Bu çalışmanın amacı, mobil bankacılık
kullanıcılarının algıladıkları deneyim değerinin tatmin ve bağlığa etkisinde
güvenin düzenleyici rolünü ve deneyim değerinin güvene etkisini saptamaktır. Bu
amaçlarla geliştirilen anket formu, Nevşehir ilinde mobil bankacılık
kullanıcılarına uygulanmıştır. Elde edilen veriler açımlayıcı faktör analizi, doğrulayıcı
faktör analizi ve regresyon analizine tabi tutulmuştur. Faktör analizine göre algılanan
deneyimsel değer boyutları fonksiyonel, duygusal, kişisel, düşünsel, sosyal ve
duyusal değer olarak saptanmıştır. Regresyon analizi sonuçlarına göre, deneyim
değeri, tatmin ve bağlılığı etkilemektedir. Güven, tatmin ve bağlılığı
etkilemekte ve bu etki, deneyim değerinin etkisinden daha fazladır. Deneyim değerinin
tatmin ve bağlığa etkisinde güvenin düzenleyici rolü vardır ve bu rol negatif
yönlüdür. Güvenin tatmin üzerindeki düzenleyici rolü, bağlılıktan fazladır. Güvenin
her düzeyinde (düşük, orta, yüksek) deneyim değeri tatmin ve bağlılığı
etkilemekle birlikte, düşük güven düzeyinde bu etki, daha yüksek olmaktadır.
Sonuç olarak güven azaldığında mobil bankacılık kullanımının sağladığı değer,
tatmin ve bağlılık üzerinde daha fazla etkileyici olmaktadır. Ayrıca deneyim değerinin
güven üzerinde anlamlı etkisi vardır. Bu sonuca göre, güven oluşturma yollarından
biri de mobil bankacılıkta deneyim değerini arttırmak olduğu söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |