Bu
çalışmada geleceğin potansiyel yatırımcıları olan üniversite öğrencilerinin
yatırıma yönelik bakış açıları ve algıları belirlenmeye çalışılmıştır. Farklı üniversitelerde
ve bölümlerdeki öğrencilerin yatırıma bakış açısı ve ilgisi; ekonomi ve finans,
bireysel bankacılık, emeklilik ve sigortacılık, yatırım, vergi ve mevzuat,
matematik ve faiz alanlarındaki temel bilgi düzeyleri açısından incelenmiş ve
anlamlı farklılıklar belirlenmiş; Ayrıca finansal davranışlarının hangi
doğrultuda olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin alt grup başarıları ile
okudukları üniversiteler arasında homojen bir dağılım bulunmuştur. Öğrencilerin
okudukları bölüm ile başarı puanları arasında homojen bir dağılım bulunmuştur.
İktisat, işletme ve maliye bölümüm öğrencilerinin en başarılı oldukları alan
finansal tablolar, en başarısız oldukları ise yatırım alanı olmuştur. Sonuç
olarak üniversiteler ve bölümler açısından öğrencilerin yatırım algısı
konusunda benzer bakış açıları ve bilgi düzeylerine sahip olduğu görülmüş olup,
finansal davranışlar konusunda ise anlamlı farklılıklara rastlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |