Bu çalışma, özellikle Avrupa ülkelerinde
göçmen öğrencilere yönelik dil öğretim uygulamalarını inceleyerek Türkiye için
yeni ve faydalı fikirler üretmeyi amaçlamaktadır. Avrupa’nın en çok göçmen
nüfusa sahip ülkelerindeki, program uygulamaları, materyal geliştirme
çalışmaları, öğretmen yetiştirme ve idari yapılanmaları gibi durumlar
incelenmiş ve farklı uygulamalara rastlanılmıştır. Bu farklılıkların temel
sebebi, göçmen kişilerin kaynak ülkeleri, yaşları ve ev sahibi ülkeye geliş
sebepleri olduğu görülmüştür. Çalışmada elde edilen bir diğer bulgu ise göçmen
öğrencilerin dil öğrenim sürecinde en etkili ve verimli yöntemin, göçmen
öğrencilere ayrıştırılmış sınıflarda veya okullarda dil öğretimi yerine
doğrudan örgün eğitime dâhil edilerek dil öğretimi yapılmasıdır. Dil
öğretiminde uygulanacak öğretim programı öğrencinin yaşına ilgili sınıf
kazanımlarına uygun olmalıdır. Tek bir program tüm yaş ve sınıf seviyeleri için
uygun olmayacaktır. Dil öğretiminin belki en önemli unsuru öğretim elemanının
yetiştirilmesidir. Öğretim elamanı sadece Türkçe bilgisi ile değil aynı zamanda
farklı kültürlerden gelen öğrenciler ile çalışabilme, onları anlayabilme gibi
beceriler ile de donatılmalıdır.
Yabancı Dil Olarak Türkçe Göçmen Eğitimi İkinci Dil Eğitimi Uluslararası Göç ve Eğitim Avrupa’da Göçmen Eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | DERGİNİN TAMAMI |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |