarth, J.M.; Sondra, G.B. (2003). Household Financial Management: The Connection Between Knowledge and Behavior. Federal Reserve Bulletin, 89 (7), 309-322.
  • Karan, M.B.(2011). Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi. Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Kılıç, Yunus - Ata, H. Ali- Seyrek, İbrahim H. (2015). Finansal Okuryazarlık: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 66, 129-150.
  • Kieschnick, D. A. (2006). Financial Knowledge Levels and Savings Behaviors of Bermudian High School Seniors at Cedar Bridge Academy. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Iowa State University, Iowa.
  • NFCC (National Foundation for Credit Counselling), (2007). Financial Literacy Survey Summary Report.
  • Robb, C.A. (2007). College Students and Credit Card Use: The Effect of Personal Financial Knowledge on Debt Behavior. Yayımlanmamış Doktora Tezi, University of Missouri-Columbia, Missouri.
  • Özdemir, A., Temizel, F., Sönmez, H. ve Er, F. (2015). Financial Literacy of University Students: A Case Study for Anadolu University, Turkey. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 11(24), 97-110.
  • Sabri, M. F., Macdonald, M., Masud, J. P., Laily, H., Tahira K., Othman, M.A. (2010). Savings Behavior and Financial Problems Among College Students: The Role of Financial Literacy in Malaysia. Cross-Cultural Communication, 6 (3), 103-110.
  • Sarıgül, H.(2015). Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Ölçeği: Geliştirme, Geçerlik ve Güvenirlik. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 1, 200-218.
  • Sohn, S.H., Joo, S.H., Grable, J.E., Lee, S., Kim, M. (2012). Adolescents’ Financial Literacy: The Role Of Financial Socialization Agents, Financial Experiences, And Money Attitudes İn Shaping Financial Literacy Among South Korean Youth. Journal of Adolescence, 35, 969-980.
  • Temizel, F., Bayram, F. (2011). Finansal Okuryazarlık: Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 12(1), 73-86.
  • Türko, M. (1999). Finansal Yönetim. Alfa Basın Yayın Dağıtım, İstanbul.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. Kasım Can Işık 0000-0002-9637-8889

Ayşegül Ayık Bu kişi benim 0000-0002-1175-7629

Doç.dr.selahattin Koç 0000-0003-4285-5632

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Işık, D. K. C., Ayık, A., & Koç, D. (2019). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YATIRIM ALGILARI: CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ VE ERCİYES ÜNİVERSİTESİNDE BİR ARAŞTIRMA. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 9(1), 44-68.