Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COMPARISON OF NOTES, MESSAGES AND FORMS SECTION IN THE COMMON EUROPEAN FRAMEWORK OF REFERENCE FOR LANGUAGES 2001 AND 2018 EDITIONS

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 2, 776 - 786, 26.06.2021

Öz

Küreselleşmeyle birlikte dünyadaki hızlı değişim ve gelişim çok dilliliği gündeme getirmiş ve böylece ulusların birbirini daha yakından tanıma imkânı doğmuştur. Bireylerin dil öğrenme ihtiyaçlarına yönelik çeşitli bilgiler ve öğrendikleri dilde hangi yetkinliklere sahip olmaları gerektiği Avrupa Konseyinin hazırlamış olduğu Avrupa Ortak Başvuru Metininde (Common European Framework of Reference for Languages, (CEFR)) açıklanmıştır. Avrupa Ortak Başvuru Metninde (OBM) zaman içerisinde bazı güncellenmeler yapılmış ve dolayısıyla metin, yenilenmiş ve geliştirilmiştir. Bu çalışmada OBM’de belirtilen dört temel dil becerisinden birisi olan yazma becerisinin etkileşimsel yazma kategorisinde yer alan notlar, mesajlar ve formlar bölümü 2018 yılında yayımlanan güncellenmiş metindeki haliyle incelenmiş ve yenilikler değerlendirilmiştir. Çalışmanın amacı notlar, mesajlar ve formlar bölümünde metnin eski halindeki ve güncellenmiş metindeki farklılıklarını tespit etmek ve yabancı dil öğrenmek isteyen bireylere muhtemel katkısını değerlendirmektir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Güncel OBM’de metne ve dil yeterliliklerinin bulunduğu tablolara eklenen yeni maddeler ile ucu açık noktalara açıklama getirilmiştir. Güncel metnin, yabancı dil öğrenmek isteyen bireylere ve yabancı dil öğretmenlerine önceki metne göre dil becerisi yeterliliklerine daha fazla yol gösterici açıklamalar içerdiği ve dil becerisi seviye alanlarında önemli değişiklikler yapıldığı sonucuna varılmıştır. Hâlen açıklık getirilmeyen beceri alanlarındaki yeterliliklerin ise yabancı dil öğretmenlerinin hedef kitleye göre belirlemesi önerilmiştir.

Kaynakça

  • Açık, F. (2008). Türkiye’de Yabancılara Türkçe Öğretirken Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü “Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu”.
Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 2, 776 - 786, 26.06.2021

Öz

Kaynakça

  • Açık, F. (2008). Türkiye’de Yabancılara Türkçe Öğretirken Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü “Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu”.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mesut Gün 0000-0001-9663-1066

Azize Derinkök 0000-0002-8348-886X

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gün, M., & Derinkök, A. (2021). COMPARISON OF NOTES, MESSAGES AND FORMS SECTION IN THE COMMON EUROPEAN FRAMEWORK OF REFERENCE FOR LANGUAGES 2001 AND 2018 EDITIONS. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 11(2), 776-786.